printlogo


کد خبر: 162131تاریخ: 1395/5/26 00:00
چهارگوشه

ترکیه به اتحادیه اروپایی ضرب‌الاجل داد
وزیر خارجه ترکیه، اتحادیه اروپایی را تهدید کرد در صورت عدم لغو روادید سفر اتباع این کشور به اروپا، سیل مهاجران به این قاره را رها خواهد کرد. مولود چاووش‌اوغلو اعلام کرد اتحادیه اروپایی باید تا ماه میلادی اکتبر سفر بدون روادید به ترک‌ها اعطا کند در غیر این صورت توافق بر سر مهاجران لغو خواهد شد. ترکیه با اتحادیه اروپایی توافق کرده بود در ازای لغو روادید سفر شهروندان ترکیه به تمام اروپا، از ورود مهاجران غیرقانونی به این قاره جلوگیری کند.

حمله با تبر و تفنگ در کلن
موج حملات مشکوک به تروریسم همچنان در آلمان قربانی می‌گیرد. در ششمین حمله از این نوع طی ماه اخیر در آلمان، بامداد دیروز یک نفر در جریان تیراندازی و حمله با تبر در مرکز شهر کلن زخمی شد. روزنامه اکسپرس اعلام کرد 2 مظنون در رابطه با حمله مرکز ایالت نوردراین- وستفالن شناسایی شده‌اند. براساس این گزارش، چندین نفر در حدود ساعت 4 صبح روز دوشنبه با پلیس تماس گرفته و اعلام کردند به نظر می‌‎رسد 3 یا 4 نفر با یک مرد دیگر درگیر شده و با تبر به یکدیگر حمله کردند. یکی از این افراد که زخمی شده بود، سعی داشت با خودرو از محل حادثه فرار کند اما دیگر افراد حاضر در درگیری به وی شلیک کردند.

تیراندازی فرودگاه کندی نیویورک
یکشنبه‌شب یکی از پایانه‌های فرودگاه بین‌المللی نیویورک بر اثر تیراندازی توسط پلیس تخلیه شد. شبکه تلویزیونی «وای‌پی‌ای ایکس» از تخلیه پایانه شماره 8 فرودگاه جان‌اف کندی در اقدامی احتیاطی در واکنش به تیراندازی حدود ساعت 9:30 شب به وقت محلی خبر داد. به گفته شاهدان، دست‌کم صدای شلیک دو گلوله در این پایانه به گوش رسید که تیراندازی دوم  حدود ساعت 10:15 شب بوده است. پلیس هیچ گزارشی درباره زخمی‌های این حادثه منتشر نکرده است.

کشته شدن ده‌ها تروریست در مرز ترکیه
یکشنبه بر اثر انفجار انتحاری در گذرگاه اطمه در مرز ترکیه در استان ادلب در شمال سوریه ۴۵ تن کشته و ده‌ها تن زخمی شدند. عامل انتحاری خود را داخل اتوبوسی در ورودی پایگاه نظامی اطمه که متعلق به آوارگان در نزدیک گذرگاه مرزی بود، منفجر کرد.  فعالان گفتند بیشتر قربانیان از گروه‌های شورشی بودند که گذرگاه مرزی را اداره می‌کردند. فعلا هیچ گروهی مسؤولیت این انفجار را برعهده نگرفته است. منابع افزودند تعدادی از افسران ترکیه نیز در این انفجار زخمی شدند.

حمایت کوربین از طولانی‌ترین اعتصاب 5 دهه اخیر کارکنان شبکه ریلی
خط آهن جنوب انگلیس قفل است
رهبر حزب کارگر بریتانیا رسما از اعتصاب چند روزه کارکنان ریلی که باعث مختل شدن شبکه حمل‌ونقل جزیره شده  حمایت کرد. این اعتصاب 5 روزه که از روز دوشنبه هفته پیش آغاز شده طولانی‌ترین اعتصاب 5 دهه اخیر کارکنان خطوط ریلی انگلیس، اسکاتلند و ولز محسوب شده و ظرف یک هفته میلیون‌ها نفر را سرگردان کرده است. جرمی کوربین، رهبر دولت سایه (اپوزیسیون) انگلیس  در گفت‌وگو با نشریه آبزرور گفته است از اعتصاب بزرگ حمایت می‌کند و دلیل اعتمادش  درک متقابل از کارگران شبکه راه‌آهن است، چرا که شرکت خطوط ریلی به تعهدات خود در قبال کارکنانش عمل نکرده است. این موضع کوربین، ترزا می‌‌نخست‌وزیر انگلیس را عصبانی کرده است. اعتصاب از آنجا آغاز شد که هفته پیش اتحادیه‌های کارکنان خطوط ریلی پایتخت بریتانیا به دنبال شکست مذاکرات مسؤولان خط آهن و مقامات اتحادیه حمل‌ونقل ریلی و دریایی انگلیس  در موضوعاتی چون اضافه‌کار و روزهای شیفت کاری، دست به اعتصابی زدند که 60 درصد از خدمات این شبکه را از کار انداخته است. اتحادیه کارگری آر.ام‌.تی که یکی از مهم‌ترین اتحادیه‌های کارگری انگلیس است، اعلام کرد از مجموع 2 هزار و 242 حرکت روزانه قطارها، 946 مورد لغو شده است. شرکت خطوط ریلی ساترن (خط راه‌آهن حومه جنوبی انگلیس) که مسافران را از مرکز لندن به حومه‌های جنوبی پرجمعیت پایتخت منتقل می‌کند بیشترین زیان را از اعتصاب مزبور دیده است.


Page Generated in 0/0063 sec