printlogo


کد خبر: 162627تاریخ: 1395/6/4 00:00
اخبار

اکران 4 فیلم براندازانه در روز اول جشنواره بین‌الملل «عمار»
سومین دوره بخش بین‌الملل جشنواره مردمی فیلم عمار با محوریت مرور سینمای ضدکودتای جهان با نمایش آثار فیلمسازان کشورهای مختلف در حوزه هنری در حال برگزاری است. روز گذشته در اولین روز این جشنواره 4 فیلم براندازانه از سینمای جهان برای حاضران به نمایش درآمد. به گزارش فارس، فیلم‌های «سالوادور آلنده» به کارگردانی «پاتریسیو گازمان» محصول سال 2004 میلادی کشور شیلی، «شب روی شیلی» به کارگردانی مشترک «سباستین اندرسون» و «الکساندر کاساروف» با پرداختن به جریان کودتای «آگوستو پینوشه»، فیلم «کودتای آمریکایی» به کارگردانی فیلمساز آمریکایی جوزف آیلا درباره نقش دولت آمریکا در کودتای 28 مرداد 1332 و فیلم «میراث» به کارگردانی فیلمساز ایرانی‌الاصل آمریکا «کامبیز امیرخسروی»  که درباره ناگفته‌های کودتای 28 مرداد 1332 است از فیلم‌های به نمایش درآمده در روز اول جشنواره بین‌الملل عمار بود. برنامه‌های سومین دوره بخش بین‌الملل جشنواره مردمی فیلم عمار که امسال به صورت مستقل از بخش داخلی برگزار می‌شود از ساعت 11 تا 22 درسالن سوره حوزه هنری به نمایش درمی آید.

ساخت فیلم ترسناک «آینه شیطان»
پروانه ساخت فیلم «آینه شیطان» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی فرید ولی‌زاده صادر شد. به گزارش فارس، فرید ولی‌زاده درباره ساخت این فیلم عنوان کرد: به خاطر شرایط و موقعیت فیلمنامه که در گونه ژانر وحشت ساخته خواهد شد، از چهره‌های جدید بازیگری در ایفای نقش استفاده خواهیم کرد تا بک‌گراند ذهنی (پیش‌زمینه ذهنی) مخاطبان این ژانر، پذیرای‌ اتفاقات و حادثه‌های فیلم باشد. قصه «آینه شیطان» راجع به زوج‌های جوانی است که با وسوسه شیطان در آینه اعمال گرفتار می‌شوند.

پاسخ روابط عمومی بنیاد بوعلی به توهین حامد بهداد
توکل دارایی، رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا در واکنش به پست اینستاگرامی حامد بهداد (بازیگر)‌ علیه شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا، در یادداشتی به آن پاسخ داد که در بخشی از آن آمده است: «متأسفیم که چنین اشخاصی پیدا می‌شوند که با بی‌رحمی تمام و بدون علم و آگاهی به مفاخر ملی ایرانیان جفا می‌ورزند؛ در حالی‌ که با تبختر و ریاکاری، خویش را مدافع هنر و جان آدمیان معرفی می‌کنند. نمی‌خواهم قلم از دایره ادب و انصاف خارج شود اما نمی‌توان این قباحت و بی‌احترامی را محکوم نکرد. آیا بی‌احترامی این هموطن که ظاهراً برای دفاع از یک مظلوم انجام گرفته؛ غیر از این است که بوی خودنمایی و خودخواهی می‌دهد؟! آیا او نمی‌داند که بر سر شاخ نشسته و بن می‌برد، هر چند شنیده شده که در برخی جاها مدعی وطن‌دوستی است؛ آیا نتیجه این رفتار کودکانه و نابخردانه، تیشه زدن به ریشه ملیت و مفاخر بزرگ اسلام و ایران نخواهد بود؟ ابن‌سینای بزرگ از این بی‌احترامی‌‌ها و بی‌مهری‌ها زیاد دیده است؛ چه در حیات مبارکش و چه در یک هزاره پس از مرگش. تاریخ را بخوانید که چقدر سیل تهمت‌ها و نسبت‌های ناروا و ناجوانمردانه به سویش روانه کرده‌اند...».

انتشار مجموعه داستان‌های دینی «بانگ بیداری»
محمود حکیمی مجموعه‌ای از داستان‌های قدیمی خود را که دارای موضوعات دینی و انقلابی است در کتابی با عنوان «بانگ بیداری» منتشر کرد. به گزارش مهر، محمود حکیمی از انتشار مجموعه داستانی تازه خود با عنوان «بانگ بیداری» خبر داد که به گفته وی شامل داستان‌های دینی است که وی پیش از این آنها را در نشریه مکتب اسلام منتشر کرده است. حکیمی در این زمینه گفت: من همیشه داستان‌هایم را پیش از اینکه بخواهد مبدل به کتابی شود در نشریه مکتب اسلام منتشر می‌کردم. این داستان‌ها نیز به تناسب زمان درباره جنبش‌های آزادی‌بخش و قهرمانان آنها نوشته شده است. وی افزود: در این کتاب داستان‌هایی با عناوین «سوگند مقدس»، «سلحشوران علوی»، «بازگشت به قرآن»، ‌ «بانگ بیداری» ‌و... قرار گرفته که در میان آنها از داستان‌هایی درباره شورش مسلمانان گینه علیه نهضت‌های ضداستبدادی تا داستان‌هایی درباره قیام سربداران وجود دارد.


Page Generated in 0/0067 sec