printlogo


کد خبر: 162671تاریخ: 1395/6/4 00:00
اخبار

درخواست نمایندگان برای عدم آزادی مهدی هاشمی
8 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری، خواستار عدم آزادی مهدی هاشمی‌رفسنجانی از محکومان امنیتی از زندان شدند. به گزارش تسنیم، محمد دهقان، ابوالفضل ابوترابی، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، احمد سالک، محمود شکری، هاجر چنارانی، سیدمحمدجواد ابطحی و محمدجواد کریمی‌قدوسی از وزیر دادگستری خواستند در مقابل فشارهای وارده احتمالی از سوی برخی کوتاه نیاید و روند محکومیت فرزند هاشمی‌رفسنجانی طبق قانون ادامه یابد. بر اساس این گزارش، درخواست نمایندگان در این‌باره دیروز تقدیم هیات رئیسه مجلس شد. در بخشی از این نامه آمده است: جناب آقای وزیر! در  همین مدت کم از سپری‌شدن این حکم شاهد تلاشی گسترده از جانب وکیل و خانواده ایشان برای برداشتن حکم ایشان با استفاده از عنوان اعاده دادرستی برای زیر سوال بردن مبانی صدور حکم فعلی هستیم تا این محکوم به حداقل مجازات محکوم شده و از زندان آزاد شود. این نامه با این پرسش که آیا این امکان با این ظرفیت در اختیار همه محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب قرار می‌گیرد، می‌افزاید: جناب آقای وزیر! اگر در محاکم قضایی ملت بشنود برای ابطال حکم قطعی مهدی هاشمی روزنه باز شده، بدانید همه عدالت را در پای این خانواده ذبح کرده‌اید. هیهات! هیهات!

دستگیری رهبران دینی، رسوایی بزرگ مدعیان حقوق‌بشر است
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز گذشته طی بیانیه‌ای از مردم بی‌دفاع بحرین حمایت و تعرض به شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین توسط رژیم آل‌خلیفه را محکوم کردند. در این بیانیه آمده است: مردم مسلمان و مظلوم بحرین سال‌هاست تحت ستم و اقدامات خصمانه، کینه‌توزانه و ضدبشری رژیم آل‌خلیفه قرارگرفته‌اند و با سلاح صبر و همت والا در حالی به مقابله و مبارزه با این حکام جور و ظالم پرداخته‌اند که سازمان‌های بین‌المللی در شعاع زر، زور و تزویر در برابر چنین پرونده سیاه و تاریکی در سکوت مرگبار فروافتاده‌اند و بدون هیچ حرکتی در برابر این ستم‌ها، به نظاره نشسته‌اند. این بیانیه می‌افزاید: اقدام نابخردانه دولتمردان بحرین علیه این فقیه مجاهد و عالم فرزانه حضرت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، علاوه بر نقض حقوق‌بشر و شهروندی، نقض حقوق شیعیان در داشتن آزادی دین از طریق اقدام علیه چهره سرشناس و رهبر دینی آنهاست.  نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعرض حاکمان بحرین به این عالم برجسته و تضییع حقوق شهروندی و صدها جنایت دیگر از جمله به زندان کشاندن کودکان و زنان و دستگیری رهبران سیاسی و دینی را که نشانه بلاهت آن رژیم است محکوم کرده و این موضوع را رسوایی بزرگ و تاریخی برای مجامع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر و کشورهای آمریکا، عربستان سعودی و رژیم آل‌خلیفه می‌دانند.


امروز برخی مدافع رشوه‌گیری شده‌اند!
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برخی مسؤولان داخلی و سیاسیون اسلامی شدن جامعه و دانشگاه‌ها را قبول نداشته و در این مسیر سنگ‌اندازی می‌کنند. به گزارش تسنیم، سرلشکر محمدعلی جعفری در جمع نخبگان بسیجی استان همدان با بیان اینکه امروز در مرحله آخر انقلاب اسلامی قرار داریم، گفت:  این مرحله مربوط به اسلامی شدن جامعه و دستگاه‌هاست که با مباحث نظامی محقق نمی‌شود. وی افزود: سال‌هاست مقام معظم رهبری این را مطالبه می‌کنند و رسالت سخت سپاه و بسیج و ‌حوزه‌های علمیه تحقق این هدف است. سرلشکر جعفری بیان کرد: باور اینکه تفکری می‌تواند مقابل تفکر رهبری بایستد سخت است چراکه ولی‌فقیه کسی است که موضع‌گیری‎هایش تماما از روی اسلام، قرآن و شرع است، اما سختی کار ما این است که بدانیم در داخل، کدام مسؤول و غیرمسؤولی مخل است و بصیرت یعنی همین. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ما و شما باید به دنبال سازوکار باشیم و این رسالت ما است و این حرکت و رسالت با عادی زندگی کردن شدنی نیست و نیاز به جهاد کبیر دارد. وی تأکید کرد: جهاد کبیر یعنی اطاعت نکردن از دشمنان و کافران و این زمانی محقق می‎شود که آحاد مردم و بسیجیان یک حرکت خودجوش عمومی و مردمی داشته باشند. سرلشکر جعفری با طرح این سوال که باید چه کنیم تا از مرحله سوم انقلاب عبور کنیم و همه دستگاه‌های نظام را اسلامی کنیم، گفت: امروز برخی مدافع رشوه‌گیری شده‌اند.


Page Generated in 0/0060 sec