printlogo


کد خبر: 161864تاریخ: 1395/5/21 00:00
المپیک

پایان کار میزبانی در المپیک ریو
رکابزن المپیکی ایران در تایم‌تریل دوچرخه سواری المپیک ریو به کار خود پایان داد.
به گزارش ایسنا، در ماده تایم تریل دوچرخه‌سواری المپیک ریو، 37 رکابزن در مسیری به مسافت 5/54 کیلومتر به رقابت پرداختند. قادر میزبانی نیز به عنوان نماینده ایران در این ماده حضور داشت. میزبانی زمان45/39: 1:21 را به ثبت رساند.  او با این زمان از دور مسابقات حذف شد. میزبانی با 40 سال سن، مسن‌ترین رکابزن حاضر در تایم تریل المپیک ریو است.

فلپس طلای شماره 21 را هم گرفت
مایکل فلپس آمریکایی همچنان به تاریخ‌سازی خود در بازی‌های المپیک ادامه می‌دهد. او که به ماهی پرنده مشهور است در چهارمین روز از بازی‌های المپیک ریو در شنای 200 متر پروانه با گرفتن انتقام از چاد لی‌کلوس از آفریقای‌جنوبی که در المپیک 2012 مانع قهرمانی وی شده بود، به‌عنوان نخست رسید و نیم ساعت بعد از این مسابقه هم در شنای 4 در 200 متر امدادی به تیم آمریکا کمک کرد تا به قهرمانی برسد و به این ترتیب دومین و سومین مدال طلای خود در سی‌و‌یکمین دوره بازی‌های المپیک را کسب کرد. فلپس 31 ساله حالا مجموع مدال‌های طلای خود در 4 دوره‌ای که در المپیک حضور داشته را به عدد 21 رسانده و دست‌نیافتنی‌تر از گذشته شده است.

شکست دراماتیک ایران مقابل لهستان
تیم‌ملی والیبال ایران در یک شب تاریخی تا آستانه شکست لهستان پیش رفت اما در آخرین قدم مغلوب شد. تیم ایران در این دیدار ست‌های اول و دوم را با نتایج
 17 - 25 و 23 - 25 باخت اما ست‌های سوم و چهارم را با نتایج 23 - 25 و
 20 - 25 برد تا ضمن ثبت اولین پیروزی در یک ست در تاریخ المپیک، کار را به ست پنجم بکشد. تیم ایران در ست پنجم این دیدار تماشایی هم عملکرد بسیار خوبی داشت اما در نهایت 16 - 18 مغلوب شد. تیم ایران در اولین دیدار خود در این رقابت‌ها به آرژانتین باخت. والیبال ایران در سومین دیدار خود در المپیک ریو امروز پنجشنبه از ساعت ۱۷ به وقت تهران به مصاف کوبا می‌رود.

همسفری بهداد سلیمی با داعشی‌ها
پروازی که گروه سوم تیم‌ملی وزنه‌برداری و از جمله بهداد سلیمی را به سائوپائولو رساند 2 میهمان ویژه داشت که به محض فرود در فرودگاه طی یک عملیات پلیسی و امنیتی دستگیر و بازداشت شدند. به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به برزیل، بهداد سلیمی دارنده مدال طلای المپیک لندن برای حضور در المپیک ریو دیروز وارد سائوپائولو شد. این در حالی است که در بین همسفران وی  2 فرد حضور داشتند که مشکوک به عضویت در گروه داعش بودند. این 2 فرد دقایقی پس از فرود پرواز حامل تیم‌ملی وزنه‌برداری کشورمان با حضور پلیس امنیت و نیروهای گارد ویژه پلیس دستگیر و بازداشت شدند. بهداد سلیمی در این باره گفت: به محض اینکه درهای هواپیما باز شد تعداد زیادی نیروی امنیتی و ویژه وارد هواپیما شدند و 2 فرد مشکوک به عضویت در گروه داعش را دستگیر کردند. وی ادامه داد: هر 2 نفر با شکل و شمایل اعضای این گروه (ریش‌های بلند و دشداشه) در پرواز حضور داشتند که پلیس به هر 2 دستبند زد و آنها را بازداشت کرد. سلیمی با تشریح لحظات دلهره‌آور اظهار داشت: همه ترسیده بودند، هر آن منتظر بودیم صدای انفجاری بلند شود و هواپیما منفجر شود. خیلی وضع بدی بود که خدا را شکر
به خیر گذشت.

زهرا نعمتی در گفت‌وگو با گاردین:
نگذارید معلولیت شما را شکست دهد
سایت گاردین در گزارشی به حضور زهرا نعمتی در بازی‌های  المپیک  اشاره کرد. گاردین حضور نعمتی در  المپیک را موفقیتی برای ایران و بویژه زنان ایرانی دانست. هیچ‌کدام از ورزشکاران المپیک ریو دوباره در ماه سپتامبر به ریو نمی‌آیند تا در پارالمپیک شرکت کنند اما نعمتی قصد دارد دوباره در پارالمپیک قهرمان شود. نعمتی بعد از گرفتن مدال طلا در پارالمپیک لندن گفت: می‌خواستم به جوانان ایران بویژه دختران بگویم که زنان ایرانی ضعیف‌تر از دیگران نیستند. ما حتی می‌توانیم در پارالمپیک قهرمان شویم و مدال کسب کنیم. می‌خواستم این تصور را از بین ببرم و خیلی خوشحالم که این کار را انجام دادم. نعمتی درباره تفاوت  المپیک و پارالمپیک اظهار کرد: تفاوت این است که من اینجا استرس داشتم،  المپیک استرس بیشتری دارد. او در پاسخ به این سوال که چه پیامی برای معلولان جهان دارد، گفت:  نگذارید معلولیت شما را شکست بدهد.


Page Generated in 0/0145 sec