printlogo


کد خبر: 161899تاریخ: 1395/5/21 00:00
اخبار

۳ مظنون حادثه تروریستی اسلام‌آباد غرب بازداشت شدند
نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس از بازداشت ۳ مظنون حادثه اسلام‌آباد غرب خبر داد.  به گزارش تسنیم، 20 تیرماه سال جاری حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو به همراه فرماندار این شهر در جریان سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود در مسیر شهر ریجاب مورد سوءقصد قرار گرفت و زخمی شد.  در این درگیری فرماندار دالاهو زخمی و راننده فرماندار شهید شد. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با تایید خبر بازداشت 3 مظنون این حادثه، گفت: این 3 نفر به اتهام شرکت در ترور نافرجام بنده و فرماندار اسلام‌آباد غرب از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند و تحت بازجویی‌های اولیه هستند. به گفته وی، این 3 نفر از اعضای یک گروهک تروریستی در کردستان عراق هستند.

روحانی جواب نامه اتهامات فریدون را نداد
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه برخی نمایندگان به رئیس‌جمهور درباره اتهامات برادرش گفت: آقای روحانی هنوز هیچ پاسخی در جواب این نامه نداده است.  حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اتهامات «حسین فریدون» برادر رئیس‌جمهور اظهار کرد: در حال حاضر این موضوع از طریق مراجع مربوط در حال بررسی است. اگر این اتهامات صحت داشته باشد حتماً باید از سوی رئیس‌جمهور موضع شفاف و آشکار در برخورد با وی گرفته شود.  وی افزود: نمایندگان خانه ملت از حق مردم کوتاه نخواهند آمد و هرکسی که به بیت‌المال دست‌درازی کند، باید بدون اغماض با متخلف برخورد قانونی صورت پذیرد. حاجی‌دلیگانی با اشاره به نامه ارسالی برخی نمایندگان به رئیس‌جمهور درباره اتهامات «حسین فریدون»، گفت: آقای روحانی هنوز هیچ پاسخی در جواب نامه ما نداده است و اگر این روند ادامه پیدا کند و رئیس‌جمهور نسبت به برادرش مواضع آشکار نگیرد، حتماً به ‌ضرر دولت تمام می‌شود. این موضوع را مجدانه تا حصول نتیجه پیگیر هستیم.

فضاسازی غیرمعقول از برجام  برای کسب رأی
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ متاسفانه برخی سیاستمداران برای کسب رای از برجام فضاسازی‌های غیرمعقول دارند. حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه برجام برای ایران عزت آورده است، گفت: متاسفانه خوش‌خیالی برخی آقایان برجام را طور دیگری رقم زد. وی با بیان اینکه امام خامنه‌ای از قبل از شروع برجام بارها تاکید داشتند آمریکا هرگز قابل اعتماد نیست، ادامه داد: تجربه و تاریخ نشان می‌دهد هیچ‌گاه آمریکا خیرخواه دیگر ملت‌ها نبوده از این رو نباید به آنها اعتماد می‌کردیم. نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت فعلی برجام حقیقت را برای عموم آشکار کرد که تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره هوشیاری در این زمینه و عدم اعتماد به غربی‌ها صحیح بود، افزود: باید ملت هوشیار باشند که سخنان مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است و نباید دنباله رو سیاستمدارانی شوند که برای رسانه‌ها سخن می‌گویند.


برجام تنها 30 درصد مشکلات را حل می‌کند
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری گفت: اگر برجام تأثیری در حل مشکلات کشور داشته باشد بیش از ۳۰درصد نیست.  حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه «به‌دلیل وجود مشکلات کشور برجام را در اصل مثبت می‌دانم»، گفت:  دشمنان تاکنون از خود بدعهدی و بی‌صفایی نشان داده‌اند و ما باید با مقاومت و ایستادن اهداف خود را دنبال کرده و به نتیجه برسانیم تا آنها مقاومت و ایستادگی ما را دیده و در رفتار خود تجدید نظر کنند. اکرمی با اشاره به اینکه اگر برجام تأثیری در حل مشکلات کشور داشته باشد بیش از 30 درصد نیست، تصریح کرد: بیشتر از 70 درصد مشکلات داخلی است و ربطی به برجام ندارد و ما باید این مشکلات را حل کرده و دستورات مقام معظم رهبری و در رأس آنها «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را در داخل کشور طراحی و عملیاتی کنیم.  
 


Page Generated in 0/0060 sec