printlogo


کد خبر: 162163تاریخ: 1395/5/26 00:00
اخبار

سعودی باید دست از تجاوزات بی‌حاصل خود به مردم یمن بردارد
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه موضوع یمن صرفاً راه‌حل سیاسی دارد، گفت: سعودی باید دست از تجاوزات بی‌حاصل خود به مردم یمن بردارد. به گزارش خانه ملت، هیأتی سیاسی از یمن با «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در تهران دیدار و گفت‌وگو کردند. امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار ضمن محکومیت مجدد تجاوزات عربستان علیه یمن تاکید کرد که موضوع یمن صرفاً راه‌حل سیاسی دارد.  وی با تبریک تشکیل جلسه مجلس یمن در صنعا گفت: مجالس نماد دموکراسی در کشورها هستند و برگزاری نشست مجلس یمن این پیام روشن را به دنیا داد که رهبران سیاسی و مردم یمن در مسیر سیاسی از تمامیت ارضی و وحدت ملی خود صیانت می‌کنند. امیرعبداللهیان افزود: برگزاری نشست مجلس یمن به عنوان نهاد مشروع و قانونی موجود، می‌تواند کمک بسزایی به تقویت همکاری‌های رسمی و پارلمانی جهان با یمن کند. مجلس شورای اسلامی نیز از توسعه روابط پارلمانی خود با مجلس یمن استقبال می‌کند. وی در ادامه این دیدار مقاومت مردم یمن را در برابر تجاوزات خارجی به این کشور تحسین‌برانگیز خواند و گفت: ملت یمن در 4 جبهه نظامی، اقتصادی، دیپلماتیک و تبلیغاتی از استقلال، حاکمیت، تمامیت ارضی و وحدت ملی خود دفاع کرد.
رئیس هیات عالی‌رتبه سیاسی یمنی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران، گفت: یمن در طول 505 روز گذشته وارد یک جنگ نابرابر شده است و عربستان سعودی و سایر همپیمانان غربی و منطقه‌ای او تمام توان نظامی و تسلیحاتی خود را علیه مردم یمن به کار گرفته‌اند.

نیروهای مقاومت در آینده جایگاه خود را در منطقه پیدا می‌کنند
رئیس مجلس شورای اسلامی شرایط آینده منطقه را امیدوارکننده خواند و گفت: نیروهای مقاومت جایگاه خود را پیدا می‌کنند و این دستاورد بزرگی است. به گزارش فارس، علی لاریجانی در مراسم تجلیل از آزادگان و ایثارگران مجلس که در سالن تشریفات ساختمان مشروطه برگزار شد، گفت: مقاومتی که امروز در کشورهای اسلامی شاهد هستیم ریشه در استقامت مردم ایران در دوران دفاع‌مقدس و شکیبایی آزادگان ما دارد. وی در ادامه مقاومت مردم کشورهای عراق، بحرین و یمن را متاثر از تجربه انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در یمن بیش از یک سال است مردم زیر بمباران‌های سعودی‌اند و این مردمی که از نظر اقتصادی ضعیفند این مشقت را تحمل می‌کنند و این خصوصیتی است که در آنها شکل گرفته است. وی اضافه کرد: البته شنیدم در نتیجه شکیبایی‌های ملت یمن، مجلس این کشور شکل گرفته است و من خوشحالم از این تدبیر که پس از 2 سال تعطیلی مجلس یمن، بازگشایی آن گامی به پیش است.

انتقاد از برخورد دوگانه دولت
با حقوق‌های نجومی
عضو هیات‌رئیسه مجلس از دولت خواست در برخورد با حقوق‌های نجومی تعلل و برخورد دوگانه نداشته باشد. اکبر رنجبرزاده، نماینده اسدآباد در گفت‌وگو با تسنیم، درباره برخورد با فیش‌های حقوقی نجومی اظهار کرد: دولت نباید با دستگاه‌هایی که حقوق‌شان به نوعی از حقوق عمومی مردم و بیت‌المال تأمین می‌شود، برخورد دوگانه داشته باشد. وی بر برخورد قاطع با دریافت‌کنندگان فیش‌های نجومی تأکید کرد و گفت: نباید برخوردها به گونه‌ای باشد که پاکسازی در یک بخش صورت بگیرد و در جایی که مثلاً رابطه‌ای وجود دارد از کنار این مساله گذشت، چرا که چنین برخوردهایی قابل دفاع نیست. عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه 2 تن از اعضای هیات‌مدیره بانک تجارت با وجود بازنشستگی همچنان مشغول به کار بوده و حقوق‌های غیرمتعارف دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: تعلل در برخورد با چنین افرادی قابل دفاع نبوده و مجلس ضمن ورود به این موضوع با آن برخورد خواهد کرد. رنجبرزاده در ادامه از طیب‌نیا وزیر اقتصاد خواست با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی برخورد قاطع کند. وی با بیان اینکه حقوق هیات‌مدیره بانک‌های خصوصی از سهامداران تأمین می‌شود و مجلس نیز مدافع حقوق مردم است، خاطرنشان کرد: با توجه به اطلاعات موجود هیات‌مدیره همه بانک‌های خصوصی دریافت‌ها و پاداش‌های صدها میلیونی داشته‌اند.


Page Generated in 0/0056 sec