printlogo


کد خبر: 162398تاریخ: 1395/5/31 00:00
اخبار

کمیل قاسمی با شایستگی به فینال رفت
کمیل قاسمی، نماینده سنگین وزن کشتی آزاد ایران با پیروزی برابر حریفان خود به فینال بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو رسید. رقابت‌های وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد بازی‌های المپیک از عصر دیروز در سالن «کاری اوکا»ی شهر ریودوژانیرو انجام شد که کمیل قاسمی با نتیجه تحسین‌برانگیز 10 بر صفر دلاگنف  نماینده آمریکا را در 30 ثانیه ضربه فنی کرد و به فینال مسابقات راه یافت. کمیل قاسمی قبل از نماینده آمریکا توانسته بود ۴ بر ۴ (و برد به علت دریافت امتیازهای درشت)  از سد «پیتریاشویلی» از گرجستان بگذرد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شود. قاسمی در دور اول توانست «جارویس کوری» از کانادا را با نتیجه ۵ بر ۲ شکست دهد و در دور دوم با نتیجه ۷ بر صفر «کمال عبدالمطلب» از مصر را مغلوب کند. مردانی گام اول را در تکواندو محکم برداشت سجاد مردانی، نماینده وزن 80+ کیلوگرم تیم ملی تکواندوی مردان به‌عنوان آخرین نماینده تکواندوی کشورمان دیروز به مصاف نماینده کشور تونگا رفت و به برتری رسید. دیروز در چهارمین روز از مسابقات تکواندو، سجاد مردانی نماینده وزن 80+ کیلوگرم تیم ملی مردان در نخستین مبارزه خود به مصاف «پیتانافاتوفوا» از تونگا رفت که این دیدار را با نتیجه 16 بر یک به سود خود پایان داد. نماینده کشورمان باید در گام دوم و در دیداری سخت با «ماهاما چو»ی بریتانیایی رقابت کرد. تیم ‌ملی تکواندوی ایران با ترکیب فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی، سجاد مردانی و کیمیا علیزاده در این رقابت‌ها حضور داشت که هدایت 3 مرد المپیکی، برعهده بیژن مقانلو به‌عنوان سرمربی و مهدی بی‌باک و مهرداد یوسفی به‌عنوان مربی است و هدایت تنها بانوی تکواندوی کشورمان را مهرو کمرانی برعهده داشت.

علیرضا کریمی از راهیابی به نیمه‌نهایی بازماند
آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی ایران با شکست در سومین دیدار خود در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو از راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی بازماند. علیرضا کریمی در سومین مصاف خود برابر «جی دن کاکس» از آمریکا با نتیجه ۵ بر یک شکست خورد و از رسیدن به نیمه‌نهایی بازماند. کریمی پیش از این توانسته بود «محمد سعداوی» از تونس را با نتیجه ۹ بر صفر و «میهایل گانف» از بلغارستان را ۷ بر ۲ شکست دهد.

رئیس فدراسیون کشتی روسیه با مشت به صورت کشتی‌گیر زن کوبید!
عضو تیم‌ملی کشتی زنان روسیه در وزن ۶۳ کیلوگرم می‌گوید پس از شکست مقابل حریف لهستانی از سوی «میخاییل مامیاشویلی» تنبیه شده است! به گزارش مهر، «انا تراژوکووا» کشتی‌گیر زن روس در دیدار با «مونیکا میکالیک» لهستانی در وزن ۶۳ کیلوگرم بازی‌های المپیک ریو با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند. تراژوکووا می‌گوید «مامیاشویلی» رئیس فدراسیون کشتی روسیه به محض تمام شدن مسابقه 2 بار به صورت او مشت کوبیده است. این کشتی‌گیر روس اکنون قصد دارد پای مامیاشویلی را به دادگاه بکشاند. مامیاشویلی ۵۲ ساله که پیش از این کشتی‌گیر بوده در حال حاضر رئیس فدراسیون کشتی روسیه است. وی همچنین عضو هیات اجرایی اتحادیه جهانی کشتی نیز هست.

حذف خدابخشی  از رقابت‌های المپیک
عضو تیم‌ملی تکواندوی کشورمان در دومین مبارزه خود در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ در پیکار با رقیب ایرانی‌الاصل خود از آذربایجان نتیجه را واگذار کرد و با توجه به اینکه حریفش به فینال نرسید از دور رقابت‌ها کنار رفت. مهدی خدابخشی که در وزن ۸۰- کیلوگرم دور نخست «میگوئل فررا» از هندوراس را قبل از پایان راند سوم ۱۳ بر یک شکست داده بود، در مبارزه دوم مقابل میلاد بیگی، تکواندوکار ایرانی تیم‌ملی آذربایجان ۱۷ بر ۵ قبل از پایان وقت سوم مبارزه نتیجه را واگذار کرد. 2 تکواندوکار که شناخت خوبی از هم داشتند یک مبارزه جذاب و دیدنی را به تصویر کشیدند. این دیدار با احتیاط 2 تکواندوکار آغاز شد و در آغاز دقیقه دوم از وقت اول این بیگی بود که 3 امتیاز کسب کرد و نتیجه را به سود خود تغییر داد. وقت دوم با تک‌امتیاز خدابخشی آغاز شد و نماینده کشورمان بلافاصله با اجرای تکنیک نتیجه را
۵ بر۳ به نام خود روی تابلو ثبت کرد اما در ادامه این بیگی بود که بهتر از رقیب هموطن خود از فرصت‌ها استفاده کرد و با گرفتن امتیازات متوالی در نهایت قبل از پایان 2 دقیقه وقت سوم ۱۷ بر۵ پیروز و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.
 


Page Generated in 0/0148 sec