printlogo


کد خبر: 161878تاریخ: 1395/5/21 00:00
رویدادها

محب اهری زنگ افتتاحیه نمایش «پری» را به صدا در می‌آورد
حسین محب‌اهری، بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما امشب زنگ افتتاحیه نمایش«پری» را به صدا در می‌آورد. به گزارش فارس، حسین محب‌اهری که پس از سپری کردن بیماری در حال حاضر از سلامتی کامل بهره می‌برد امشب ساعت 21 زنگ افتتاحیه نمایش پری را به صدا در می‌آورد. این نمایش نوشته خیرالله تقیانی‌پور داستان یک گروه مطرب در دوران قحطی و گرانی زمان  قاجار است که تلاش دارند به کاخ شاه وارد شوند در این حین دچار معضلاتی می‌شوند. آزاده زارعی، امیر کربلایی‌زاده، مجید یاسر، سامان دارابی، علیرضا مهران، یزدان فتوحی، کامبیز امینی، محمدخداوردی، مهدی زمین‌پرداز، فرزاد حاتمیان، آرش دولتی و امیر حشمتی به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین حمید علی‌نژاد تهیه‌کننده، سعید نقدزاده مدیر تولید، علیرضا مهران طراح صحنه و لباس، فرشاد ارج دستیارکارگردان، مسعود عربی طراح گریم و علی المعی آهنگساز این نمایش عوامل فنی این نمایش هستند. گفتنی است، نمایش «پری» به کارگردانی امیر غفارمنش از 21 مرداد تا 18 شهریور به مدت 90 دقیقه از ساعت 21 در تالار حافظ روی صحنه می‌رود.

«شهید زنده»؛ روایتی از سردار سلیمانی در شبکه مستند
مستند «شهید زنده» با پخش از شبکه مستند، سردار قاسم سلیمانی را از زبان مدافعان حرم معرفی می‌کند. به گزارش تسنیم، مستند «شهید زنده» درباره سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که با حضور در جبهه‌های عراق و سوریه به عنوان مستشار و مشاوری بی‌نظیر باعث دستیابی به پیروزی‌هایی رویایی برای مردم این دو کشور شده است. حاج قاسم سلیمانی فرمانده‌ای که در نگاه اول بیشتر شبیه به یک بسیجی یا سرباز ساده است تا یک ژنرال، در این مستند به روایت همرزمانش معرفی می‌شود. مدافعان حرم که علیه داعش و سایر گروه‌های تروریستی تکفیری مبارزه می‌کنند، در «شهید زنده» از فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران می‌گویند.  «شهید زنده» امروز ساعت 19:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود و جمعه 22 مرداد ساعت 11 بازپخش می‌شود.

برگزاری دومین جشنواره عکس «شهر من»
فرهنگسرای اشراق دومین جشنواره عکس «شهرمن» را برگزار می‌کند. به گزارش تسنیم، دومین جشنواره عکس شهر من  با موضوع «تکریم زندگی» و یاری گرفتن از هنر جهت معرفی شهرخود و ثبت جلوه‌های ویژه از سبک‌های زندگی اسلامی- ایرانی برگزار خواهد شد. برپایه این گزارش، این جشنواره در 2 بخش (عکاسی با تجهیزات حرفه‌ای) و (عکاسی با تلفن همراه) در واحد پژوهش انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس برگزار می‌شود.

«تأثیرات فرهنگی تئاتر بیگانه در ایران» منتشر می‌شود
بهروز بختیاری از آماده‌سازی کتاب «تاثیرات فرهنگی تئاتر بیگانه در ایران» به قلم مشترک خود و ناصر آقایی برای چاپ خبر داد. به گزارش مهر، بهروز بختیاری، نویسنده و مترجم گفت: در حال حاضر 2 کتاب آماده چاپ دارم که یکی از آنها همزمان با شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها منتشر می‌شود. این کتاب تصحیحی از یک نسخه قدیمی نقالی است. وی افزود: این اثر تصحیح تومار نقالی غزوات سید جلال‌الدین اشرف، برادر امام رضا(ع) است که مدفنش در شهر آستانه اشرفیه نزدیک رشت است. برای تصحیح این تومار، از
2 نسخه استفاده کردم. نسخه اول در کتابخانه مجلس بود که عکس و تصاویرش در اختیارم قرار گرفت. این نسخه برای زمان قاجار بود و نسخه دیگری هم که با آن مقابله کردم، تصحیح استاد محمد روشن بود که در عهد صفویه انجام شده بود. این محقق در ادامه گفت: کتاب دیگری که نزدیک به چاپ داریم، تالیف مشترکی با دکتر ناصر آقایی است که مخاطبانش، دانشجویان مقطع کارشناسی تئاتر هستند. این کتاب «تاثیرات فرهنگی تئاتر بیگانه در ایران» است و همان‌طور که از نامش پیداست، مشخص است حول چه محوری نوشته شده است. بختیاری گفت: هر 2 کتاب قرار است توسط انتشارات تمتی با حجمی حدود ۱۵۰ صفحه منتشر شوند.


Page Generated in 0/0057 sec