printlogo


کد خبر: 162124تاریخ: 1395/5/26 00:00
رویدادها

احکام جدید علی‌عسکری  برای جبلی و آخوندی
علی‌عسکری، رئیس سازمان صداوسیما احکام پیمان جبلی به سمت معاون برون‌مرزی سازمان صداوسیما و مجید آخوندی به سمت معاونت سیاسی را صادر کرد. به گزارش تسنیم، علی‌عسکری در حکم پیمان جبلی، ایجاد نوآوری در موضوعات، ساختارها و قالب‌های برنامه‌سازی برای افزایش جذابیت و مزیت‌های رقابتی شبکه‌های برون‌مرزی در سپهر رسانه‌ای بین‌المللی را از جمله ماموریت‌های رئیس جدید معاونت برون‌مرزی دانست. رئیس رسانه ملی در حکم رئیس جدید معاونت برون‌مرزی از تلاش‌ها و زحمات ارزشمند و خدمات متعهدانه محمد اخگری در مدت تصدی معاونت برون‌مرزی قدردانی و در حکم جداگانه‌ای وی  را به سمت مشاور رئیس سازمان منصوب کرد. رئیس سازمان صداوسیما همچنین در حکمی دیگر، مجید آخوندی را به سمت معاون سیاسی این سازمان منصوب کرد. رئیس رسانه ملی در این حکم همچنین از تلاش‌ها، زحمات ارزشمند و خدمات متعهدانه پیمان جبلی در مدت تصدی معاونت سیاسی تقدیر و تشکر کرد.

«قیصرکشی» در فروشنده
با آغاز گمانه‌زنی‌ها برای اکران فروشنده، نقد و نظرها درباره این فیلم نیز آغاز شده است. به گزارش «وطن امروز» در بخشی از نقدی که سوره سینما درباره «فروشنده» نوشته، آمده است: فرهادی توصیه‌ای در فیلمش دارد، گذار از سنت به مدرنیته، از عقب‌ماندگی به تجدد، از تحجر به روشنفکری. «مرگ فروشنده» آرتور میلر، نیویورکی را توصیف می‌کند که با سرعت غیرقابل باوری در حال تغییر است. ساختمان‌ها قدیمی، خراب می‌شوند و چیزهایی که به نظر با ارزش می‌آیند به سرعت عوض می‌شوند. دنیای مدرن است که دارد ساخته می‌شود که زیر چرخدنده‌های این مدرن شدن یک طبقه که نمی‌توانند به آن سرعت خودشان را تطبیق بدهند قربانی می‌شوند. حالا چند دهه بعد در تهران، دقیقا همین اتفاق دارد می‌افتد، خانه سنتی عماد و رعنا در حال فرو ریختن است و افراد اگر هم خودشان نتوانند توسط بقیه به بیرون از این فضا می‌روند، سنت هم مثل آپارتمان قدیمی نابود نمی‌شود اما متروکه می‌شود و همه به جای جدید نقل مکان می‌کنند. همه چیز سنتی است همانطور که شخصیت‌های اصلی فیلم درگیر این مسائل هستند و شغل آنها شغل تئاتر است که به عنوان شغل ثابت، یک پدیده مدرن است و این آدم‌ها ذهن بازی دارند ولی وقتی این سطح کنار می‌رود رفتاری که آنها دارند رفتاری کاملا سنتی است.  محمدرضا باقری در این نقد می‌افزاید: اگر 40 -30 سال قبل قهرمان سینمای ایران «قیصر» و «صادق کرده»  بودند که برای ناموس‌شان 3 برادر آب منگل را می‌کشتند یا ۹ راننده کامیون را برای لکه‌دار کردن عصمت همسرشان به مسلخ می‌بردند، امروز فرهادی نسخه دیگری پیچیده است و می‌گوید از این فضای سنتی باید به  فضای مدرن عبور کرد، دیگر زمان انتقام و خشم نیست، حالا دوره بخشش و فراموشی است. فرهادی به وضوح قیصرکشی و از تقوایی و کیمیایی عبور می‌کند و حرف تازه‌ای دارد، غیرت برای دوران سنت بود، در دوران مدرن این چیزها مایه دردسر است.

برگزاری نشست رسانه‌ای جشنواره فیلم «سلامت»
نشست رسانه‌ای نخستین دوره جشنواره فیلم «سلامت» با حضور محمدهادی ایازی، رئیس جشنواره فیلم سلامت و ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر این رویداد سینمایی و با حضور اصحاب رسانه‌ برگزار شد. در این نشست خبری ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر جشنواره طی سخنانی عنوان کرد: جشنواره فیلم «سلامت» در بخش‌های مختلف فیلم سینمایی، مستند، فیلم کوتاه داستانی، برنامه‌ها و گزارش‌های خبری، کلیپ و بخش مردمی برگزار می‌شود که هر کدام مسؤول و هیات انتخاب مستقلی دارند. داروغه‌زاده افزود: در بخش سینمایی جشنواره 24 فیلم، در بخش مستند 39 اثر، در بخش کوتاه داستانی 35 اثر، نماهنگ 20 اثر، سریال 12 اثر، تله‌فیلم 25 اثر و برنامه‌های تلویزیونی 92 اثر شرکت دارند، همچنین 83 اثر دانشجویی نیز در این جشنواره شرکت می‌کنند.  گفتنی است، نخستین دوره جشنواره فیلم «سلامت» از یک تا 5 شهریور برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0/0050 sec