printlogo


کد خبر: 162654تاریخ: 1395/6/4 00:00
کوتاه و گویا

  محمدحسین امید، سرپرست دانشگاه جامع علمی - کاربردی با اشاره به آمار 500 هزار نفری دانشجویان این دانشگاه بر ضرورت بازگشت دانشگاه‌ جامع علمی - کاربردی به مسیر مأموریت اصلی خود در نظام آموزش عالی کشور تاکید کرد.
  تعدادی از کودکان بهبودیافته محک به همراه گروهی از داوطلبان و مددکاران محک با حضور در بیمارستان‌های تهران از پزشکان متخصص در حوزه سرطان کودک تقدیر کردند.
  رضا ملک‌زاده، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در مراسم افتتاحیه نوزدهمین کنگره اورولوژی با اشاره به رشد رتبه ایران در تولید مقالات علمی عنوان کرد: ایران با تولید بیش از 40 هزار مقاله در سال 2015 رتبه اول را در خاورمیانه، شمال آفریقا و بین کشورهای اسلامی کسب کرد.
  موزه علوم و فناوری به مناسبت بزرگداشت زکریای رازی و در حاشیه نهمین کنفرانس آموزش شیمی، نمایشگاه موضوعی با نام «کیمیای رازی» را از تاریخ ششم تا هشتم شهریور ماه برگزار می‌کند.
   پژواک خاکی، نایب رئیس انجمن میکروب‌شناسی ایران در افتتاحیه هفدهمین کنگره بین‌المللی  میکروب‌شناسی گفت: میکروب‌شناسی دهان و دندان و بیماری‌های منتقله از طریق روابط جنسی برای نخستین بار در هفدهمین کنگره میکروب‌شناسی مطرح می‌شود.
  نخستین کتاب آموزش آزمایشگاهی فیزیک و شیمی کشور تالیف احمد آرام، در 90 سالگی این اثر، با در نظر گرفتن اصلاحاتی تجدید چاپ شد و از ابتدای شهریور ماه به صورت رایگان در اختیار هزاران مدرس قرار گرفت.
  سیدمجید حسینی، مسؤول بهره‌برداری از پروژه باغ کتاب تهران با اشاره به اینکه براساس اظهارات مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران روند ساخت پروژه باغ کتاب تهران تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد، افزود: در اجرای اولین طرح خود در مدارس با عنوان باشگاه آرزوهای بزرگ در بین 580 هزار کودک و نوجوان کتاب  توزیع شد که از این طریق سرانه مطالعه این افراد از 15 دقیقه به 28 دقیقه ارتقا پیدا کرد.
  حامد میرزابیکی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه 8، از تغییر جهات حرکتی خیابان‌های وحیدیه و بخت آزاد در محدوده این منطقه خبر داد.
  جواد خضرایی، مدیرعامل باغ موزه دفاع‌مقدس در حاشیه مراسم بدرقه اعزام کاروان راهیان نور منطقه 11 اظهار داشت: سفر به مناطق عملیاتی 8 سال جنگ تحمیلی در قالب کاروان‌های راهیان نور بهترین فرصت برای بازگویی جانفشانی‌های فرزندان دلاور این آب و خاک و آشناسازی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت است.
  محمد احمدی‌بافنده، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از دانش بنیان کردن موضوع مقابله با سوانح در مترو خبر داد و افزود: ترکیب دانش‌های نو، نیروی انسانی و تجهیزات می‌تواند باعث بهینه‌سازی مقابله با سوانح شود.
  سیدمهدی پورهاشمی مدیر پروژه خط 6 متروی تهران با اعلام اینکه این خط مترو پروژه‌ای داخلی است که مهندسی ایرانی در آن متجلی شده است، بیان داشت: خط 6 مترو در 6 نقطه با 5 خط متروی تهران تقاطع دارد و 5/8 کیلومتر از این خط با 6 ایستگاه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
 


Page Generated in 0/0062 sec