printlogo


کد خبر: 162151تاریخ: 1395/5/26 00:00
اخبار

بنزین دو نرخی می‌ماند
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس از دونرخی ماندن بنزین براساس مصوبه دیروز کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: دولت مکلف به اجرای قانون دونرخی شدن بنزین و حفظ کارت سوخت است.
به گزارش میزان، علی ادیانی در تشریح جلسه دیروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: بررسی لایحه اصلاح قانون بودجه سال 95 نخستین دستورکار کمیسیون بود که بند «ح» این اصلاحیه مربوط به کمیسیون انرژی است و دولت در این بند خواستار حذف کارت سوخت و تک نرخی شدن بنزین شده است. وی با اشاره به اینکه بخش مربوط به حذف کارت سوخت در جلسه عصر روز یکشنبه بررسی شد و رأی نیاورد، افزود: در ادامه بررسی مواد این لایحه تک‌نرخی یا دونرخی ماندن سوخت بررسی شد و بر این اساس تک‌نرخی شدن بنزین رأی نیاورد و کمیسیون انرژی به ابقای مفاد بودجه 95 رأی مثبت داد. ادیانی بر اجرای قانون و مفاد لایحه بودجه 95 از سوی دولت تاکید کرد و ادامه داد: دولت مکلف به اجرای قانون دونرخی شدن بنزین و حفظ کارت سوخت است.


واردات برنج 92 درصد افزایش یافت
براساس آمار گمرک در 4 ماه نخست سال بیش از 56 هزار تن برنج به کشور وارد شده است. به گزارش میزان، در 4 ماه نخست سال جاری بیش از 56 هزار تن برنج به کشور وارد شده که ارزش دلاری این میزان واردات بیش از 475 میلیون دلار است. این درحالی است که واردات برنج در 4 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 92 درصد رشد داشته و کشور پاکستان در صادرات برنج به ایران سهم عمده‌ای دارد. لازم به ذکر است، با آغاز فصل برنج برای حمایت از تولید داخل، واردات برنج از اول مرداد سال جاری با توجه به درخواست وزارت جهاد کشاورزی ممنوع شده و ترخیص برنج از گمرکات کشور امکانپذیر نیست.


اعلام قیمت‌های جدید میوه و تره‌بار
رئیس اتحادیه میوه و سبزی نرخ جدید انواع میوه، سبزی و صیفی‌جات را در بازار اعلام کرد و اظهار داشت: قیمت گیلاس، هویج و خیار نسبت به هفته قبل گران شده است. سیدحسین مهاجران به مهر گفت: قیمت گیلاس ۲ هزار تومان، هویج بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان و خیار حدود ۵۰۰ تومان نسبت به هفته گذشته گران شده است. وی اضافه کرد: وقتی تولید منطقه‌ای تمام و عرضه آن به بازار متوقف می‌شود تا آمدن محصول سایر مناطق، مدتی زمان  لازم است و در این فاصله معمولا قیمت‌ها مقداری نوسان دارد. رئیس اتحادیه میوه و سبزی با بیان اینکه در یک هفته اخیر کاهش قیمت چندانی در حوزه میوه و سبزی رخ نداده است، افزود: درحال حاضر قیمت هرکیلوگرم گیلاس ۱۲ هزار تومان، هویج بین ۱۸۰۰ تا ۲۲۰۰ تومان، خیار گلخانه‌ای باکیفیت بین ۲۷۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای ۲۲۰۰ تومان، گوجه‌فرنگی بوته‌ای ۷۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان و سیب‌زمینی بین ۷۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان است. مهاجران قیمت هرکیلوگرم پیاز را نیز بین  ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هندوانه از ۴۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان، خربزه ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، شلیل و هلو حداکثر ۷۰۰۰ تومان، انگور از ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان، سیب درختی از ۳۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان، موز از ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان، انجیر زرد ۶۰۰۰ تومان، انجیر سیاه ۵۰۰۰ تومان، لیموترش از ۶۰۰۰ تا ۹۰۰۰ هزار تومان، سبزی جور(پلو، کوکو، ‌آش و قورمه) از ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان و سبزی خوردن از ۹۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان است.  


عرضه ۲۸۸ هزارتن شکر در ۴۲ روز
معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه از ۲۸۸ هزارتن شکر عرضه شده در بورس کالا در 42 روز اخیر، فقط حدود ۱۵۰ هزارتن آن به فروش رفته است، گفت: شرایط ایجاد شده در بازار به دلیل فشارهای تجار واردکننده است. حسن عباسی‌معروفان در گفت‌وگو با مهر با تاکید بر اینکه در زمینه موجودی شکر در کشور کمبودی نداریم، اظهار داشت: شکر به میزان کافی در انبارهای کشور وجود دارد ضمن اینکه واردات این کالا درحال انجام است. وی با بیان اینکه 2 هفته قبل، حدود ۵۵ هزارتن شکر در کشور توزیع شد، افزود: عملیات تخلیه و ترخیص حدود ۶۹ هزارتن شکر اخیرا انجام شده که این محموله نیز بزودی وارد کارخانه‌های تصفیه و سپس وارد بازار خواهد شد. وی اضافه کرد: از شنبه هفته آینده توزیع این محموله در بازار آغاز می‌شود.


Page Generated in 0/0062 sec