printlogo


کد خبر: 162648تاریخ: 1395/6/4 00:00
نبض جامعه

کانون جدید گرد و غبار در حال شکل‌گیری است
تالاب گاوخونی در سراشیبی مرگ
هیچ آبی در سطح تالاب بین‌المللی گاوخونی وجود ندارد و با ادامه این روند، این تالاب به کانون ریزگرد تبدیل می‌شود. فرهاد امینی، رئیس دبیرخانه مدیریت زیست‌بومی تالاب بین‌المللی گاوخونی درباره این تالاب اظهار داشت:‌ قسمت‌هایی از تالاب بین‌المللی گاوخونی پس از 15سال در سال 84 تا حدودی آبگیری شد و با بارش‌های تابستانه 94 و  بهار 95 وضعیت بهتری پیدا کرد اما به دلیل تبخیر زیاد دوباره خشک شده و در حال حاضر تنها سطح نیزارها از رطوبت برخوردار است.  وی با اشاره به اینکه آب تالاب بین‌المللی گاوخونی از زاینده‌رود تأمین می‌شود، درباره دلایل خشک شدن آن به باشگاه خبرنگاران گفت: بارگذاری بیش از حد جمعیت، در حوزه زاینده‌‌رود یکی از مهم‌ترین دلایل خشکی این تالاب بین‌المللی است. رئیس دبیرخانه مدیریت زیست‌بومی تالاب بین‌المللی گاوخونی تاکید کرد:‌ اگر این روند ادامه پیدا کند، زاینده‌رود و به تبع آن تالاب بین‌المللی گاوخونی را از دست خواهیم داد.

جزئیات بازداشت خواننده زیرزمینی
خواننده زیرزمینی به دلیل توهین به بازپرس پرونده‌اش بازداشت شد. به گزارش فارس، «امیرحسین.م» به دلیل توهین به قاضی بیژن قاسم‌زاده، بازپرس پرونده‌اش بازداشت شد. این خواننده زیرزمینی چندی پیش با تشکیل پرونده قضایی از سوی دادسرا احضار شد. بازپرس پرونده این خواننده زیرزمینی، بازپرس قاسم‌زاده بود که بتازگی وی در یک کلیپ صوتی توهین‌های زشت و زننده‌ای را به این بازپرس کرده و به همین دلیل بازداشت شده است.
 
 جشن سررسیدهای سفید برای کودکان مناطق محروم
سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران با همکاری فعالان فرهنگی طرح جمع‌آوری سررسیدهای سفید را اجرا می‌کند. به گزارش «وطن امروز»، حجت‌الاسلام ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: طرح سررسیدهای سفید با هدف تأمین بخشی از نیاز کودکان مناطق محروم، سررسیدهای سفید و بدون استفاده شهروندان تهران را در کتابخانه‌های منتخب این سازمان جمع‌آوری می‌کند. حجت‌الاسلام ناصری‌پور با اشاره به اهمیت طرح‌های مشارکتی مخاطب‌محور و مردمی در برنامه‌های فرهنگی این سازمان افزود: با توجه به رویکردهای سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران برای نهادینه کردن فرهنگ انفاق و مهربانی، این طرح در آستانه شروع سال تحصیلی جدید به اجرا گذاشته می‌شود، طرح جمع‌آوری و اهدای سررسید سفید از اول تا ۱۵ شهریور برگزار می‌شود. گفتنی است، شهروندان تهرانی که علاقه‌مند به مشارکت در این طرح باشند می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی سازمان فرهنگی- هنری سررسیدهای اهدایی خود را تحویل دهند.


Page Generated in 0/0072 sec