printlogo


کد خبر: 162154تاریخ: 1395/5/26 00:00
فروش کالا شگرد تازه کلاهبرداران سایبری

گروه اجتماعی: سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا درباره کلاهبرداری سایبری از  طریق کانال‌ها و صفحات فروش کالا و خدمات در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد. به گزارش «وطن امروز» سرگرد حمید کیانی، سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا در این‌باره اظهار داشت: کسب و کارهای اینترنتی، سازوکار مشخصی دارد و فروشگاه‌های فعال در زمینه خرید و فروش اینترنتی باید نشان اعتماد الکترونیکی از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیک دریافت کنند؛ این درحالی است که تبلیغات انجام شده در شبکه‌های اجتماعی از سوی کانال‌ها و صفحاتی صورت می‌گیرد که در برخی مواقع نشان اعتماد الکترونیکی ندارند.
 کیانی افزود: با توجه به نداشتن نماد اعتماد الکترونیکی بهتر است که کاربران فریب تبلیغات این کانال‌ها و صفحات را در شبکه اجتماعی نخورند و از این کانال‌ها خرید نکنند، چرا که بزهکاران سایبری با استفاده از تبلیغات غیرواقعی و دروغین در این کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی کاربران را نسبت به خریداری اجناس صوری خود ترغیب می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: پس از جلب اعتماد کاربران، مبالغ هنگفتی را به بهانه فروش کالاهای نو یا دست دوم از آنها کلاهبرداری می‌کنند و پس از کلاهبرداری است که دیگر فرد این کانال یا صفحه را در شبکه‌های اجتماعی مشاهده نمی‌کند.
کیانی یادآور شد: به دام انداختن کاربران در درگاه‌های جعلی و فیشینگ بانکی یکی دیگر از شگردهای بزهکاران و کلاهبرداران سایبری است که در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ فروش کالا یا خدمات مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه بخش زیادی از کالاها و خدمات تبلیغ شده در کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی کالاها و خدمات ممنوعه است، گفت: این شگرد باعث می‌شود خریداران این کالاها و خدمات اقدام به شکایت علیه این کانال‌ها و صفحات دروغین و جعلی نکنند.


Page Generated in 0/0061 sec