printlogo


کد خبر: 162396تاریخ: 1395/5/31 00:00
رویدادها

بزرگداشت حسین منزوی در نمایشگاه کتاب استان زنجان
هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان زنجان با شرکت ۲۳۶ ناشر از سراسر کشور و با حضور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود.  به گزارش تسنیم، این نمایشگاه با شرکت 236 ناشر از سراسر کشور افتتاح خواهد شد. همچنین در بخش جنبی نمایشگاه برنامه‌هایی از قبیل روز فرهنگی شهرستان‌های استان، جشن امضای کتاب با حضور اسدالله امرایی، چیستا یثربی، اندیشه فولادوند، محمدحسینی و محمدعلی جعفریه، برگزاری کارگاه کاریکاتور با موضوع کتاب و کتابخوانی، بزرگداشت شاعر معاصر حسین منزوی، کارگاه شعر و طنز، تقدیر از مولفان استان در سال‌های 94 و 95، نشست اهمیت کتاب و کتابخوانی، کارگاه آموزشی قصه و داستان، شب شعر، بررسی وضعیت ترجمه، ایستگاه نقاشی و سرگرمی کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقه بهترین داستان کوتاه، نمایش کتاب‌های برگزیده سال جمهوری اسلامی ایران و جایزه پروین و جلال برگزار می‌شود.  اولین نمایشگاه کتاب استانی در سال جاری از 2 تا 8 شهریورماه در استان زنجان برگزار خواهد شد.

مهران مدیری:
شوخی‌های ما را جدی نگیرید
مهران مدیری در برنامه «دورهمی» گفت: ما گاهی اوقات در برنامه «دورهمی» با اصناف مختلف شوخی می‌کنیم ولی قصد ناراحتی هیچکس را نداریم و شوخی‌های ما را جدی نگیرید. به گزارش فارس، مهران مدیری مجری و کارگردان برنامه «دورهمی» جمعه‌شب در این برنامه از تعدادی افراد و مشاغل عذرخواهی کرد. وی بعد از پخش آیتم نمایشی، رو به دوربین و مخاطبان گفت: ما گاهی اوقات در برنامه «دورهمی» با پزشکان، معلمان، نیروی انتظامی، نویسنده، خواننده، بازیگر، کارگردان، ورزشکار و شاعر شوخی می‌کنیم. کارگردان برنامه «دورهمی» با نام بردن از مریم حیدرزاده که الیکا عبدالرزاقی در بخش نمایشی با وی شوخی کرده بود، گفت: ناراحت نشید، چراکه هیچ عمد و قصدی نداریم.

«پرونده ناتمام» در مرحله اکران برای شخصیت‌های سیاسی
«پرونده ناتمام» به ماجرای انفجار دفتر نخست‌وزیری در سال ۱۳۶۰ می‌پردازد و سعی دارد علل این انفجار و ترور شهیدان رجایی و باهنر را بررسی کند. به گزارش تسنیم، حسین شیخ‌الاسلام مشاور وزیر امور خارجه مستند «پرونده ناتمام» ساخته جواد موگویی را مشاهده کرد و پس از آن درباره اتفاقات تاریخی مستند سخن گفت. شیخ‌الاسلام گفت: در موضوع انفجار دفتر نخست‌وزیر ابهامات واقعی وجود دارد و همچنان خیلی از مسائل حل نشده باقی مانده است. جواد منصوری، اولین فرمانده سپاه پاسداران نیز پس از مشاهده این اثر گفت: جمع‌آوری این مقدار مطالب مستند و صحبت کردن با تعداد بسیار زیادی از افراد مطلع در موضوع انفجار دفتر نخست‌وزیری کار سختی است. وی افزود: من از سال 51 با بهزاد نبوی و خسرو تهرانی در زندان با هم زندگی کرده‌ایم و نمی‌توانم براحتی درباره مقصر بودن یا نبودن آنها قضاوت کنم و هنوز خودم به نتیجه قطعی نرسیده‌ام. این مستند در این موضوع مطالب خوبی را بیان می‌کند و آگاهی‌های زیادی را به مخاطب منتقل می‌کند.

سرتیپی: هیچ تعهدی به اکران هیچ فیلمی نداریم
بهروز افخمی گفت: تعداد سینما در حال افزایش است و امیدواریم بیشتر هم شود.
به گزارش «وطن امروز»، بهروز افخمی، مجری «هفت»، جمعه‌شب گذشته در ابتدای این برنامه با اشاره به عدم اکران برخی فیلم‌های سینمایی توسط حوزه هنری بیان داشت: اعتقاد دارم مالکان سینما می‌توانند هر فیلمی را که دل‌شان خواست نمایش بدهند یا ندهند. تعداد سینما در حال افزایش است و امیدواریم بیشتر هم بشود، به این ترتیب این احتمال وجود دارد که به مرور تعداد سینماهای تحت نظارت حوزه در اقلیت قرار بگیرد. این برنامه در ادامه در گزارشی به سابقه تحریم برخی فیلم‌ها توسط حوزه هنری پرداخت و علی سرتیپی در گفت‌وگو با دوربین این برنامه گفت: خود من نیز تاکنون تصمیم به عدم اکران فیلمی گرفته‌ام. ما به عنوان سینمادار هیچ تعهدی به هیچ فیلمی نداریم که الزاما فیلمی را اکران کنیم. درباره هیچ فیلمی غیر از سرگروه -که آن هم به پیشنهاد خود سرگروه شده است - هیچ سینمایی اجباری برای اکران ندارد. رفتار رفاقتی یک چیز است اما قانون تجارت در سینما چیز دیگری است.


Page Generated in 0/0049 sec