printlogo


کد خبر: 162669تاریخ: 1395/6/4 00:00
اخبار

خبرگزاری دولتی تأیید کرد
بازداشت عضو بانکی مذاکرات
خبر بازداشت نماینده بانک مرکزی در مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 که طی روزهای اخیر به صورت غیررسمی در برخی منابع خبری منتشر شده بود، از سوی خبرگزاری دولتی ایسنا تایید شد.  در حالی که پیش از این خبر بازداشت این فرد تکذیب می‌شد اما روز گذشته با انتشار برخی جزئیات این دستگیری از سوی نمایندگان مجلس، خبرگزاری دولتی ایسنا ناگزیر، خبر بازداشت عضو بانکی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را تایید کرد.  این خبرگزاری دولتی در این‌باره نوشته است: فرد مورد اشاره عضویتی در ستاد برجام  و وزارت خارجه نداشته و فقط در مقاطعی از طرف یکی از بخش‌های اقتصادی کشور برحسب نیاز در تیم مذاکره‌کننده و مسائل مربوط به برجام حضور داشته است. اشاره این خبرگزاری به بانک مرکزی است. در جریان مذاکرات هسته‌ای، فرد بازداشت شده از سوی بانک مرکزی در مذاکرات حضور یافت تا تعهدات طرف مقابل درباره برداشته شدن تحریم‌های بانکی را مورد بررسی قرار دهد. موضوعی که اکنون به محل چالش برجام تبدیل شده است. در ادامه خبر، این خبرگزاری دولتی به نقل از یک منبع آگاه نوشته شده است: با توجه به اینکه این موضوع، یک پرونده امنیتی و قضایی است احتمالا مسؤولان مربوط در زمان مقررش در صورت لزوم اطلاع‌رسانی بیشتری خواهند کرد. هفته گذشته عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران از دستگیری یک متهم ایرانی دوتابعیتی در تهران و مرتبط با سرویس جاسوسی انگلیس خبر داد و افزود: متهم در حوزه اقتصادی و مرتبط با ایران فعالیت می‌کرده است. براساس برخی شنیده‌ها، اطلاعاتی از وضعیت حضور این فرد در مذاکرات هسته‌ای و نیز ارتباط او با انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها وجود دارد که البته با توجه به عدم تایید آن از سوی منابع رسمی، در شرایط فعلی نمی‌توان به آنها استناد کرد.

انتقاد سردبیر جهان نیوز از تبعیض رسانه‌ای
توقیف برای منتقدان است نه روزنامه دولتی حامی تروریست‌ها!
سردبیر سایت جهان‌نیوز می‌گوید اگر تیترهای روزنامه دولتی ایران در حمایت از تروریست‌ها مقابله با سیاست‌های کلان امنیت ملی کشور نیست، پس چیست؟! مرتضی خلفی‌زاده در صفحه اینستاگرام خود نوشت: روزنامه دولتی ایران علنا به نفع تروریست‌های جبهه‌00 النصره در سوریه تیتر می‌زند و برای گرفتاری‌شان در «جهنم» محاصره حلب همنوا با بی‌بی‌سی و العربیه اشک تمساح می‌ریزد! یا فردای همان روز از کردهای مورد حمایت آمریکا که می‌خواهند کردستان ایران را جدا کرده و کردستان بزرگ را در بلبشوی عراق و سوریه تشکیل دهند، حمایت می‌کند! این اقدام اگر مقابله با سیاست‌های کلان امنیت ملی کشور نیست، پس چیست؟! آیا کسی هست این رسانه را توقیف که هیچ لااقل به مدیرانش تذکر بدهد و با آب و تاب خبر تذکرش را هم منتشر کند؟ معلوم است که این کار با منافع «دکان دونبش» اصولگرانماهای اصلاح‌طلب نمی‌خواند. پس همان بهتر دهان منتقدان را ببندند.  گفتنی است بیش از 2 ماه از توقیف سایت جهان‌نیوز توسط هیات نظارت بر مطبوعات می‌گذرد. مسؤولان این سایت می‌گویند هنوز دلیل توقیف جهان‌نیوز اعلام نشده است. علیرضا زاکانی صاحب امتیاز سایت جهان‌نیوز چندی قبل از توقیف این سایت، اظهارات تکان‌دهنده‌ای درباره فساد برخی نزدیکان رئیس‌جمهور مطرح کرده بود.

عملیات نوژه انتقام مشترک روسیه و ایران از تروریست‌ها
سفیر روسیه در ایران عملیات بمب‌افکن‌ها از همدان را انتقام مشترک تهران و مسکو از تروریست‌ها خواند و خاطرنشان کرد: روسیه به ماده ۱۴۶ قانون اساسی ایران احترام گذاشته و هرگز به دنبال پایگاه نظامی در این کشور نبوده و نیست. «لوان جاگاریان» در گفت‌وگو با تسنیم، درباره استفاده روسیه از پایگاه شهید نوژه همدان که در ایران و دنیا مباحثات زیادی به راه انداخته است، گفت: پیام ما به مردم و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این است که نگران نباشند، چراکه روسیه هرگز به دنبال پایگاه نظامی در ایران نبوده و نیست. وی با بیان این نکته که ایران و روسیه تعدادی از نظامیان خود را در سوریه و در مبارزه با تروریست‌ها از دست داده‌اند، یادآور شد: این عملیات (استفاده از پایگاه هوایی همدان) هم برای انتقام از تروریست‌هاست. از کسانی که به این عملیات‌ها انتقاد کردند این سوال را می‌پرسم: آیا مخالف مقابله ما با تروریست‌ها هستید و آیا ما نباید با آنها بجنگیم؟


Page Generated in 0/0183 sec