printlogo


کد خبر: 162153تاریخ: 1395/5/26 00:00
اخبار

شهردار تهران انتقاد کرد
دولتی کردن شهرداری‌ها در تضاد با قانون اساسی
«دولتی کردن شهرداری‌ها با اساس نظام اداری و شاکله قانون اساسی در تضاد است». به گزارش شهرنوشت محمدباقر قالیباف، شهردار تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: تصویب برنامه ششم با شرایط فعلی باعث می‌شود تا نظام اداری و اجرایی کشور روز به روز متمرکز‌تر و سنگین‌تر شده و ضربه بیشتری به مدیریت واحد شهری وارد شود. وی افزود: دولت از سال 61 تاکنون باید لایحه‌ای برای درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها ارائه می‌کرد که این لایحه تاکنون ارائه نشده است، هم‌اکنون نیز لایحه برنامه ششم توسعه در برخی موارد، قوانین اصلی کشور را دچار مشکل می‌کند. شهردار تهران خاطرنشان کرد: مجلس در حوزه حمل‌ونقل، بافت فرسوده و ارزش افزوده قانون‌های خاصی را تصویب کرده است اما در لایحه برنامه ششم توسعه بعضی از مطالب به گونه‌ای نوشته شده است که همه آن قوانین را از بین می‌برد.

تصادف مرگبار در اتوبان بابایی
واژگونی خودروی بسترن در اتوبان بابایی باعث مرگ 3 دختر و پسر جوان شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران  در این باره اظهار داشت: ساعت 2 بامداد روز دوشنبه آتش‌نشانان در تماس چند شهروند در جریان تصادف یک خودرو در اتوبان بابایی قرار گرفتند و 2 ایستگاه به محل حادثه در غرب به شرق اتوبان بابایی زیر پل صیاد اعزام شدند. وی ادامه داد: در این حادثه یک دستگاه خودروی بسترن پس از برخورد با گاردریل و پایه‌های پل به صورت کامل متلاشی شده بود و 4 سرنشین در داخل خودرو گرفتار شده بودند. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی عنوان کرد: آتش‌نشانان با خارج کردن 2 مرد و 2 زن که همگی حدود 30 سال سن داشتند آنها را تحویل اورژانس دادند. به گفته ملکی، در این حادثه تنها یک زن جوان که بشدت مجروح شده بود زنده ماند و 2 مرد و یک زن جان‌شان را از دست دادند.


نصب 2 هزار دوربین
در جاده‌های کشور
«2 هزار دوربین در محورهای مواصلاتی کشور به تدریج نصب خواهد شد». سرهنگ محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راه راهور ناجا با بیان این مطلب گفت:  تا پایان سال بخش عمده‌ای از این دوربین‌ها برای ثبت تخلفات نصب می‌شود، ضمن اینکه تاکنون 70 دوربین نصب شده است. وی به ایرنا عنوان کرد: این70 دوربین در محورهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، زنجان، تهران - اصفهان، تهران – مشهد، اصفهان به سمت شیراز، جاده فیروزکوه و هراز نصب شده است و هر لحظه از شبانه‌روز تخلفات را ثبت می‌کند.

پیکر شهدا هشتم شهریور وارد کشور می‌شود
پیکر مطهر تعدادی از شهدای دوران دفاع‌مقدس هشتم شهریورماه امسال از طریق آبراه دریایی اروندرود وارد کشور خواهد شد. به گزارش «وطن امروز» سردار سیدمحمد باقرزاده، فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این مطلب گفت: پیکر تعدادی از شهیدان دوران دفاع‌مقدس که بتازگی در مناطق عملیاتی جنوب عراق کشف شده‌اند، ساعت ۹ صبح هشتم شهریورماه امسال همزمان با سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر از طریق آبراه دریایی اروندرود وارد میهن اسلامی خواهد شد. وی افزود: این شهدا در 2 هفته گذشته در مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی در جنوب عراق کاوش شده‌اند.

هشدار درباره کاهش سن بیماران قلبی
بیماری‌های قلبی - عروقی در کشور افزایش قابل توجهی داشته، به طوری که سن ابتلا حدود 35 سال گزارش شده است. مسعود قاسمی، رئیس انجمن آترواسکلروز در آستانه برگزاری هجدهمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق ایران  بیان داشت: در کشورهای در حال توسعه میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی افزایش قابل توجهی دارد به طوری که در جمعیت مردان سن ابتلا به انواع این بیماری‌ها حدود 30 تا 35 سال است که البته ایران نیز متفاوت از این شرایط نیست. وی با اشاره به اینکه از هر10 ایرانی 4 نفر به بیماری‌های غیرواگیر مبتلا می‌شوند، افزود: در کشور ما حدود 40 درصد علت مرگ‌ومیرها ناشی از بیماری‌های غیرواگیر است و به نوعی به بیماری قلبی و عروقی ارتباط دارد.


Page Generated in 0/0076 sec