printlogo


کد خبر: 162123تاریخ: 1395/5/26 00:00
اخبار

اسماعیلی: سینمای کودک بسترساز حل مشکلات است
مجید اسماعیلی گفت: سینمای کودک را باید سینمای بسترساز برای حل مشکلات دانست. آموزش از کودکی آغاز می‌شود اما متاسفانه درباره فرهنگ‌سازی در سنین کودکی از طریق سینما کم‌توجهی می‌شود. به گزارش فارس، مجید اسماعیلی، کارگردان درباره اهمیت تولید و تداوم اکران فیلم در حوزه کودک و نوجوان گفت: برای تولید سینمای کودک و نوجوان درصد محدودی حمایت از سوی دولت صورت می‌گیرد که نمی‌توان این نوع حمایت را  جزو حمایت‌های دولتی آورد. وقتی حمایت مناسبی از سینمای کودک شکل نمی‌گیرد آرام آرام کارگردانان این عرصه را رها می‌کنند و به سمت سینمای اجتماعی هدایت می‌شوند، چرا که می‌بینند سینمای اجتماعی  اکران دارد، سرمایه‌گذار خصوصی یا دولتی دارد همچنین بازگشت سرمایه که در آثار سینمایی از اهمیت خاصی برخوردار است وجود دارد و اعتبار مادی و معنوی برای فیلمساز فراهم می‌شود.
 
توحیدی فیلمنامه شهید صیادشیرازی را می‌نویسد
فرهاد توحیدی گفت: نگارش فیلمنامه‌ کمدی را آغاز کرده بودم که قرار است آن را کمال تبریزی کارگردانی کند که به دلیل مشغله‌های وی برای دبیری خانه سینما و همچنین ساخت سریال «سرزمین کهن» به تعویق افتاد. به گزارش فارس،  فرهاد توحیدی در ارتباط با جدیدترین فعالیت خود گفت: در حال حاضر مشغول نگارش فیلمنامه شهید «صیادشیرازی» هستم که تا این لحظه طرح کلی آن آماده شده است. این فیلمنامه قرار است در 30 قسمت آماده شود. تهیه‌کنندگی این سریال برعهده محمدرضا شفیعی است که پیش از این قرار بود آن را جواد نوروزبیگی انجام دهد. کارگردان آن هنوز مشخص نیست.
 
اثر تازه کویتی‌پور برای مدافعان حرم
خواننده «ممد نبودی» و «غریبانه» جدیدترین اثر خود که پاسداشتی برای شهدای مدافع حرم است را پس از حدود 8 سال منتشر می‌کند. به گزارش  تسنیم، غلام کویتی‌پور که چندین نسل با صدای این هنرمند خاطره دارند، پس از سال‌ها سکوت بار دیگر به عرصه بازگشته و این بار اثری را در گرامیداشت مدافعان حرم خوانده است که بزودی منتشر خواهد شد. این تک‌قطعه که قرار است موزیک ویدئوی آن نیز تولید شود، «حریم» نام دارد که شعر این اثر از سروده‌های «علیرضا آذر» است و بهنام صبوحی نیز آهنگسازی آن را انجام داده است و با صدای غلام کویتی‌پور و دکلمه محمود سراجی منتشر خواهد شد.

با حضور خانواده شهدای مبارز نیجریه
نخستین  محفل «شب‎های شعر مقاومت» برگزار شد
همزمان با روز جهانی مقاومت، نخستین شب از «شب‌های شعر مقاومت» در همراهی با شیخ ابراهیم زکزاکی، با حضور میهمانان سرشناس داخلی و خارجی در مؤسسه فرهنگی - هنری شهرستان ادب برگزار شد. به گزارش تسنیم، همزمان با روز جهانی مقاومت، نخستین شب از «شب‌های شعر مقاومت» شهرستان ادب در همراهی با شیخ ابراهیم زکزاکی، مبارز نیجریایی با حضور میهمانان سرشناس داخلی و خارجی برگزار شد. شاعران مشهور انقلاب، به ندای مظلومانه و هشدار محمد زکزاکی، فرزند شیخ، در باب وضعیت بحرانی پدر خویش، لبیک گفتند و سروده‌های خود در گرامیداشت شهدای مسلمان نیجریه را در موسسه فرهنگی- هنری شهرستان ادب قرائت کردند. علیرضا قزوه، سعید حدادیان، علی‌محمد مؤدب، محمدمهدی سیار، مهدی جهاندار، میلاد عرفان‌پور، احمد بابایی، محمدمهدی عبداللهی، افسانه غیاثوند، فاطمه نانیزاد، سیدمجید موسوی، محسن رضوانی، عصمت زارعی، بشری صاحبی، سیدحسین رضوی‎پور، محمدحسین نعمتی، حسن صنوبری، عارفه دهقانی، رضا وحیدزاده و... از جمله شاعران حاضر در این شب شعر بودند. همچنین در حاشیه این مراسم، شال‌های سبزی شبیه شالی که در عکس‌های شیخ ابراهیم زکزاکی بر گردن ایشان است و یک دفتر گزیده شعرهایی که با موضوع شهدای نیجریه و شیخ ابراهیم سروده شده بین حاضران و میهمانان نشست توزیع شد. در این برنامه، علی‌محمد مؤدب با ابراز خرسندی از برگزاری این شب شعر در موسسه شهرستان ادب آرزو کرد «مجاهدت‌های امروز به صاحبش ولی‌عصر متصل شود». مدیرعامل موسسه فرهنگی- هنری شهرستان ادب در سخنان کوتاهی با تأکید بر «فراموش نکردن برادران و خواهران دینی در هر کجای جهان» اظهار داشت: «امروز همه این مبارزان در هر کشوری که باشند از پاکستان گرفته تا عراق و نیجریه همه از یک خانه دفاع می‌کنند».


Page Generated in 0/0065 sec