printlogo


کد خبر: 160936تاریخ: 1395/5/2 00:00
واکنش تلویزیون بارزانی‌ها به گفت‌وگوی «وطن‌امروز» با ناظم دباغ
تروریست‌های غرب: حملات ادامه دارد!

نادر کیانی: هفته گذشته روزنامه «وطن‌امروز» مصاحبه‌ای با آقای ناظم دباغ، نماینده حکومت اقلیم کردستان عراق در تهران منتشر کرد. در این مصاحبه ناظم دباغ ضمن محکومیت حملات تروریستی گروهک‌های تروریستی در غرب کشور علیه ایران، از امضای توافقنامه میان جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق سخن گفت و گروهک‌های کرد را ملزم به رعایت این توافقنامه دانست. دباغ همچنین اظهار داشت این گروهک‌ها نباید به کشورهای همسایه حمله کرده و عملیات تروریستی
انجام دهند.
ساعاتی پس از انتشار این مصاحبه، تلویزیون «رووداو» وابسته به اقلیم کردستان عراق که متعلق به نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر این اقلیم و حزب پارتی است، در بخش خبری «روژهه لات کوردستان» خود به این مصاحبه واکنش نشان داد! تلویزیون کردستان عراق بلافاصله با 2 تن از سرکردگان گروهک تروریستی دموکرات تماس گرفت و ضمن انجام مصاحبه با آنها، خواستار پاسخ‌شان به اظهارات دباغ شد! تلویزیون رووداو گزارش خود را با چاپ و نمایش مصاحبه ناظم دباغ، چنین آغاز کرد: بعد از سلسله عملیات‌هایی در چند منطقه کردستان ایران، جنگ و درگیری در میان نیروهای ایران با پیشمرگان حزب دموکرات کردستان ایران متوقف شد. سپاه پاسداران نیز می‌گوید این توقف درگیری‌ها پایدار است. رسانه‌های وابسته به سپاه پاسداران نیز مصاحبه‌هایی را از زبان یکی از فرماندهان سپاه پاسداران منتشر کردند که در آن می‌گوید، تحرکات تروریستی گروهک‌ها متوقف شد و از آنها تعهد گرفته شده دیگر این نوع تحرکات انجام نمی‌پذیرد. این فرمانده که درجه‌اش فاش نشده همچنین گفته: این تعهد به‌دنبال تهدیدات مسؤولان ایرانی صورت گرفته است. اما در ادامه، روز سه‌شنبه 19/7/2016 میلادی روزنامه «وطن‌امروز»، نزدیک به اصولگرایان ایرانی، در مصاحبه‌ای با نماینده حکومت اقلیم کردستان عراق در تهران می‌نویسد: به‌دنبال هشدار سردار پاسدار حسین سلامی، معاون فرمانده سپاه پاسداران مبنی بر حمله به مقرها و اردوگاه‌های این احزاب در کردستان عراق، تحرکات و فعالیت‌های نیروهای مخالف حکومت ایران متوقف شده است. در ادامه این گزارش، تلویزیون کردستان عراق، در موضعی که به نظر می‌رسد از سوی مقامات این اقلیم به آنها ابلاغ شده است؛ حمایت خود را از تحرکات تمام گروهک‌های تروریستی فعال در این اقلیم اعلام کرد. تلویزیون اقلیم کردستان عراق به نقل از گروهک تروریستی موسوم به حزب دموکرات کردستان ایران گزارش داد این گروهک تروریستی توقف فعالیت‌های ضدایرانی خود در کردستان عراق را رد کرد! این تلویزیون با دعوت از سرکردگان گروهک تروریستی موسوم به حزب دمکرات کردستان ایران، یعنی همان گروهکی که اخیرا حمله تروریستی آنها به سپاه در غرب ایران ناکام ماند؛ از زبان آنها ادامه فعالیت‌های تروریستی و تداوم حملات به نیروهای نظامی ایران در غرب کشور را رسما اعلام کرد. رستم جهانگیری، مسؤول نظامی گروهک تروریستی موسوم به دموکرات کردستان ایران در این‌باره به تلویزیون رسمی اقلیم کردستان عراق گفت: هیچ تعهد و قولی مبنی بر توقف عملیات به هیچ شخص و جریانی نداده و نمی‌دهیم و این ادعاهای سپاه را تکذیب می‌کنیم. به گفته رستم جهانگیری، حزب دمکرات کردستان ایران حاضر نیست در مقابل تهدیدات ایران به فعالیت‌های مسلحانه جدید خود پایان دهد و آنها را ادامه خواهد داد! همزمان با انتشار مصاحبه ناظم دباغ با «وطن‌امروز»، مصطفی هجری، دبیرکل گروهک تروریستی موسوم به حزب دمکرات کردستان نیز پیامی منتشر کرد. او در این پیام اعلام کرد: رهبری حزب با اطلاع از عواقب این کار دستور شروع فصل جدیدی از فعالیت‌های مسلحانه را صادر کرده است! هجری همچنین گفت: غیر از این هیچ راه دیگری وجود ندارد. به‌علاوه او درخواست کرد سایر گروهک‌های تروریستی فعال در غرب ایران نیز مبارزه مسلحانه گذشته خودشان را دوباره زنده کرده و دست به فعالیت‌های تروریستی بزنند. این گروهک تروریستی همچنین در واکنش به اظهارات ناظم دباغ اعلام کرد: ادامه حملات ما علیه رژیم ایران به نفع اقلیم کردستان عراق هم هست و شروع فعالیت‌های مسلحانه ما به ضرر اقلیم کردستان عراق نیست و نخواهد بود!
این رفتار اقلیم کردستان عراق در تحریک و تهییج تروریست‌های مسلح علیه ایران در حالی است که از سال 1996 میلادی حکومت اقلیم کردستان توافقنامه‌ای دوطرفه با جمهوری اسلامی و از سوی دیگر نیز با حزب دمکرات انجام داد تا از این پس از خاک کردستان عراق برای حمله علیه ایران استفاده نشود.


Page Generated in 0/0144 sec