printlogo


کد خبر: 160939تاریخ: 1395/5/2 00:00
نماینده مردم زابل در مجلس:
مشکل گرد و غبار دغدغه مدیران نیست

گروه اجتماعی: رفع معضل گرد و غبار در گرو مدیریت منابع آبی بوده و قابل حل است اما رفع این مشکل هنوز بین مدیران  یک موضوع مهم تلقی نمی‌شود.
احمدعلی کیخا، نماینده مردم زابل در مجلس درباره حل مشکل ریز‌گردهای کشور اظهار داشت: معضل ریزگرد‌های آسمان کشورمان قابل حل است به شرطی که بتوانیم رفتار خود را در مدیریت منابع آبی، استفاده و تخصیص آن بین بخش‌های کشاورزی، شرب و صنعت با شرایط آبی کنونی تطبیق دهیم. وی به باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: حل مساله ریز‌گردها منوط به مجموعه اقدامات و سیاست‌ اجرایی در کشورمان است و مردم و دولت باید تغییر اقلیم را پذیرفته و به این باور برسند که دیگر به شرایط آبی گذشته باز نخواهیم گشت و تنها راه مقابله با گرد و خاک و جلوگیری از تشدید این شرایط، تطبیق رفتار خود با وضعیت آبی است.
عضو ناظر مجلس در شورایعالی آب با بیان اینکه رفع معضل گرد و غبار کشورمان در گرو مدیریت منابع آبی بوده و قابل حل است، گفت: رفع این مشکل هنوز بین مدیران و مردم یک موضوع مهم تلقی نمی‌شود. نماینده مردم زابل در مجلس افزود: آب سالم، هوای پاک و طبیعت زیبا، همه ابعاد یک زندگی در شرایط مناسب است که در نهایت به سلامت انسان منجر می‌شود. وی بیان داشت: مدیریت منابع آبی کشورمان نیازمند توجه و عزم جدی مدیران و یک چرخش اساسی است تا مشکل گرد و غبار از آسمان شهر‌های‌مان به طور کلی برچیده شود. کیخا تصریح کرد: رعایت حقابه‌ اکوسیستم آبی رودخانه‌ها و تالاب‌ها از دیگر عوامل کنترل ریز‌گردهای کشورمان است.
 


Page Generated in 0/0135 sec