printlogo


کد خبر: 162631تاریخ: 1395/6/4 00:00
رحمتی همچنان به رفتار گذشته‌اش ادامه می‌دهد
منصوریان راه کی‌روش را می‌رود؟

غیبت معنادار رحمتی در تمرین استقلال این پیام را به سرمربی این تیم می‌دهد که باید مقابل بازیکن‌سالاری بایستد. رسانه‌ها همه از قهر کاپیتان استقلال صحبت کردند و این یعنی استقلال وضعیت خوبی ندارد. مهدی رحمتی هیچ مشکلی با منصوریان ندارد اما گویا کاپیتان استقلال با چند بازیکن سرشناس دیگر دچار مشکل شده و برای اینکه نشان دهد از چه جایگاهی برخوردار است، خودسرانه تمرین تیمش را ترک می‌کند. رحمتی که بار قبل و در تیم‌ملی، بعد از شکست برابر ازبکستان، در حالی که شنیده بود کارلوس کی‌روش از گلی که خورده شاکی است و به دنبال نشاندنش روی نیمکت است، سعی کرد رو به جلو بازی کند و از تیم‌ملی خداحافظی کرد. بعد از  آن تا 3 سال تلاش کرد شاید به نوعی بتواند به تیم‌ملی بازگردد اما دیگر مجالی برای بازگشت پیدا نکرد. او حالا در استقلال جایگاهی بی‌مانند دارد. او را بازوی راست سرمربی نامیده‌اند اما رحمتی  در هفته‌های گذشته نتوانسته از زیر فشار جو منفی اطراف تیم خارج شود و حالا باز دارد جا می‌زند. مهدی که می‌خواهد نقش قهرمان تیم را بازی کند و با توجه به جایگاهی که دارد، می‌تواند محبوب‌ترین استقلالی دهه ۹۰ آبی‌ها باشد، همیشه در روزهای مهم خودش را عقب می‌کشد. روحیه‌ای که نمی‌گذارد او هیچ‌گاه یک ابرقهرمان باشد. مروری بر اتفاقات اخیر تیم نشان می‌دهد رحمتی به‌رغم تمام پتانسیلی که برای موفقیت دارد، درست در بزنگاه‌ها پا پس می‌کشد. این روحیه شکننده است که از او به جای یک قهرمان، یک ناکام می‌سازد. درحالی که رحمتی توان ستاره بودن و بزرگی کردن را دارد. به شرطی که بجنگد و میدان را خالی نکند و یادش باشد قرار نیست همیشه اوضاع بر وفق مراد باشد، گاهی می‌شود در تاریکی هم ستاره بود و درخشید.
 حالا باید دید تصمیم منصوریان برای جمع کردن این بچه بازی‌ها چیست. او از یک سو می‌داند اگر در 2 بازی پیش رو موفق نباشد سناریوی خروج در کمال ناباوری اجرا خواهد شد اما از سوی دیگر کدام تیم را سراغ دارید که با وجود چنین حواشی وحشتناکی موفق عمل کرده است؟
یک بار 3 سال قبل کی‌روش در این وضعیت بود و هیچکس تصورش را نمی‌کرد او در آن برهه ناز رحمتی را بکشد اما ناباورانه هم عذر رحمتی را برای همیشه خواست و هم اینکه به جام‌جهانی 2014 برزیل صعود کرد. البته رحمتی این بار هیچ موضعی علیه کادر فنی نگرفته و عقلانی هم نیست منصوریان بخواهد به یکباره یکی از بازوهای اصلی‌اش را قطع کند. اما دست کم انتظار می‌رود او محکم و از روزنه قدرت وارد شود.
 


Page Generated in 0/0067 sec