printlogo


کد خبر: 161902تاریخ: 1395/5/21 00:00
اخبار

 گرانی گوشت دست سازمان حمایت است
به‌دنبال انتقاد رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی که گفته بود صادرات مجاز و غیرمجاز گوشت و دام زنده باعث کمبود و گرانی گوشت شده است و وزارت جهاد کشاورزی باید نسبت به این مساله پاسخگو باشد، رئیس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی در این‌باره اعلام کرد این وزارتخانه با هرگونه افزایش قیمت و گرانی گوشت مخالف است و اگر صادرات بی‌رویه دام زنده عامل گرانی است، چرا قیمت دام زنده تغییر نکرده است؟ محمدرضا ملاصالحی به ایسنا گفت: اگر صادرات دام زنده از سوی وزارت جهاد کشاورزی بی‌رویه بوده و باعث کمبود عرضه دام زنده در بازار و گرانی گوشت قرمز شده است، باید روی قیمت دام زنده نیز اثرگذار باشد، در حالی که قیمت دام زنده در هفته‌های گذشته رو به کاهش بوده و در 3 سال گذشته بین حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان در نوسان بوده است. وی با بیان اینکه قیمت دام زنده سبک در هفته گذشته کیلویی حدود ۱۰۰ تومان نسبت به هفته قبل آن کاهش داشته است، افزود: علت اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز این است که برخی دلالان و سودجویان در بازار دام و گوشت قرمز به دنبال افزایش قیمت گوشت قرمز و سود بیشتر هستند که در این زمینه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدگنندگان باید ورود کند و جلوی سوءاستفاده آنها را بگیرد.


۱۹ میلیون نفر «بد مسکن» هستند
وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه سرعت رشد جمعیت چه در شهرها و چه در روستاهای کشور کاهش خواهد یافت، معتقد است آنچه در حال حاضر بیشترین اهمیت را دارد بهبود شاخص کیفیت زندگی است، زیرا براساس بررسی‌ها هنوز در ایران وضعیت مسکن ۱۹ میلیون نفر مثبت ارزیابی نمی‌شود. به گزارش ایسنا، عباس آخوندی گفت: آنچه آمارهای سال‌های گذشته نشان می‌دهد قطعی بودن کاهش سرعت رشد جمعیت در سطح کشور است. از این‌رو محور اصلی برنامه‌ها در این حوزه باید به سمت بهبود شاخص‌های کیفیت زندگی برود.  وی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است بیش از آنکه تقاضای جدید برای مسکن به وجود‌ آید، بحث افزایش سرعت و شاخص کیفیت مسکن مدنظر متقاضیان قرار گیرد. آخوندی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به وضعیت مالی پروژه‌های زیربنایی در حوزه راه‌وشهرسازی، گفت: از آبان‌ماه سال گذشته تاکنون تخصیص مستقیمی از خزانه برای پروژه‌ها نداشتیم اما با پیگیری‌های انجام شده برای انتشار اسناد خزانه در این حوزه کارهایی شده است. وزیر راه‌وشهرسازی همچنین به معاون اول رئیس‌جمهوری پیشنهاد تاسیس یک نظام کنترل پروژه در امور زیربنایی را داد و خاطرنشان کرد: با توجه به گسترده ‌بودن تعداد پروژه‌های عمرانی و نیاز جدی به مدیریت منابع مالی برای تخصیص اعتبارات لازم به آنها قطعا تاسیس یک نظام کنترل پروژه اهمیت زیادی خواهد داشت.


وزیر نیرو اعلام کرد
جزئیات صدور قبوض پیامکی آب و برق به مردم
وزیر نیرو از صدور قبوض پیامکی برای مشترکان آب و برق تا پایان فعالیت دولت یازدهم خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح دسترسی مشترکان به اطلاعات مصرف خود از طریق تلفن همراه است. به‌گزارش مهر، حمید چیت‌چیان با اشاره به اجرای طرح‌های جدید فرهنگسازی در مصرف آب و برق توسط مشترکان، گفت: بزودی مشترکان می‌توانند از طریق تلفن همراه به تمام اطلاعات خود درباره خدمات آب و برق دسترسی داشته باشند. وزیر نیرو تصریح کرد: با اجرای این طرح مشترکان می‌توانند میزان مصرف و سایر نیازهای آب و برق و... را از طریق تلفن همراه در داخل خانه‌های خود محاسبه کنند و به بسیاری از اطلاعات در این زمینه دسترسی داشته باشند. وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اگر بتوانیم مردم را متقاعد کنیم که به بخش تخصصی آب ایمان بیاورند که آب محدود است و باید درست مصرف شود و این مهم را در رفتار خود منعکس کنند موفقیت بزرگی برای ملت ما است که اثرات دامنه‌داری برای نسل‌های آینده خواهد داشت. وزیر نیرو تاکید کرد: در سال‌های اخیر درآمد نفت خوب بوده و هزینه‌های ناچیز و امکانات خوبی داشتیم، اما اکنون این منابع محدود شده و صنعت آب و برق چاره‌ای جز روی پای خود ایستادن ندارد. وی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو مجبور است نیازهای مالی و اقتصادی خود را تأمین کند و برای این کار نیاز به تجربه جهانی در اقتصاد آب و برق داریم.
 


Page Generated in 0/0051 sec