printlogo


کد خبر: 162136تاریخ: 1395/5/26 00:00
اخبار

داستان جالب قهرمانی که در ریو معجزه کرد
خود او هم پیش‌بینی نمی‌کرد روزی در المپیک حاضر شود اما نه تنها حضور یافت بلکه مدال نقره را هم به دست آورد. او مجبور بود ورزش خود را چند سالی از پدرش مخفی کند اما با مدالی که به دست آورد، قصد دارد برای پدر کشیش خود یک خانه بخرد.  به گزارش شفقنا ورزشی، المپیک معتبرترین و مهم‌ترین رقابت ورزشی در جهان به شمار می‌آید و هر کشوری با نهایت توان و قدرت خود در این رقابت بزرگ که هر 4 سال یکبار برگزار می‌شود شرکت می‌کند. در المپیک هر ورزشکاری از انگیزه و روحیه بالایی برخوردار است و این انگیزه و انرژی مثبت باعث می‌شود گاهی اوقات نتایج فراتر از انتظاری رخ دهد. یکی از نتایجی که بسیاری را شوکه کرد و رسانه‌های کلمبیایی از آن به‌عنوان یک معجزه یاد کردند، مدال نقره مارتینس کلمبیایی در بوکس سبک‌وزن المپیک بود. این ورزشکار 24 ساله کلمبیایی در حالی توانست به فینال راه پیدا کند که حتی خود او هم پیش‌بینی نمی‌کرد روزی در المپیک رقابت کند. او درباره روزهای سخت خود می‌گوید: پدرم یک کشیش است که در کنار آن کار بنایی هم انجام می‌داد. او کاملا مخالف ورزش کردن من بود، آن هم در رشته‌ای که قرار است طرف مقابل را برای برنده شدن بزنم و حتی او را خونین کنم. در نظر بگیرید پسر یک کشیش چنین رشته‌ای را انتخاب کند. او ادامه داد: چند سال دور از چشم پدرم تمرین کردم. زندگی من به خاطر بوکس تغییر زیادی کرد. در نهایت مجبور شدم موضوع را به او بگویم. پدرم از کار افتاده بود. او به من گفت اگر بتوانم مسؤولیت خرج خانواده را برعهده گیرم می‌توانم به ورزش هم ادامه دهم. خوشبختانه در ورزش موفق شدم و با مدالی که به دست آوردم تاریخ‌ساز شدم. با جایزه‌ای که به دست می‌آورم برای پدرم خانه‌ای می‌خرم تا در آرامش زندگی کند.  کلمبیا بعد از 28 سال توانست در رشته بوکس مدال کسب کند.

عبدولی: دیگر کشتی بس است
می‌خواهم بروم سراغ خوشی  و زندگی‌ام!
مرد برنزی کشتی فرنگی ایران در بازی‌های المپیک گفت: دیگر کشتی بس است و می‌خواهم مدتی از این ورزش دور باشم و به زندگی‌ام برسم. به گزارش مهر، سعید عبدولی پس از کسب مدال برنز سی‌ویکمین دوره بازی‌های المپیک گفت: در کشتی اول بد کار کردم اما خدا را شکر مدال گرفتم. کشتی ورزش سنگینی است و فشارهای خاص خودش را دارد. دیگر کشتی بس است، می‌خواهم بروم سراغ زندگی‌ام.  وی درباره برنامه‌اش برای آینده گفت: برنامه‌ام برای آینده خوشی است. کشتی بس است! می‌خواهم مدتی از کشتی دور باشم و به مسافرت بروم و استراحت کنم. دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک گفت: کشتی رشته‌ای سنگین است، خدا را شکر مدال گرفتم و دل مردم را شاد کردم.


وقتی کام بارسلونا تلخ شد
با وجود آنکه بارسلونا پیروزی ارزشمندی را در دیدار رفت سوپر جام اسپانیا به دست آورد اما کام سرمربی و هواداران این تیم تلخ شد. بارسلونا در دیدار رفت سوپرجام اسپانیا در خانه برابر سویا به میدان رفت و موفق شد در نهایت با 2 گل به پیروزی برسد تا شانس زیادی برای قهرمانی در این جام داشته باشد. با وجود آنکه بارسلونا در این دیدار به پیروزی رسید اما آسیب‌دیدگی 2 بازیکن این تیم باعث شد کام آبی و اناری‌ها تلخ شود. در دقیقه 27 بازی جرمی متئو بال کناری بارسلونا که در ترکیب اصلی قرار گرفته بود مصدوم شد و جای خود را به لوکاس دینه هموطنش داد اما تنها 7 دقیقه دیگر هم آندرس اینیستا کاپیتان محبوب آبی و اناری‌ها هم یک شوک بزرگ دیگر را به تیمش وارد کرد و او هم مصدوم شد تا جای خود را به دنیس سوآرس بدهد. این دو آسیب‌دیدگی آن هم در شرایطی که تنها 5 روز به آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگا باقی مانده شوک بزرگی به بارسلونا و لوئیس انریکه به شمار می‌آید و سرمربی آبی و اناری‌ها تاکید کرد آسیب‌دیدگی این 2 بازیکن کام او را بعد از پیروزی ارزشمندی که تیمش به دست آورد تلخ کرد.
 


Page Generated in 0/0060 sec