printlogo


کد خبر: 160917تاریخ: 1395/5/2 00:00
نبض جامعه

معاون پایش محیط‌زیست استان تهران:
هوای پایتخت دوباره ناسالم شد
مرکز پایش آلودگی هوای محیط‌زیست استان تهران شاخص آلودگی هوای پایتخت را 105 و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام کرد. به گزارش «وطن امروز» محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط‌زیست استان تهران در این‌باره گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ١١ مورخ 1/5/1395 در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» بوده است. محمد رستگاری افزود: در این بازه زمانی وضعیت آلاینده منواکسیدکربن سالم (۵۶)، ازن ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۰۵)، دی‌اکسید نیتروژن سالم (۹۲)، دی‌اکسید گوگرد پاک (۱۷)، ذرات معلق با قطر کمتر از ١٠ میکرون سالم (۷۵) و ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون سالم (۹۶) بوده است.

ابلاغ به ناجا برای برخورد با ناهنجاری‌ در کنسرت‌ها
معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ابلاغیه‌ای خطاب به فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد ماموریت ناجا در برخورد با ناهنجاری‌های اخلاقی در برخی اماکن از جمله محل برگزاری کنسرت‌ها باید با جدیت انجام شود. به گزارش تسنیم، سردار سیدمسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغیه‌ای خطاب به سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی پیرامون مسائل برخورد با ناهنجاری‌های عمومی صادر کرد. سردار جزایری در این ابلاغیه تاکید کرده است ماموریت ناجا در برخورد با ناهنجاری‌های اخلاقی و رفتاری در برخی اماکن از جمله محل برگزاری کنسرت‌ها باید با جدیت انجام شود.

ورود مجلس به ماجرای هدایت تحصیلی
عضو کمیسیون آموزش مجلس از بررسی موضوع هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و مشکلات مربوط به آن در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد. میرحمایت میرزاده، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره هدایت تحصیلی دانش‌آموزان ورودی پایه دهم و مشکلات مربوط به آن اظهار داشت: به نمایندگان نیز خبرهایی مبنی بر وجود مشکلاتی در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان رسیده است. وی به فارس عنوان کرد: پس از تعطیلات
2 هفته‌ای مجلس شورای اسلامی، موضوع هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

زبانه‌های آتش به ۳۰ متر رسید انفجار خطوط لوله پلی‌اتیلن غرب
خطوط لوله شرکت پلی‌اتیلن (خوراک پتروشیمی) که از جنوب به سمت غرب و از مسیر پلدختر عبور کرده است عصر روز گذشته در منطقه «پران پرویز» شهرستان پلدختر منفجر و دچار آتش‌سوزی شد. نورالدین درمنان، فرماندار شهرستان پلدختر با تایید این خبر اظهار داشت: عصر روز جمعه در منطقه پران پرویز شهرستان پلدختر خطوط انتقال خوراک پتروشیمی منفجر و دچار آتش‌سوزی شد. درمنان با اشاره به اینکه شرکت وابسته به این خوراک پتروشیمی در منطقه تنگ فنی پلدختر مستقر است، افزود: همزمان با وقوع این سانحه شیرآلات و لوله انتقال این خوراک برای مهار آتش بسته شد. فرماندار شهرستان پلدختر به فارس عنوان کرد: دلیل این حادثه هنوز مشخص نیست اما طبق اطلاعات اولیه که به‌دست ‌آمده به احتمال قوی رانش زمین باعث ترکیدن این خط خوراک پتروشیمی و آتش‌سوزی شده است. همچنین رضا آریایی، مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان نیز درباره این حادثه بیان داشت: لوله خط انتقال پلی‌اتیلن که از جنوب کشور به سمت پتروشیمی کرمانشاه کشیده شده، در ۳۰ کیلومتری شهر پلدختر دچار ترکیدگی شد. بنابر اظهارات وی، این حادثه باعث شد شعله‌های آتش تا ارتفاع  ۳۰ متر در آسمان زبانه بکشد. مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان یادآور شد: خوشبختانه این حادثه هیچ‌گونه تلفات یا جراحتی به همراه نداشته است. به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان آتش‌سوزی به اراضی اطراف این خط لوله سرایت نکرده است.
 


Page Generated in 0/0046 sec