printlogo


کد خبر: 160912تاریخ: 1395/5/2 00:00
اخبار

گودرزی: در وزارت صنعت می‌مانم
گروه اقتصادی: در چند روز گذشته خبر استعفای علی‌محمد گودرزی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت شنیده شد. البته این خبر از سوی گودرزی تکذیب شد و وی در این‌باره گفت برخی رسانه‌ها، اشخاص و پیرو آن در محیط مجازی برای رفتن بنده از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بی‌تابی می‌کنند اما اینگونه نیست و من همچنان در وزارت صنعت می‌مانم و وزیر صنعت، معدن و تجارت هم با رفتنم مخالفت کرده است. گودرزی در گفت‌و‌گو با «وطن‌امروز» با اشاره به تغییراتی که در بخش اطلاع‌رسانی وزارتخانه صورت گرفته، اظهار داشت: به‌دنبال انتصاب منوچهر طاهایی به‌عنوان سخنگوی وزارتخانه قرار شد از این پس هر دو هفته یک‌بار ستاد خبری در حوزه‌های مختلف از جمله تجارت خارجی، تجارت داخلی، معدن و... تشکیل شود و گزارش آن در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد. وی اضافه کرد: حضور موثر معاونان و مدیران و برنامه‌ریزی برای ارتباط دوسویه آنها با رسانه‌ها در دستور کار قرار دارد و مرکز روابط عمومی برای این مهم آمادگی کامل دارد. گودرزی خاطرنشان کرد: برنامه‌های گفت‌وگومحور وزیر صنعت، معدن و تجارت با رسانه‌ها تقسیم‌بندی شده و قرار است هفته‌ای 2 ساعت برای گفت‌وگو در نظر گرفته شده و علاوه‌بر آن زمان‌بندی مناسب برای بازدید از موسسات نیز در دستور کار قرار دارد. وی تصریح کرد: مرکز روابط عمومی برای حضور پررنگ رسانه‌ها جهت انتقال داده‌ها و پاسخ به پرسش‌ها آمادگی دارد.


همتی: حقوق‌ها به خزانه بازگشت
رئیس کل بیمه مرکزی از عودت ۷۰ درصد حقوق‌های غیرمتعارف بیمه مرکزی به خزانه خبر داد. به گزارش ملت، عبدالناصر همتی با اشاره به پرداخت‌های نامتعارف در بیمه مرکزی، گفت: مبالغی که خارج از عرف حقوقی در بیمه مرکزی پرداخت شده بود، برگردانده شد و همچنین درباره وام‌های کلان، تقریبا 50 درصد آن به حساب خزانه بازگردانده شد و از بقیه نیز چک 2 ماهه برای بازگشت اموال دریافت شده است. وی با بیان اینکه در پی اتفاقات رخ داده در بیمه مرکزی، معاون منابع انسانی این شرکت تغییر یافت، افزود: بیمه مرکزی سازمانی فنی است، بنابراین برای تصمیم‌گیری در عزل و نصب‌ها باید مسائل فنی را در نظر گرفت. همتی اضافه کرد: بخشی از پرداخت‌های حقوقی نامتعارف ناشی از عدم اطلاع و بخشی نیز تخلف بوده است بنابراین تنبیه متناسب با جرم و در زمان مقرر انجام می‌شود.


حل بیکاری از برجام پیچیده‌تر نیست
معاون تعاون وزیر کار با تشریح دلایل بروز بیکاری در اقتصاد ایران گفت: با این حال، حل این معضل از مساله برجام پیچیده‌تر نیست. به گزارش مهر، سیدحمید کلانتری اظهار داشت: برای رفع بیکاری در کشور باید اعتماد مردم را جلب کنیم و امید را در جامعه افزایش دهیم، چراکه هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد، هنر می‌خواهد تا این سرمایه‌ها را هدایت و اعتماد مردم در این زمینه را جلب کنیم. وی یکی از مشکلات جدی کشور را بیکاری عنوان کرد و افزود: به دلایل مختلف واحدهای صنعتی و اقتصادی با رکود و مشکل مواجه شده‌اند که هم‌اکنون باید برای بازسازی این موارد و رونق اقتصادی تلاش کنیم. کلانتری به اشتغال در صنعت پتروشیمی اشاره کرد و افزود: ایجاد اشتغال در این حوزه به ازای هر یک نفر بیش از یک‌میلیارد تومان است، این در حالی است که در ظرفیت‌های کوچک با دانش کمتر و تکنولوژی محدود به ازای هر یک نفر ۳۰ میلیون تومان یا حداقل کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان شغل ایجاد می‌شود.  وی یکی دیگر از اقدامات مهم و اولویت‌دار کشور را توسعه تعاونی‌ها دانست و گفت: تعاون یکی از دستاورد‌های اشتغال پایدار است و هم‌اکنون ۱۰۰ هزار واحد تعاونی فعال در کشور داریم. همچنین ۲۵ هزار واحد تولیدی کشاورزی تعاونی، ۱۷ هزار صنعت، یکهزار و ۷۰۰ واحد معدن و ۱۲ هزار تعاونی فعال در حوزه مسکن وجود دارد. این مقام مسؤول در وزارت کار با تاکید بر اینکه در زمینه اشتغال در حوزه تعاون جهش 2 تا 3 برابری خواهیم داشت، افزود: اولویت بعدی نیز باید توسعه صادرات باشد که اگر این مهم انجام شود، کیفیت‌ها نیز افزایش خواهد یافت و برندسازی و استانداردسازی خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0060 sec