printlogo


کد خبر: 162413تاریخ: 1395/5/31 00:00
با مشارکت بنیاد برکت انجام شد
ایران در ردیف ۲۰ کشور برتر تولیدکننده پلی‌پروپیلن انبساطی

در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، با تولید سالانه ۵۰۰ تن پلی‌پروپیلن انبساطی در شرکت کاسپین پلیمر سپاهان، ایران در ردیف ۲۰ کشور برتر تولیدکننده‌ این محصول قرار گرفت. به گزارش «وطن‌امروز»، مدیرعامل شرکت کاسپین پلیمر سپاهان اصفهان اظهار داشت: شرکت کاسپین پلیمر سپاهان به عنوان نخستین شرکت تولیدکننده‌ پلی‌پروپیلن یا EPP در ایران با تولید سالانه 500 تن محصول و با توان عرضه با یک‌سوم قیمت وارداتی، واردات این محصول به کشور را به صفر رساند و ایران با تولید پلی‌پروپیلن انبساطی در ردیف 20 کشور برتر تولید این محصول قرار گرفت. احمد مختار با اشاره به اینکه خط تولید این شرکت در سال 93 به طور کامل متوقف شده بود، تصریح کرد: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بررسی طرح پلی‌پروپیلن انبساطی و مشارکت
49 درصدی با حجم سرمایه‌گذاری کل 90میلیارد ریال، دوباره چرخ‌های تولید در این شرکت را به حرکت درآورد و سبب شد به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان و مبتکر در زمینه‌ تولید پلی‌پروپیلن شناخته شویم.
به گفته‌ مختار، با آغاز مشارکت بنیاد برکت، تولید شرکت کاسپین پلیمر سپاهان از اواخر سال 94 مجدداً آغاز شده است و این شرکت توانایی تولید روزانه هزار قطعه و سالانه حدود 100 تن قطعات پلیمری خاص و فوم‌های فشرده را دارد. وی اشتغالزایی برای 285 نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در شرکت کاسپین پلیمر سپاهان را از افتخارات دیگر این شرکت دانست و افزود: با سرمایه‌گذاری 90 میلیارد ریالی و مشارکت بنیاد برکت در این طرح، تعداد قابل توجهی از افراد بیکار منطقه‌ بروجن که از مناطق محروم استان چهارمحال‌وبختیاری است مشغول به کار شده‌اند. بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاکنون در 265 طرح توانمندسازی اقتصادی در 31 استان کشور با حجم کل سرمایه‌گذاری 47 هزار و 400 میلیارد ریال مشارکت داشته است. براساس این مشارکت، بنیاد برکت برای 165 هزار و 775 نفر فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.


Page Generated in 0/0046 sec