printlogo


کد خبر: 162121تاریخ: 1395/5/26 00:00
معرفی مجموعه آثار تازه منتشر شده در حوزه ادبیات پایداری
همراه با راویان فتح

گروه فرهنگ‌وهنر: «انتشارات روایت فتح» با سابقه‌ای طولانی در تولید و عرضه آثار مکتوب در حوزه ادبیات پایداری یکی از نهادهای فرهنگی است که توانسته بخوبی رسالت خود را ایفا کند. مجموعه آثار انتشاراتی این موسسه در قالب مجموعه «یادگاران»، «روزگاران»، «نیمه پنهان ماه»، «روایت نزدیک» و بتازگی مجموعه ارزنده «مدافعان حرم» به طور مرتب به نشر درآمده و در اختیار دوستداران حوزه ادبیات دفاع‌مقدس قرار می‌گیرد. آثاری خاطره‌نگارانه که می‌تواند گنجینه‌ای ارزشمند از دوران گرانقدر ایثار، مقاومت و شهادت باشد و برای نسل‌های مختلف این سرزمین جهت یادآوری دورانی باشکوه به کار‌ آید. همچنین انتشارات «ساقی» به عنوان یکی از مهم‌ترین مراجع انتشار کتاب‌های تخصصی در زمینه سینما برای دوستداران این عرصه آشناست؛ از انتشار فیلمنامه‌های مهم تاریخ سینما تا آثاری تئوریک در حوزه نقد و نظر که در گنجینه کتابخانه علاقه‌مندان به سینما ماندگار است. بتازگی شاهد رونمایی و عرضه آثار جدیدی از مجموعه آثار تالیفی «انتشارات روایت فتح» و «نشر ساقی» بوده‌ایم که شرح مختصری از آنها می‌تواند به شناخت و اشتیاق بیشتر دوستداران حوزه کتاب کمک کند.
از مجموعه آثار «نیمه پنهان ماه» آخرین نگاه
«نیمه پنهان ماه» پرفروش‌ترین مجموعه از 13 مجموعه «انتشارات روایت فتح» است که زندگی شهدا را از زبان همسران‌شان روایت می‌کند. بتازگی شماره 25 از این مجموعه به عنوان «نیمه پنهان ماه 25: آبنیکی به روایت همسر» به نویسندگی مهدیه داوودی و شماره 27 از این مجموعه با نام «نیمه پنهان ماه 27: صبوری به روایت همسر» به نویسندگی لعیا رزاق‌زاده به چاپ رسید. به طور حتم مطالعه این خاطرات می‌تواند نکاتی ارزنده از دورانی سرنوشت‌ساز را برای مخاطبان بازگو کند. برای نمونه در بخشی از کتاب «نیمه پنهان ماه 25: آبنیکی به روایت همسر» آمده است: «گفت: حلالم کن! منو ببخش... قلبم داشت می‌ترکید. داشتم له می‌‌شدم. داشتم می‌سوختم وقتی گفت: یه چیزی ازت می‌خوام، می‌‌خوام تا رفتن من دیگه تو چشام نگاه نکنی! قول بده».
از مجموعه «مدافعان حرم» مردانی خدایی
انتشارات «روایت فتح» بتازگی مجموعه کتاب‌هایی را درباره مدافعان سرافراز حرم راه اندازی کرده و در هر شماره به زندگی یکی از این مردان دلاور می‌پردازد. این مجموعه صحنی است که در آن ناگفته‌های حیات سرمدی ایثارگران فرازمینی در منظر مخاطبان به نمایش درخواهد آمد. بتازگی 3 شماره از این مجموعه با عناوین «مدافعان حرم1: شهید مهدی نوروزی»، «مدافعان حرم 2: شهید عبدالله اسکندری»، «مدافعان حرم3: شهید حامد جوانی» به ترتیب به نویسندگی منصوره قنادیان، نجمه طرماح و حسین شرفخانلو و با نام‌های «دیدار پس از غروب»، «سِر سَر» و «شبیه خودش» منتشر شده است.
 از مجموعه «یادگاران» و «روزگاران» معراجی‌ها
مجموعه‌های «روزگاران» و «یادگاران» عنوان کتاب‌هایی است که بنا دارد تصاویری از سال‌های دفاع‌مقدس را در قالب خاطره‌نگاری نمایان کند. این مجموعه راهی است به سرزمینی بکر میان تاریخ و ادبیات، میان وقایع و بازگفته‌ها و خواندنش یادآور این است که آن روزها بوده‌اند و هویت دارند. حال از مجموعه «روزگاران» شاهد انتشار بیست‌وسومین مجموعه آن با عنوان «تفحص» هستیم. کتابی به قلم افروز مهدیان که داستانک‌های شیرینی را از زبان مردان تفحص برای مخاطب بازگو می‌کند. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «کلی شهید درآوردیم با پوست و گوشت، صحیح و سالم. باید می‌رفتند سردخانه اما گذاشته بودیمشان توی چادر معراج. توی گرمای 40 درجه طلاییه، نه بویی گرفته بودند، نه چیزی...» دیگر کتاب تازه منتشرشده از مجموعه «یادگاران» درباره شهید علی تجلایی است که شماره سی‌ویکم از این مجموعه ارزنده به قلم سمیه زالی است. شهید علی تجلایی، فرمانده طرح و عملیات قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) و قائم‌مقام فرمانده قرارگاه ظفر بوده و در شهر تبریز و خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد و این کتاب در پی بازگویی 100 تصویر کوتاه از دوران مختلف زندگی این مرد مبارز و ایثارگر است که از زبان برادر، همسر، فرزندان و دوستان شهید بازگو می‌شود.
 دیگر مجموعه‌های تازه منتشر شده راویان فتح
از دیگر آثار تازه منتشر شده توسط «انتشارات روایت فتح» باید به کتاب‌های «روایت ناتمام» درباره شهید منصور ستاری و به قلم رضا رسولی، «لیلا» درباره فراز و فرود یک زندگی به روایت مجید عباسی از مجموعه «روایت نزدیک»، «عبور از گذرگاه»؛ زندگینامه داستانی شهیدان طیبه واعظی و فاطمه جعفریان و «آخرین نقش» درباره زندگی هنرمند شهید مجید فریدفر اشاره کرد. همچنین «نشر ساقی» بتازگی کتابی با عنوان «پرنده مصلوب» را منتشر کرده که مجموعه شعر عرفانی و معرفتی پروانه نجاتی است.


Page Generated in 0/0064 sec