printlogo


کد خبر: 162639تاریخ: 1395/6/4 00:00
چهارگوشه

حمله به یک دیپلمات بحرینی در بروکسل
وزارت خارجه بحرین اعلام کرد، یک دیپلمات زن در سفارت این کشور در بروکسل و 3 تن دیگر در مکانی عمومی از سوی زنی که اختلال روانی داشت، مورد حمله قرار گرفتند. وزارت خارجه بحرین اعلام کرد این سفارتخانه با طرف‌های ذی‌ربط در بلژیک در تماس است تا تمام تدابیر لازم برای حمایت از حقوق دیپلمات‌ها و تضمین سلامت آنها اتخاذ شود. وزارت خارجه بحرین از شهروندان بحرینی خواست در هنگام حضور در خارج جانب احتیاط را رعایت کنند.

کره شمالی باز هم موشک آزمایش کرد
ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی خبر داد که کره‌شمالی، بامداد چهارشنبه از یک زیردریایی در ساحل شرقی خود موشک بالستیک پرتاب کرده است. براساس این گزارش، موشک پس از طی
۵۰۰ کیلومتر در دریا فرود آمده است. این آزمایش موشکی همزمان با رزمایش مشترک آمریکا و کره‌جنوبی صورت گرفته است. کره‌شمالی پیش از این هشدار داده بود این مانور می‌تواند به یک حمله اتمی ختم شود.

ممنوعیت پخش اذان در قدس اشغالی
بتازگی رژیم صهیونیستی از پخش اذان در شهر قدس جلوگیری می‌کند و در این راستا بلندگوهای چندین مسجد را که در نزدیکی شهرک‌های یهودیان قرار دارند حذف و اعلام کرده پخش اذان موجب آزار و اذیت شهرک‌نشینان یهودی می‌شود. فعالان سیاسی شهر قدس گفتند این اقدامات اشغالگران که همزمان با سالروز به آتش کشیدن مسجدالاقصی صورت می‌گیرد، گامی دیگر در راستای یهودی‌سازی قدس است. فلسطینیان ساکن قدس نیز  تصمیم گرفتند در جواب این اقدام اسرائیلی‌ها با بلندگو از خانه‌های خود اذان دهند تا به جای یک اذان چندین صدای اذان بلند شود.

آزادسازی پالایشگاه القیاره
نیروهای ارتش و امنیتی عراق، صبح چهارشنبه در عملیاتی توانستند پالایشگاه القیاره در استان نینوا را آزاد کنند. فرمانده عملیات نینوا با اعلام این خبر، همچنین از کشته شدن
40 تروریست داعشی در این عملیات خبر داده است. القیاره در 63 کیلومتری جنوب موصل قرار دارد و بیش از 90 درصد شهر پاکسازی شده و تنها ساختمان ارتباطات، یک مدرسه و تعدادی مجتمع مسکونی که در آن خودروهای انتحاری داعش نگهداری می‌شود، آلوده است.


Page Generated in 0/0063 sec