printlogo


کد خبر: 162405تاریخ: 1395/5/31 00:00
بحران سوریه انتقام جنگ 33 روزه است
نصرالله: در جنگ بعدی نیز پیروز می‌شویم

گروه بین‌الملل: دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه المنار پیروزی مقاومت در جنگ ژوئیه را یک پیروزی الهی و خواست خداوند دانست و تأکید کرد اگر جنگی علیه مقاومت صورت بگیرد، پیروز خواهد شد. سیدحسن نصرالله گفت: پیامدهای جنگ ژوئیه برای صهیونیست‌ها بسیار بزرگ بود. وی افزود: ایمان ما به پیروزی مبنی بر ایمان ما به وعده خداوند به مجاهدان بود و امروز هم یقین دارم مقاومت در صورتی که جنگی علیه آن صورت بگیرد، پیروز خواهد شد، زیرا ما در نبرد علیه اسرائیل برحق هستیم و علاوه بر آن به وعده الهی ایمان داریم. سیدحسن نصرالله همچنین از وجود توطئه‌ای بین‌المللی برای حذف مقاومت خبر داد و خاطرنشان کرد: در جنگ ژوئیه یکی از سفارت‌های اروپایی برای یافتن راه‌حلی جهت پایان دادن به جنگ با نواف الموسوی، مسؤول روابط بین‌الملل حزب‌الله تماس گرفت و گفت نه اسرائیل، نه آمریکا و نه دنیا، هیچ‌یک خواهان تداوم جنگ نیستند، فقط دولت لبنان می‌خواهد جنگ ادامه پیدا کند تا از این طریق حزب‌الله خلع سلاح شود.
اسرائیل خودش به شکست اعتراف کرد
دبیرکل حزب‌الله در این گفت‌وگو اظهار داشت: برخی منکر پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه هستند در حالی که اسرائیل خودش به شکست اعتراف کرد. وی درباره شکست رژیم صهیونیستی در سال 2000 و خروج خفتبار این رژیم از جنوب لبنان گفت: این شکست نخستین پیروزی اعراب مقابل اسرائیل بود ولی برخی در لبنان از این رویداد ناراحت هستند، چرا که این رژیم اشغالگر شکست خورد و این افراد در لبنان و نیز در جهان عرب بر این جنگ و شکست خوردن حزب‌الله حساب باز کرده بودند. سیدحسن نصرالله افزود: بعد از پیروزی در سال 2006 نخواستیم قدرت را در لبنان به دست بگیریم، چرا که این کار منجر به شعله‌ور شدن جنگ داخلی در لبنان می‌شد.
تلاش برای خارج کردن سوریه از محور مقاومت
دبیر‌کل حزب‌الله تاکید کرد: از مهم‌ترین اعترافات صهیونیست‌ها این است که اگر ما بخواهیم حزب‌الله را شکست دهیم، این کار از طریق جنگ و رویارویی مستقیم ممکن نخواهد شد و جنگ با ایران هم فایده‌ای ندارد و از همین رو، آنها درصدد خارج کردن سوریه از محور مقاومت برآمدند. سیدحسن نصرالله درباره نقش سوریه در حمایت از فلسطین و مقاومت اظهار داشت: این کشور تنها پلی از ایران برای مقاومت نبود و هرگز آرمان فلسطین را فراموش نکرد و گزینه مقاومت برابر دشمن را انتخاب کرد و موشک‌هایی که مقاومت لبنان در جنگ 33 استفاده کرد، در کارخانه‌های نظامی سوریه ساخته شده بود و به دست مقاومت رسیده بود. دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: آنچه در سوریه امروز رخ می‌دهد، در انتقام از جنگ 33 روزه صورت می‌گیرد و ادامه آن جنگ است، چرا که در این جنگ می‌خواستند مقاومت در سوریه، لبنان و فلسطین از بین برود و در نتیجه ایران منزوی شود و این همان طرح خاورمیانه جدیدی است که کاندولیزا رایس، وزیر خارجه اسبق آمریکا از آن سخن گفته بود. دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: اگر نبردی صورت بگیرد و حزب‌الله تصمیم بگیرد وارد الجلیل شود، این امر در نتیجه مهارت‌های هجومی است که آن را در سوریه کسب کرده. سیدحسن نصرالله گفت: برخلاف آنچه دیده می‌شود، اسرائیل از تحولات سوریه راضی نیست. وی با ابراز تردید درباره رقم اعلام شده درباره شمار جنگجویان در سوریه مبنی بر اینکه 360 هزار نفر هستند، اظهار داشت: جنگجویان تکفیری موجود در سوریه ده‌ها هزار غیر سوری هستند و شاید آن رقم شامل همه کسانی است که به سوریه رفته و بازگشته‌اند.
داعش، سلاح ترامپ
سیدحسن نصرالله درباره اظهارات دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: مواضع ترامپ، باراک اوباما  را در تنگنا قرار داد، زیرا وی را مجبور کرد به حمایت از داعش پایان دهد که اسرائیل با این کار مخالف است، چرا که در این صورت، عرصه برای مقاومت مهیا خواهد شد. سیدحسن نصرالله درباره توانایی‌های ارتش لبنان نیز گفت: ارتش توانایی مقابله با تروریست‌ها در ارتفاعات عرسال را دارد ولی برای آن تصمیم سیاسی وجود ندارد و جبهه النصره در دولت لبنان همپیمان‌هایی دارد.
ترکیه مرزهای خود را به روی تروریست‌ها ببندد
سیدحسن نصرالله در واکنش به نقش ترکیه در بحران سوریه نیز تاکید کرد: جنگ سوریه جنگ بسیار بزرگی است و نیازمند این است که برخی کشورها در این‌باره تجدیدنظر کنند و اگر ترکیه مرزهای خود را روی تروریست‌ها ببندد، حزب‌الله پیروزی‌ گسترده‌ای را به دست خواهد آورد. سیدحسن نصرالله با یادآوری پیش‌بینی 5 سال قبل خود اظهار داشت در آن زمان گفته بود گروه‌های بسیاری مانند القاعده و... برای جنگ علیه مقاومت وارد صحنه خواهند شد و این گروه‌ها و جنگجویان‌شان را پس از آنکه مأموریت‌شان پایان یابد نابود خواهند کرد. سیدحسن نصرالله تأکید کرد این طرح بندر بن سلطان بود. وی گفت: وقتی یک اسرائیلی کشته می‌شود دلم برای او نمی‌سوزد ولی وقتی فردی گمراه که برای جنگ علیه ما به سوریه اعزام شده کشته می‌شود، دلم می‌سوزد.
نبرد کنونی، شیعه- سنی نیست
سیدحسن نصرالله اظهار داشت: اوضاع
شیعه- سنی آن طور که گفته می‌شود تأسفبار نیست. وی بعضی رسانه‌ها را به دریافت پول برای فتنه‌انگیزی در این زمینه متهم کرد. سیدحسن نصرالله تأکید کرد: به عنوان مثال، اکثر کسانی که در کنار نظام سوریه می‌جنگند از اهل سنت هستند، همچنین یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی در فلوجه مشارکت اهل سنت در کنار حشد‌الشعبی و نیروهای عراقی بود و این امر نشان می‌دهد این نبرد شیعه- سنی نیست. دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار داشت: پروژه فتنه آینده‌ای ندارد و یکی از آزمون‌هایی است که در آن نقاب از چهره برخی خواهد افتاد.


Page Generated in 0/0053 sec