printlogo


کد خبر: 162677تاریخ: 1395/6/4 00:00
اظهارات تکان‌دهنده وزیر اطلاعات درباره فساد برخی معاونان وزرا و سازمان‌ها
امضای 50 میلیون تومانی
روحانی به من گفت وزرا و معاونان وزرا را زیر نظر بگیر

در آستانه هفته دولت وزرا و اعضای کابینه حسن روحانی به تلویزیون می‌روند تا از فرصت آنتن زنده تلویزیون استفاده کنند و به تبلیغ اقدامات دولت بپردازند. در این میان سه‌شنبه‌شب حجت‌الاسلام محمود علوی، وزیر اطلاعات در برنامه نگاه‌یک از شبکه یک حضور یافت.
به گزارش «وطن امروز»، علوی در این برنامه بویژه درباره موضوع فساد در دولت، مطالبی را بیان کرد که می‌تواند محل تامل بسیار باشد. او اشاراتی کوتاه به برخی فسادهای اعلام نشده در سطح معاونان وزرا کرد و همچنین گفت حسن روحانی به او گفته است وزرا و معاونان وزرا را زیر نظر بگیرد. حجت‌الاسلام علوی درباره موضوع حقوق‌های نجومی گفت: رئیس‌جمهور حساسیت خاصی نسبت به مساله فساد دارد. ایشان به بنده گفت وزرا، معاونان و حتی بستگان من را زیر نظر بگیر و هرجا فسادی دیدید با قاطعیت برخورد کنید. این دستور صریح رئیس‌جمهور است. به گزارش خبرگزاری‌ها، وزیر اطلاعات با تأکید براینکه مبارزه با فساد با مصلحت‌اندیشی جور درنمی‌آید، گفت: متأسفانه در گذشته فساد در تار و پود اقتصاد کشور ریشه دوانده و اگر بخواهیم در مبارزه با فساد مصلحت‌اندیشی کنیم ضربات بیشتری به اقتصاد کشور وارد خواهد آمد. علوی در ادامه خاطرنشان کرد: کار ما براساس شایعات نیست، بلکه از روی اطلاعات است. اگر فساد متقن و مستندی ببینیم برخورد قاطع می‌کنیم. البته نیاز نیست هر موردی را رسانه‌ای کنیم، بلکه باید با آن برخورد شود. در همین‌باره چندین مورد از معاونان و وزرا و برخی سازمان‌های دولتی و حتی مدیران عامل برخی بانک‌ها بودند. وی در همین‌باره گفت: سال 94 چند ماه قبل از مطرح شدن موضوع فیش‌های نجومی به یک مورد برخوردیم که موضوع را به رئیس‌جمهور گفتم که وی نیز به بنده گفت به فلان وزیر بگو آن معاون را برکنار کند. قضیه این بود که طرف 50 میلیون تومان گرفته بود و امضایی زده بود که ما متوجه شدیم و وی را برکنار کردیم. علوی درباره تعداد دارندگان فیش‌های نجومی گفت:‌ رئیس سازمان بازرسی کل کشور به بنده گفت از بررسی هزار مورد تنها 3 درصد از آنان حقوق نجومی دریافت می‌کنند که نزدیک به 30 نفر می‌شود. وی کسانی که مساله فیش‌های نجومی را مطرح کردند به 2 دسته تقسیم کرد و گفت: یک عده می‌خواستند این فساد را به اطلاع مسؤولان برسانند تا با آنان برخورد شود که در این‌باره دولت نیز استقبال کرد اما یک عده نحوه پرداخت‌شان به این موضوع تنها اطلاع‌رسانی نبود، بلکه می‌خواستند ذهنیت مردم را نسبت به دولت مساله‌دار کنند و اینکه دولت، با اراده، به برخی حقوق‌های نجومی داده است.
آمریکایی‌ها بیشتر خوردند!
وزیر اطلاعات در ادامه این گفت‌وگو افزود: کسانی که از موضوع فیش‌های نجومی برای کوبیدن دولت استفاده می‌کنند و نه در جهت مبارزه با فساد، در قضیه 2 میلیارد دلار که آمریکا پول ملت ایران را مصادره کرد نیز با فضاسازی و حمله به دولت وانمود کردند پول کشور به تاراج رفته است. علوی خاطرنشان کرد:
2 میلیارد دلار می‌شود 7 هزار میلیارد تومان، در حالی که اگر فیش‌های نجومی را در نظر بگیریم در نهایت 20 میلیارد تومان می‌شود؛ حال کدامیک بیشتر است.  بنده به کسانی که با انگیزه تخریب دولت و نه اطلاع‌رسانی، اقدام می‌کنند نصیحتی از سر دلسوزی می‌کنم که بیایید با مسائل طبیعی برخورد کنید. این رفتار تنها به دولت ضربه نمی‌زند.
دولت منتقدان را می‌بوسد!
علوی در ادامه با تاکید بر اینکه مردم متوجه می‌شوند بی‌مهری‌هایی که علیه دولت یازدهم انجام می‌شود بی‌سابقه است، اظهار کرد: ‌براساس گفته برخی مردم در 3-2 سال اخیر نگذاشته‌اند عکس رئیس‌جمهور در راهپیمایی‌ها در دست مردم به نمایش گذاشته شود. شرایط به‌گونه‌ای است که گاهی در برخی مراسم برخی جوانان عکس‌های رئیس‌جمهور را لوله می‌کنند و در شرایطی که احساس می‌کنند کسی مانع آنها نمی‌شود آن عکس را در معرض نمایش قرار می‌دهند. وی ادامه داد:‌ اخیرا در یکی از سفرهای استانی که به یکی از استان‌ها داشته‌ایم تعداد زیادی از عکس‌های رئیس‌جمهور را عده‌ای جمع‌آوری کرده‌اند و اجازه نداده‌اند مردم آنها را در دست بگیرند. وزیر اطلاعات در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه انتقاد عملی بسیار ویژه است، اظهار کرد: دولت لب‌های کسانی را که انتقاد می‌کنند می‌بوسد و از نقد آنها استقبال می‌کند اما همگان باید بدانند که ادبیات انتقاد با ادبیات تخریب
متفاوت است.


Page Generated in 0/0075 sec