printlogo


کد خبر: 162430تاریخ: 1395/5/31 00:00
تصویرسازی تبلیغاتی از کودک 5 ساله سوری توسط عکاس تکفیری
جنایت‌نگاری در خدمت غرب

گروه بین‌الملل: تصویر کودک مجروح بهت‌زده سوری در حلب که به سوژه تبلیغاتی شبکه‌های تلویزیونی شرکتی غربی علیه نظام سوریه و متحدانش تبدیل شده و قاب‌هایی مشابه از آن روز جمعه روی جلد اغلب روزنامه‌های «ناتومحور» در اروپا و آمریکا رفت، توسط یک شرکت رسانه‌ای انگلیسی تحت پوشش سازمان جاسوسی بریتانیا صحنه‌آرایی شده است. این در حالی است که ژنرال «ایگور کناشینکف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه، بمباران مناطق مسکونی حلب را رد کرده و این کار را عمل مداوم و متداول اتحاد تروریست‌های فتح‌الشام به منظور بهره‌برداری مشترک سیاسی با حامیان رسانه‌ای‌شان دانسته است تا ارتش سوریه و متحدانش به محاصره تروریست‌ها در این شهر پایان دهند.
شبکه ولتر فرانسه که در افشای شبکه شرکت‌ها و موسسات و سازمان‌های وابسته به نهادهای اطلاعاتی غربی معتبر است، دیروز نوشت: «شرکت اینکواسترات (نوآوری‌های ارتباطاتی و راهبردی) که توسط بخش جاسوسی خارجی سرویس مخفی انگلیس یعنی ام‌آی6 تاسیس شده تا برای تبلیغات دستگاهی ناتو علیه سوریه خوراک ایجاد کند، ویدئو و عکس منسوب به «عمران دغنیش» کودک 5 ساله سوری را که توسط گروه امدادی «وایت هلمتز» یا «کلاهخود سفیدها» نجات داده شده و در آمبولانسی در شهر حلب نشانده شده تولید کرده است». از طرف دیگر گروه امدادی «وایت هلمتز» یا «کلاهخود سفیدها» که تصاویر «عمران دغنیش» در آمبولانس آنها گرفته شده یک «ان‌جی‌او»ی ظاهرا بشردوستانه است که پیوندهای آشکاری با سازمان‌های اطلاعاتی سیا، اینتلیجنس سرویس و ‌ای‌دی‌بی(هلند) دارد.
تصاویر کودک سوری توسط رسانه‌های همسو با آمریکا در سراسر جهان به صورتی گسترده منتشر شده‌ است تا نمادی تبلیغاتی از «قتل‌عام کودکان در محاصره نظام بشار اسد و متحدان روسی‌اش‌» را برای افکارعمومی ایجاد کند. این پایگاه همچنین فاش می‌کند که تصویر مرگ کودک سوری «آیلان کردی» در سواحل مدیترانه‌ای ترکیه نیز محصول دیگری از شرکت انگلیسی «اینکواسترات» بود. اما آنچه باعث می‌شود به شوی تبلیغاتی رسانه‌های شرکتی غربی- عربی شک کنیم، جای خالی تصاویر دلخراش شهادت کودکان مظلوم غزه، یمن و دیگر بخش‌های خود سوریه در ویترین آنهاست. از جمله صحنه سر بریدن کودک بی‌گناه فلسطینی که ماه پیش توسط تصویربردار قاب فعلی «عمران دغنیش» ثبت شد. یکی از خدمات اینکو استرات، آموزش شهروند - خبرنگارانی است که اخیرا توسط شبکه‌هایی مثل بی‌بی‌سی، فرانس 24 و الجزیره استخدام می‌شوند. در پیشانی تارنمای اینکواسترات،  این شرکت بدون هیچ ابایی از نقش خود در تبلیغات سیاسی دستگاه‌های غربی، شعارش را به شکل دیاگرامی اینگونه منقش کرده است: «ما معتقدیم موفقیت هر حربه سیاسی در ارتباطاتش نهفته است: بیان کردن، مفهوم ساختن و عمل کردن».
به نظر می‌رسد صحنه‌سازی و تولید تصاویر و تمام ارجاعات و گزارش‌های مربوط به زخمی شدن و نجات این کودک توسط بازوهای مخفی سازمان مخفی انگلیس انجام شده است. تصاویر ویدئویی شرکت انگلیسی نشان می‎دهد یکی از خدمه آمبولانس«وایت هلمتز» این پسر را از میان خرابه‌های ساختمانی که افرادی شبیه تکفیری‌ها پیرامون آن فریاد می‌زنند بیرون می‌کشد و بغل کرده و در صندلی آمبولانس عقب می‌نشاند. سپس دوربین آرام به این پسربچه که بدون حرکت نشسته نزدیک می‌شود و عمران کوچک پس از چند لحظه دستش را روی صورت خون‌آلودش می‎کشد، بعد دستش را با صندلی پاک می‌کند و به دوربین خیره می‌شود.  آسوشیتدپرس، خبرگزاری معروف انگلیسی و بی‌بی‌سی، رسانه دولتی بریتانیا به همراه شبکه الجزیره که به عنوان شبکه حامی تروریسم تکفیری شناخته می‌شود و مدیر آن یک اسرائیلی است، نخستین خبرها و تصاویر را از این کودک 5 ساله منتشر کردند و مدعی شدند او از بمباران چهارشنبه محله قطرجی حلب نجات یافته که معارضان می‎گویند طی آن ۳ نفر کشته و ۱۲ نفر زخمی شده‌اند. سپس همین منابع به نقل از مرکز رسانه‌ای حلب مستقر در لندن- که آن هم تحت نظر ام‌آی6 است- اعلام کردند این کودک به دلیل جراحت از ناحیه سر تحت مداوا قرار گرفته و به گفته پزشکان، حالش خوب است و از بیمارستان مرخص شده است، آن هم در حالی که گفته شده بود خبری از سرنوشت پدر و مادرش در دست نیست. در حقیقت «عمران دغنیش»-اگر اسم حقیقی‌اش این باشد- یکی از هزاران کودک سوری اسیر دست داعش و جبهه النصره و تروریست‌هاست که نمی‌توانند سرنوشت خود را تعیین کنند و معصومیت‌شان ملعبه مظلوم‌نمایی کسانی شده که خود کودکان را سر می‌برند و مثله می‌کنند. بزرگ‌ترین گواه این موضوع عکاس مشهور ثبت‌کننده تصاویر این کودک 5 ساله سوری است. او کسی نیست جز «محمد رسلان»، فعال رسانه‌ای گروه تروریستی «حرکت» موسوم به گروه «نورالدین الزنکی»، همان گروهی که صحنه‌های شنیع چند هفته پیش را حین تمسخر و سر بریدن کودک بیمار فلسطینی که در ادلب به گروگان گرفته شده بود ثبت کرد.(عکس بالا) تصاویری که باعث شد حتی آمریکا خود را از گروهی که آن را میانه‌رو می‌خواند اعلام برائت کند. نه‌تنها رسلان، همدست گروه جنایتکاری است که توسط سیا به موشک‌های ضد تانک مجهز شده و از لیست گروه‌های تروریستی در سوریه خارج شده، بلکه او خود خبرنگار و عکاس رسمی 2 شبکه مهم خبری یعنی آسوشیتدپرس و الجزیره در شمال سوریه محسوب می‌شود. با نگاهی به صفحه فیسبوک «محمد رسلان» خبرنگار الجزیره، شاهد پست‌های بسیاری هستیم که وعده کشتن رافضی‌ها (شیعیان) را می‌دهد و سرشار از تصاویر و ویدئوهای نفرت‌پراکن است. خبرگزاری فارس دیروز اقدام به انتشار تصاویر سلفی «محمد رسلان» خبرنگار یا به عبارت بهتر دلال خبری تروریست‌ها و شبکه الجزیره با فرماندهان گروهک «نورالدین الزنکی» کرد. تطبیق این تصویر با تصاویر رفقای گرمابه و گلستانش حین سر بریدن نوجوان فلسطینی برداشته بود بخوبی همدستی او را با جنایتکاران نشان می‌دهد. در حقیقت ما با پدیده‌ای به نام جنایت‌نگارها در رسانه‌های وابسته به غرب مواجه هستیم که به دلالی درد، رنج و مصیبت‌های مردم سوریه و دیگر مناطق جنگ‌زده جهان مشغول هستند.
 


Page Generated in 0/0069 sec