printlogo


کد خبر: 160897تاریخ: 1395/5/2 00:00
چهارگوشه

زخمی شدن 6 پلیس فرانسه
ادامه ناآرامی‌ها در حومه پاریس
در سومین شب درگیری‌ها در حومه شمالی پایتخت فرانسه به دنبال مرگ مشکوک یک جوان 24 ساله، 6 پلیس زخمی شده و ده‌ها ماشین به آتش کشیده شد.  فرانسوی‌ها که از ناامنی‌ها و بی‌کفایتی دولت عصبانی هستند برای سومین شب متوالی در اعتراض به مرگ آدام ترائوره 24 ساله در بازداشت پلیس تظاهرات کردند. تظاهرات صدها نفر در شهرستان «ولد دوآز» واقع در «ایل دو فرانس» در حومه شمالی پاریس به خشونت گرایید.  خانواده این جوان آفریقایی‌تبار می‌گویند او پیش از بازداشت روز سه‌شنبه گذشته در سلامت کامل بوده اما پلیس او را تا سرحد مرگ مورد ضرب و جرح قرار داده است. ترائوره پس از مداخله در بازداشت برادرش که به جرم اخاذی دستگیر شده بود، بازداشت شد. مردم خشمگین پس از مرگ او با وجود اعلام حالت فوق‌العاده در کشور، با ایجاد آتش در معابر، شعارهایی علیه نیروهای پلیس سر دادند، از جمله اینکه آنها را قاتل خطاب کردند. 6 پلیس نیز به دلیل پرتاپ گلوله ساچمه‌ای از سوی تظاهرکنندگان زخمی شدند.

تظاهرات همبستگی با شیخ عیسی قاسم
مردم مناطق مختلف بحرین، روز جمعه در پاسخ به فراخوان ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه، در راهپیمایی «جمعه فداکاری 3» برای اعلام همبستگی با آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان شرکت کردند. این ائتلاف در فراخوان خود به سخنان آیت‌الله عیسی قاسم اشاره کرده بودند که گفته است: «ملتی که (برای دفاع از حقوق خود) به پاخاسته و از پای نمی‌نشیند؛ ملتی که در مسیر پیروزی قرار گرفته است و هرگز از این مسیر خارج نخواهد شد هیچ حمله و ضربه‌ای نمی‌تواند او را از هدفش بازدارد؛ ملتی که هزینه حرکت در این مسیر را می‌داند؛ چنین ملتی پیروز است».

هشدار آمریکا درباره تهدید جده!
سفارت آمریکا در عربستان به شهروندان خود درباره تهدید احتمالی در شهر جده هشدار داد. این سفارتخانه در بیانیه‌ای تأکید کرد که گزارش‌هایی درباره یک تهدید احتمالی علیه شهروندان آمریکایی در مناطقی از شهر جده دریافت کرده است. این تهدیدها مربوط به مناطقی از جده است که غربی‌ها در آنجا تردد می‌کنند‌. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی مطبوعاتی گفت کنسولگری آمریکا متوجه شده است که اطلاعات دریافت شده به اندازه کافی از مصداقیت برخوردار است، به همین دلیل چنین پیامی را منتشر کرده.

اسد: کودتا نشانه بی‌ثباتی ترکیه است
رئیس‌جمهوری سوریه می‌گوید رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه از کودتای نافرجام این کشور به منظور اجرای برنامه‌های افراطی که ترکیه و همسایگانش را به خطر می‌اندازد، سوءاستفاده کرده است. به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، بشار اسد در گفت‌وگو با خبرگزاری «پرانسا لاتینا»ی کوبا، کودتا را نشانه بی‌ثباتی ترکیه دانست. وی افزود: «این [برنامه‌ها] برای ترکیه و کشورهای همسایه آن از جمله سوریه خطرناک است». اسد همچنین گفت: «عربستان‌سعودی، قطر و ترکیه از تروریست‌ها حمایت می‌کنند».

پارلمان عراق مخالف مشارکت  نیروهای آمریکایی
در حالی است که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا از تصمیم واشنگتن برای اعزام 650 سرباز به عراق به منظور مشارکت در عملیات آزادسازی موصل خبر داده است،  مجلس عراق قویا با مشارکت نیروهای آمریکایی در این عملیات مخالفت کرد.  به گزارش المعلومه، کمیته دفاع و امنیت پارلمان عراق، دیروز  اعلام کرد با مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات آزادسازی موصل، پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش مخالف است.  نایف الشمری از اعضای این کمیته گفت: «عراق از نیروی نظامی کافی برای آزادسازی هر یک از شهرهای عراق از جمله موصل از کنترل گروه‌های تروریستی برخوردار است، چرا که پیش‌تر موفق شد تکریت، الرمادی و فلوجه را آزاد کند».  او از مشارکت تمام نیروهای موجود تشکیلات نظامی عراق و نیروهای پشتیبان آنها در این عملیات خبر داد و صریحا گفت نیازی به نیروهای بیگانه نیست. این ادعایی است که از سوی رئیس پنتاگون مطرح شده بود.


Page Generated in 0/0218 sec