printlogo


کد خبر: 160924تاریخ: 1395/5/2 00:00
روحانیت

مردم خوی اشرافی‌گری  مسؤولان را تحمل نمی‌کنند
خطیب نماز جمعه تهران در واکنش به فیش‌های حقوقی نجومی، گفت: این مساله همچنان در ذهن مردم ایران زنده است و مردم می‌خواهند عدالت را ببینند و تحمل نمی‌کنند که برخی مسؤولان خوی اشرافی‌گری را زنده کنند. به گزارش تسنیم، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه افزود: امیدواریم برخورد مسؤولان 3 قوه با متخلفان مقطعی نباشد. سیاسی کردن مساله در این باره اشتباه است و حقوق‌های نجومی در هر دولتی که باشد ما آن را محکوم می‌کنیم. وی تصریح کرد: یک زوج جوان را برای
10 میلیون تومان وام جان به لب می‌کنند، اما خودشان حقوق‌های آنچنانی می‌گیرند. برخوردهای مقطعی دردی را درمان نمی‌کند و باید منفذهای ورودی را ببندیم و مجلس و دولت با این موضوع برخورد کنند. آیت‌الله خاتمی درباره گزارش ادعایی
بان ‌کی‌مون علیه ایران، این گزارش را غیرمنصفانه و ظالمانه دانست و تصریح کرد: بحث موشکی ما به دبیرکل سازمان ملل و به برجام مربوط نیست. گزارش‌های دبیرکل سازمان ملل تحت تاثیر لابی صهیونیست‌ها تنظیم می‌شود و خود نماینده رژیم صهیونیستی به این موضوع اذعان دارد.
 
دولت باید مسأله حجاب را از خود آغاز کند
مرجع تقلید شیعیان جهان گفت: دولت باید مساله حجاب را از خود شروع کند و این موضوع را جدی بگیرد و آن را ساده تصور نکند. به گزارش رسا، آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم‌شیرازی شامگاه پنجشنبه در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی(ع) اظهار داشت: قرآن کریم، نهج‌البلاغه و مجموعه آیات و روایاتی که از ائمه اطهار(ع) در اختیار ما قرار گرفته پاسخگوی تمام نیازهای بشری است. وی با تأکید بر اینکه دولت باید در مساله حجاب از خود شروع کند، عنوان کرد: دولت بر نهادهای دولتی که مسلط است؛ در ادارات، بیمارستان‌ها، دبستان‌ها، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها به بانوان کارمند رعایت حجاب را متذکر شود، نیاز به مجازات کسی نیست. برای کسانی که حجاب را رعایت می‌کنند امتیازاتی قائل شوند و کسانی که رعایت نمی‌کنند امتیازاتی را کم کنند، همین عامل سبب رعایت همگانی حجاب می‌شود. حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی افزود: سپس بانک‌ها و نهادهای دیگر جامعه ملحق شوند، در نهایت چهره جامعه عوض می‌شود. چندین مرتبه متذکر شویم که حجاب تنها یک حکم شرعی نیست، حجاب آثار زیادی در سطح جامعه دارد، نبود حجاب مفاسد زیادی در پی دارد.  این مرجع تقلید گفت: دولت مساله حجاب را جدی بگیرد، ساده تصور نکند و بداند مردم مملکت خواهان حجاب هستند، افراد دیگر هم باید خود را تطبیق دهند با شرایط کشوری که در آن زندگی می‌کنند، اکثریت مردمش خواهان حجاب و عفاف هستند.

دشمن به دنبال نفوذ در حوزه‌های علمیه است
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دشمن به دلیل اثرگذاری بسیار حوزه درصدد نفوذ در ‌آن است، گفت: این تهدید هوشیاری همه بزرگان و علما و طلاب را می‌طلبد. به گزارش رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، دادستان کل ویژه روحانیت در مراسم تودیع و معارفه دادستان ویژه روحانیت حوزه قضایی قم، گفت: اخیرا رهبر معظم انقلاب در تمام دیدارهای‌شان بر انقلابی ماندن تأکید می‌کنند که لوازم و اقتضائاتی دارد و باید به آن پایبند بود. وی با بیان اینکه اولا و بالذات همه طلاب خود را مقید به رعایت چارچوب‌ها می‌دانند، اظهار داشت: مدیران حوزه و مراجع تقلید با تذاکرات و تنبه‌های خود بنای‌شان این است که از ورود افراد نامناسب و مساله‌دار به حوزه علمیه جلوگیری کنند. وی عنوان کرد: مساله نفوذ که کلیدواژه بسیاری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است هشداری به شمار می‌رود. یکی از مجموعه‌های بسیار اثرگذار روحانیت است و به دلیل همین اثرگذاری دشمن درصدد نفوذ در آن است. امروز اثرگذارترین مجموعه برای مردم متدین و انقلابی با وجود همه دشمنی‌ها روحانیت است؛ روحانیت به عنوان مطمئن‌ترین گروه مرجع مطرح است. عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در حوزه مسائل سیاسی، اجتماعی، خانوادگی و دیگر زمینه‌ها روحانیت مرجع است، آیا می‌شود این اثرگذارترین مجموعه از نگاه دشمن پنهان مانده باشد، حتما دشمن به دنبال نفوذ در حوزه است.


Page Generated in 0/0076 sec