printlogo


کد خبر: 162157تاریخ: 1395/5/26 00:00
جمع‌آوری 65 امضا برای استیضاح فانی

گروه اجتماعی: یکی از اعضای خانه ملت با اشاره به اینکه تاکنون 65 نفر از نمایندگان طرح استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش را امضا کرده‌اند از حضور فانی در نشست فراکسیون امید برای پاسخگویی به نمایندگان خبر داد. علی قربانی، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره طرح استیضاح وزیر ‌آموزش‌وپرورش و ارائه آن به هیأت رئیسه مجلس، اظهار داشت: مجلس روز دوشنبه جلسه‌ای نداشته است و جلسه بعدی آن در روز چهارشنبه تشکیل می‌شود و اگر نمایندگان این طرح را به هیأت رئیسه داده باشند، به صورت خارج از دستور ارائه شده است. وی یادآور شد: 65 نفر از نمایندگان مجلس  طرح استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش را امضا کرده‌اند. قربانی با اشاره به موارد مطرح شده در طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش، افزود: 25 مورد از جمله دلایل طرح استیضاح بوده است؛ ضمن اینکه وزیر آموزش‌وپرورش با شرکت در نشست فراکسیون امید راجع به ایرادات وارده صحبت خواهد کرد. این نماینده مجلس درباره دلایل استیضاح فانی عنوان کرد: یکی از دلایل استیضاح شاید ارتباط بسیار کم وزیر آموزش‌وپرورش با نمایندگان مجلس باشد، چرا که وی در مدت 2 ماه و نیمی که از عمر مجلس دهم گذشته است حتی یک بار نیز در صحن علنی مجلس گزارشی از عملکرد این وزارتخانه ارائه نکرده است.
آموزش‌وپرورش در اوج سیاسی‌کاری
این در حالی است که سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس نیز سیاسی‌کاری در آموزش‌وپرورش را از مهم‌ترین دلایل استیضاح فانی اعلام کرده است. احد آزادی‌خواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  در این باره اظهار داشت: بی‌توجهی به مطالبات و حقوق حقه فرهنگیان یکی از مهم‌ترین دلایل استیضاح است. آزادی‌خواه به دلایل مهم دیگر برای استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش اشاره کرد و افزود: انتصاب‌های غیرقابل توجیه افراد بی‌تجربه در استا‌ن‌ها یکی از معضلات آموزش‌وپرورش است همچنین اوج سیاسی‌کاری‌ها در این وزارتخانه انجام شده است و عزل و نصب‌ها مبتنی بر نگاه‌های سیاسی و افراطی بوده که مشکلات حاشیه‌ای را ایجاد کرده است.
خداحافظی با آموزش رایگان
علاوه بر این نماینده مردم تنگستان نارضایتی عمومی از عملکرد وزیر آموزش‌وپرورش را به عنوان مهم‌ترین دلیل استیضاح فانی مطرح کرده است. سیدکمال‌الدین شهریاری، نماینده مردم تنگستان در مجلس در پاسخ به این پرسش که چرا پس از مجلس نهم دوباره بحث استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش در مجلس دهم مطرح شده است، بیان داشت:‌ استیضاح فانی سیاسی نیست و دلیل آن نارضایتی از عملکرد وزیر آموزش‌وپرورش است. به گفته نماینده مردم تنگستان، پاداش معلمان بازنشسته و وضعیت معلمان حق‌التدریس مشخص نیست، بسیاری از مدارس روستایی و مناطق محروم مخروبه بوده و نیاز به بازسازی دارند اما وقتی وزیر در دولت ضعیف باشد نمی‌تواند دفاع خوبی از مجموعه خود انجام دهد. شهریاری تصریح کرد: تمام امکانات آموزشی در کلانشهرها مستقر شده است، در چنین شرایطی شاهد هستیم در کنکور نفرات برتر بیشتر از پایتخت هستند. دولت موظف است به تمام مردم جامعه آموزش رایگان ارائه دهد اما هم‌اکنون اصل 30 قانون اساسی که به آموزش‌وپرورش رایگان تأکید دارد به فراموشی سپرده شده است و خدمات آموزشی در اشکال گوناگون به تناسب جیب افراد ارائه می‌شود.
 


Page Generated in 0/0081 sec