printlogo


کد خبر: 162634تاریخ: 1395/6/4 00:00
اخبار

پرونده تخلف 4 دوچرخه‌سوار را به دادسرا فرستادیم
4 دوچرخه‌سوار سابق تیم‌ملی‌ علیه چایچی، سرمربی تیم‌ملی در فضای مجازی صحبت‌هایی کرده‌اند که سبب شد به کمیته انضباطی احضار شوند. صمد محمدی درباره جلسه کمیته انضباطی 4 دوچرخه‌سوار که در فضای مجازی علیه سرمربی تیم‌ملی مطالبی را منتشر کرده بودند، گفت: طی جلسه‌ای که با قمری رئیس فدراسیون و ۴ دوچرخه‌سوار داشتیم مشخص شد این ورزشکاران در فضای مجازی به سرمربی تیم‌ملی افترا زده‌اند و به همین دلیل متهم شدند. بر همین اساس قرار بر این شد برای خودشان وکیل بگیرند تا از حقوق‌شان دفاع کنند.  وی در ادامه افزود: از آنجا که دوچرخه‌سواران به صورت شخصی به این موضوع نگاه کردند باید با وکیل مدافع حاضر شوند زیرا طبق ماده ۶۹۷ قانون جرائم موارد تخلف و نشر اکاذیب داشتند که باید برای تک‌تک آنها پاسخگو باشند. قاضی محمدی خاطرنشان کرد: چندی پیش عکس‌هایی از سرمربی تیم‌ملی در فضای مجازی منتشر شد که با هزینه بیت‌المال به برزیل رفته و با خانم‌های نامحرم عکس گرفته که مشخص شد آن عکس مربوط به 5 سال پیش در تایلند است. رئیس کمیته انضباطی دوچرخه‌سواری اذعان داشت: حال که جرم دوچرخه‌سواران در کمیته انضباطی مشخص شده پرونده به دادسرای فرهنگ و ورزش ارجاع داده می‌شود تا قضات آن دادسرا درباره جرم‌شان تصمیم  بگیرند.  

پیشنهاد ژاپنی‌ها به رزنده
فدراسیون والیبال ژاپن قصد دارد برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو، سرمربی تیم‌ملی برزیل را به خدمت بگیرد.  به گزارش تسنیم، برناردو رزنده، سرمربی تیم‌ملی والیبال برزیل با قهرمانی در المپیک 2016 ریو نام خود را در تاریخ ورزش این کشور جاودانه کرد. با توجه به کارنامه موفق این مربی در 26 سال گذشته چه در بخش زنان و چه در بخش مردان، می‌توان رزنده را یکی از موفق‌ترین مربیان 30 سال گذشته دانست. برخی رسانه‌های برزیل پس از قهرمانی تیم‌ملی والیبال این کشور در المپیک از احتمال بازنشستگی او خبر دادند. همچنین روزنامه گاتزتا دلو اسپورت نیز اعلام کرده پیشنهاد فدراسیون والیبال ژاپن برای المپیک 2020 روی میز «برناردینیو» قرار دارد.

دولت اتیوپی امنیت ورزشکاران المپیکی خود را تضمین می‌کند
دولت اتیوپی خبر داد ورزشکاران این کشور در المپیک ریو نباید نسبت به امنیت خود در این کشور بعد از کسب مدال نگرانی داشته باشند.  به نقل از یواس‌ای تودی، همه چیز از رقابت‌های دوی ماراتن المپیک ریو شروع شد؛ جایی که فیسا لیسا، دونده اتیوپیایی و دارنده مدال نقره المپیک بعد از رقابت خود در این دسته، دستان خود را به اعتراض بالا برد و نگرانی خود را بابت امنیت در کشورش اعلام کرد. این ورزشکار بعد از رقابت خود عنوان کرد: اگر به کشورم بازگردم ممکن است مرا بکشند یا زندانی شوم. هنوز تصمیم نگرفته‌ام، شاید به کشور دیگری بروم.  گتاشو ردا، وزیر اطلاعات اتیوپی در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی در این زمینه گفت: این ورزشکار و همه ورزشکاران دیگری که در المپیک ریو افتخارآفرینی کردند، در کشور به عنوان قهرمان محسوب خواهند شد و این افراد نباید هیچ نگرانی بابت امنیت خود داشته باشند.  در چند هفته گذشته چندین تن از مردم اورومو که قبیله‌ای در اتیوپی هستند کشته شدند.


Page Generated in 0/0067 sec