printlogo


کد خبر: 161868تاریخ: 1395/5/21 00:00
بی‌کیفیت‌ترین خارجی‌های سرخابی از ابتدای لیگ تاکنون

فوتبال ایران مبتلابه اتفاقی تلخ است، اتفاقی تحت عنوان «تزریق بازیکنان بی‌کیفیت خارجی» که نه‌تنها عامل ایجاد شائبه‌های مختلف بوده‌اند، بلکه مبالغ هنگفتی ارز را نیز از ایران خارج کرده‌اند. شفقنا ورزشی در زیر به نام بازیکنانی اشاره کرده که با کیفیت پایین خود نمایشی ضعیف در فوتبال ایران داشتند و شائبه‌های مختلفی را درباره دلالی‌های انجام شده به وجود آوردند.
اندرسون- استقلال
اندرسون بازیکن برزیلی که فصل 93، 7 بازی برای استقلال انجام داد، بعد از استقلال به تیم آماتورهای بوتافوگو حاضر در دسته 3 برزیل رفت و 11 بازی انجام داد. سپس به تیم تیانجین سونگ‌جیانگ در دسته یک (سطح 2) چین رفت و 10 بازی برای این تیم انجام داد و سپس راهی تیم گمنام ووتوپورا نگوئنزه در دسته 4 لیگ منطقه سائوپائولو شد و هم‌اکنون نیز در این لیگ بسیار نامعتبر مشغول بازی است.
گوران لاوره- استقلال
گوران لاوره فصل 92 به استقلال پیوست و فقط 2 بازی برای این تیم انجام داد. پس از استقلال لاوره به تیم اولم رفت که در دسته 5 آلمان و در لیگ منطقه‌ای حضور داشت و در 3 سال اخیر در این تیم 14 بازی انجام داد.
ریوالدو- استقلال
ریوالدو هافبکی که سال گذشته توسط پرویز مظلومی به عنوان یک هافبک بازیساز به جمع استقلالی‌ها اضافه شد، یک نیم‌فصل بیشتر در استقلال دوام نیاورد تا به تیم رگاتاژ در دسته 2 برزیل بپیوندد و تاکنون پس از گذشت 9-8 ماه حتی یک بازی هم برای این تیم انجام نداده است.
پروپئیچ – استقلال
این بازیکن اهل کرواسی است. از باشگاه‌هایی که او در آن بازی کرده است می‌توان به الفیصلی، تیرانا و اسکندربو کورچه اشاره کرد. وی رکورد بیشترین گل زده را در تاریخ لیگ برتر آلبانی داراست. او مردادماه ۹۴ با قراردادی 2 ساله به باشگاه استقلال تهران پیوست و مظلومی خیلی به او امید داشت اما در طول حضورش در استقلال یک نیمکت‌نشین ناکارآمد بود. او در استقلال تهران ۵ گل به ثمر رسانده است که۲ گل آن به شهرداری سمنان و مابقی به سایپا، فولاد و استقلال خوزستان بود.
سان‌جان- استقلال
یکی دیگر از شاهکارها سان‌جان بود. او تابستان 86 استقلالی شد ولی با 3-2 بازی ضعیف در نیم‌فصل کنار گذاشته شد تا ماجراجویی‌هایش در لیگ‌های نامعتبر آغاز شود. این بازیکن پس از استقلال به لیگ 3 نروژ رفت و در تیم هام‌کام 15 بازی انجام داد. پس از آن به تیم گمنام ایلوپولی در لیگ منطقه‌ای آتن در یونان پیوست و از آنجا به لیگ منطقه‌ای رژیم صهیونیستی رفت و فقط یک بازی در تیم مکابی سن‌زیونا انجام داد. سان جان سپس به لیگ 3 کشورش یعنی صربستان رفت و یک بازی در تیم اسمدروو انجام داد و سپس راهی تیم اسلاویا سارایوو در دسته 2 بوسنی شد و آنجا هم فقط 2 بازی انجام داد.
آنتونیو کاروالیو- استقلال
آنتونیو کاروالیو 2 فصل قبل و در زمان امیر قلعه‌نویی در نیم‌فصل به استقلال پیوست و 8 بازی انجام داد. مقصد بعدی این بازیکن گمنام تیم پری چیچابا در لیگ 2 منطقه سائوپائولو بود و در 14 بازی برای این تیم توپ زد و از آنجا راهی آمه‌ریکا مینیرو در دسته 3 برزیل شد و در حال حاضر در سطح 3 برزیل بازی می‌کند.
هلمکه و لیام ردی- استقلال
هندریک هلمکه در فصل 93 به استقلال پیوست و بدون بازی از این تیم جدا شد. لیام ردی که در لیگ برتر استرالیا توپ می‌زد فصل 91 به عنوان دروازه‌بان دوم یک نیم‌فصل روی نیمکت نشست و با کلی طلب از استقلال جدا شد.
مارکو سپانوویچ- پرسپولیس
مارکو سپانوویچ در فصل 92 و در زمان دایی در پرسپولیس حضور داشت و تنها یک بازی رسمی انجام داد و به تیم ملادوست مونته‌نگرو پیوست.
دی‌کارمو- پرسپولیس
دی‌کارموی معروف بعد از پرسپولیس در اتلتیکو سوروکابا حاضر در لیگ محلات برزیل توپ زد. پس از آن به تیم بوآ اسپرت در دسته 2 برزیل پیوست. سپس به تیم شانگهای شن در لیگ یک (سطح 2) چین و بعدش تیم اوبرلاندیا در لیگ 2 منطقه مینیه‌روی برزیل و سپس یونیائو ترابالادوس باز هم در لیگ محلات این کشور پیوست. آناپولیس در لیگ 2 منطقه آگویانو مقصد بعدی این بازیکن بود. او در  تیم معروف سائوکتانو مدتی بازی کرد و هم‌اکنون در پلوتاس در لیگ منطقه گائوچوی برزیل مشغول بازی است.
سامبو جوچی- پرسپولیس
سامبو جوچی از پرسپولیس به سنت پولتن اتریش رفت و بعد از آن در تیم دیگری حاضر نشد.


Page Generated in 0/0173 sec