printlogo


کد خبر: 162377تاریخ: 1395/5/31 00:00
اخبار

 بررسی حذف 3 تا ۱۰ میلیون یارانه‌بگیر
قائم‌مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مصوبه مجلس شورای اسلامی برای حذف ۲۴ میلیون یارانه‌بگیر به‌طور کامل قابلیت اجرایی ندارد، گفت: دولت بر سر حذف ۳ تا ۱۰ میلیون نفر از یارانه‌بگیران فعلی در حال بحث و چانه‌زنی است. ابوالحسن فیروزآبادی در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به اینکه برنامه وزارت کار برای اجرای مصوبه حذف 24 میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی چیست، گفت: مصوبه مجلس برای حذف یارانه‌بگیران به‌طور کامل قابلیت اجرایی ندارد. وی با بیان اینکه در حال شناسایی خانوارهای ثروتمند هستیم، افزود: وزارت کار معتقد است شناسایی 24میلیون نفر برای حذف یارانه‌ها ممکن نیست. تاکنون دولت همان 3 میلیون نفر را حذف کرده است. برای حذف مابقی ثروتمندان دست نگه داشته‌ایم تا شناسایی به‌صورت کامل صورت گیرد. قائم‌مقام وزیر کار با اعلام اینکه دولت بر سر حذف 3 تا 10میلیون نفر از یارانه‌بگیران فعلی در حال بحث و چانه‌زنی است، ادامه داد: دولت قصد دارد حذف یارانه‌ها را با کمترین خطا انجام دهد و افراد با درآمدهای کافی از فهرست یارانه‌بگیران حذف شوند.


پرونده ۴۹ هزار مسکن‌مهر در دادگاه‌ها
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن‌مهر از پیگیری پرونده ۴۹ هزار واحد مسکن‌مهر در دادگاه‌ها خبر داد. احمد اصغری‌مهرآبادی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به مشکلاتی که در بخش‌های مختلف مسکن‌مهر وجود دارد، گفت: در اغلب جلساتی که در استان‌ها حضور داریم، مشکل بیمه و مالیات مسکن‌مهر طرح می‌شود، ‌آن هم به‌دلیل اینکه ادارات استان‌ها به مصوبه دولت عمل نکرده و سلیقه‌ای برخورد می‌کنند.  وی با بیان اینکه طبق مصوبه دولت به ازای هر واحد مسکن‌مهر باید ۳۰۰ هزار تومان مالیات و بابت بیمه هر مترمربع ۵۲۰۰ تومان پرداخت شود، افزود: متاسفانه ادارات استانی پول بیشتری را از پیمانکاران طلب می‌کنند که در نهایت هم این فشار به متقاضیان وارد می‌شود به‌طوری‌که در مواردی حساب پیمانکاران را مسدود کردند یا از حساب بانکی شرکت عمران بابت مالیات پول برداشت می‌کنند. وی با بیان اینکه کارگروهی در سازمان تامین اجتماعی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شده است، اظهار داشت: حتی به رئیس  سازمان امور مالیاتی هم مراجعه و اعلام کردم که در برخی استان‌ها به جای ۳۰۰ هزار تومان مالیات، ۴ میلیون تومان از پیمانکار طلب می‌کنند.


زنگنه: نمی‌توان همه فارغ‌التحصیلان را جذب کرد
وزیر نفت درباره بورسیه و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت گفت که وزارتخانه امکان جذب ۲۰ تا ۳۰هزار فارغ‌التحصیل را ندارد.  عبدالله سامری، نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش که موضوع رسیدگی به مطالبه فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در چه وضعیتی قرار دارد؟ اظهار داشت: در جلسه‌ای که اخیراً با آقای زنگنه در کمیسیون انرژی داشتیم موضوع بورسیه و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت را مطرح کردیم، وزیر در این جلسه گفت فارغ‌التحصیلان نفت 20 تا 30 هزار نفر هستند که وزارت نفت امکان جذب این میزان فارغ‌التحصیل را ندارد و باید این افراد در شرکت‌های اقماری تابعه وزارت یا شرکت‌های خصوصی به‌کارگیری شوند.


بازهم دردسر برای صندوق توسعه ملی
تهرانفر از صندوق توسعه رفت
در حالی سرانجام پس از۵۰ روز از برکناری اعضای هیأت عامل صندوق توسعه ملی حکم اعضای جدید از سوی رئیس‌جمهوری صادر شده که باز هم جای یک نفر خالی مانده است. حمید تهرانفر از هیات عامل صندوق توسعه ملی انصراف داد. به گزارش ایسنا، پیگیری‌ها حاکی از آن است که تهرانفر از هیات عامل صندوق توسعه ملی انصراف داده و پس از بررسی‌های انجام‌شده، رئیس‌جمهوری با این انصراف موافقت کرده است. این در حالی است که اخیرا در رسانه‌ها بحث‌های دیگری درباره انصراف تهرانفر طرح شده بود به گونه‌ای که عنوان می‌شد به دلیل وجود مسائلی در مدرک تحصیلی وی حضور او در هیات عامل صندوق توسعه ملی با مشکل قانونی روبه‌رو است.


Page Generated in 0/0056 sec