printlogo


کد خبر: 161900تاریخ: 1395/5/21 00:00
اخبار

25 مرداد؛ بازدید کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت از فردو و نطنز
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اعضای کمیته هسته‌ای این کمیسیون دوشنبه هفته آینده از سایت‌های فردو و نطنز بازدید می‌کنند. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت وگو با خانه ملت در تشریح اهداف بازدید اعضای کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سایت‌های هسته‌ای فردو و نطنز، گفت: هدف از بازدید اطلاع از آخرین تحولات سایت‌های مذکور در راستای اجرای برجام و انجام تعاملات طرفین است تا در گزارش 6 ماهه کمیسیون برای ارائه در صحن استفاده شود.

حمایت تهدیدآمیز داعش از تروریست‌های «توحید و جهاد»
گروهک تکفیری - تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای رسما حمایت خود از گروهک «توحید و جهاد» را اعلام و همزمان جمهوری اسلامی ایران را به انتقام تهدید کرد.  به گزارش فارس، سه‌شنبه 12 مردادماه دادگستری کل استان کردستان از اعدام تعدادی از اعضای گروهک تروریستی «توحید و جهاد» خبر داد. در پی اعدام این تروریست‌ها که صدای برخی مدعیان حمایت از حقوق بشر را در غرب درآورد، اکنون صدای گروهک تروریستی تکفیری داعش نیز بلند شده است.  رسانه‌های وابسته به دولت‌های مخالف ایران در منطقه و فراتر از آن این عناصر را از نگاه فرقه‌گرایانه به افکار عمومی معرفی و آنان را صرفا افراد «سنی» توصیف کردند و اکنون داعش نیز با همین اقدام، گفته که حکومت ایران، افراد سنی‌مذهب را اعدام کرده است.  داعش با انتشار بیانیه‌ای با اعلام حمایت خود از افراد تروریست اعدام‌شده، آنان را «جوانان اهل سنت» نامیده و حکومت ایران را تهدید کرده و گفته انتقام این تروریست‌ها را خواهد گرفت.  در بیانیه داعش حکومت ایران «رافضی» خوانده شده و از خانواده اعضای اعدام‌شده این گروهک تروریستی خواسته شده منتظر انتقام افراد اعدام‌شده باشند.  گفتنی است گروهک تروریستی تکفیری توحید و جهاد سال 88 با هدف تفرقه بین شیعه و سنی و احیای غائله‌های قومی در استان کردستان تشکیل شد.

ظریف: کارهای دولت سعودی عاقلانه نیست
وزیر امور خارجه با بیان اینکه کارهایی که دولت سعودی امروز انجام می‌دهد کارهایی نیست که یک دولت عاقل انجام دهد، گفت: علت عصبانیت عربستان این است که تصور نمی‌کردند روزی ایران از این شرایط عبور کند و امروز هدف‌شان این است که شرایط را به گذشته بازگردانند. محمدجواد ظریف در دیدار اخیر با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار صورت گرفت، خاطرنشان کرد: اگر شرایط گذشته خیلی خوب بود اینقدر دشمنان ما سعی نمی‌کردند به گذشته بازگردند. اگر خیلی خوب بود، چرا اینقدر سعودی‌ها و اسرائیلی‌ها و منافقان و دشمنان ما عصبانی هستند؟ وی با بیان اینکه برخی می‌گویند این جرأت پیدا کردن دولت سعودی است، پرسید: این چه جرأت پیدا کردنی است؟ جرأت است که انور عشقی را به اسرائیل می‌فرستند با اسرائیلی‌ها متحد شوند و بعد اعلام می‌کنند ما کسی را نفرستاده‌ایم. اگر جرأت داشتند اعلام می‌کردند فرستاده‌ایم. وزیر امور خارجه گفت: ترکی‌الفیصل را کنار مریم رجوی قرار می‌دهند و بعد اعلام می‌کنند ترکی‌الفیصل در موقعیت شخصی بوده نه موقعیت دولتی، اگر جرأت داشتند که اعلام می‌کردند.

صوت منتشر شده آیت‌الله منتظری پر از تحریفات و اغلاط است
عضو دفتر امام خمینی به نوار سخنان منتشر شده از مرحوم آیت‌الله منتظری پاسخ داد. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری در گفت‌وگو با جماران، این سخنان را مطالب جدیدی ندانست و با بیان اینکه اینگونه مطالب در خاطرات منسوب به ایشان نیز دیده می‌شود، اظهار داشت: محتوای این جلسه ناقص و مشحون از اغلاط و تحریفات منتشر شده است. وی با بیان اینکه فلسفه وجودی این جلسه به طور واضح و شفاف برای شنونده سخنان وی معلوم نیست، این سخنان آیت‌الله منتظری را به دور از انصاف و همراه با پیش‌داوری‌هایی دانست که اطرافیان موذی به ایشان القا کرده‌اند. عضو دفتر امام انتشار این نوارها را صحنه‌گردانی برای استکبار جهانی و شبهه‌افکنی در جامعه دانست و افزود: اگر کسی مطالب آخر جلسه را گوش کند می‌فهمد که بسیاری از سخنان ایشان رد شده است.وی گفت: اگر روزی لازم باشد جامعه می‌تواند از طریق اسناد پی ببرد که آقای منتظری هم به امام ظلم کرد، هم به نظام، هم به خودش و هم به هواداران خویش. عضو دفتر امام گفت: انتشار این نوار بعد از 28 سال وقتی که سردمداران استکبار و تکفیری‌ها با منافقین نشست و برخاست می‌کنند، احیای آنان و مشروعیت زایی برای آنهاست.


Page Generated in 0/0174 sec