printlogo


کد خبر: 162682تاریخ: 1395/6/4 00:00
با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس
کارت سوخت حذف شد

گروه اقتصادی: روز گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اصلاحیه قانون بودجه 95 با تصویب حذف کارت سوخت، وظیفه دولت برای نپرداختن یارانه نقدی به 3 دهک بالای درآمدی کشور از ابتدای تیرماه را نیز حذف کردند. به گزارش «وطن‌امروز» با توجه به مصوبه نمایندگان خانه ملت مبنی بر حذف بندهای «ب» و «ح» تبصره 14 قانون بودجه 95 از این پس دولت موظف به قطع یارانه نقدی 3 دهک بالای درآمدی و ثروتمندان جامعه در سال جاری نخواهد بود. همچنین با حذف بند «ح» تبصره 14 قانون بودجه 95، دولت از این پس موظف نخواهد بود کارت سوخت را حفظ کند، بنابراین کارت سوخت حذف خواهد شد. از سوی دیگر مجلسیان بند «ط» تبصره 14 قانون بودجه 95 را نیز اصلاح و مصوب کردند دولت موظف است پس از تصویب این قانون نسبت به ثبت‌نام افرادی که موفق به ثبت‌نام برای دریافت یارانه نشده‌اند یا یارانه آنان به اشتباه حذف شده است، اقدام و پس از ثبت‌نام نسبت به پرداخت یارانه آنان اقدام کند. ثبت‌نام در فرمانداری‌ها انجام می‌شود. در ادامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب تبصره‌ای از اصلاحیه قانون بودجه 95، به طور مشروط با تسعیر دارایی‌های خارجی بانک مرکزی موافقت کردند. به موجب مصوبه مجلس، به دولت اجازه داده شد از محل حساب مازاد حاصل از ارزیابی خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، پس از کسر منابع لازم برای اجرای ماده 46 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب اول اردیبهشت‌ماه 1394 و کسر مازاد تسعیر ناشی از منابع ارزی بلاوصول یا بلوکه‌ یا مصادره بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و پیش‌بینی منابع لازم برای تأمین هزینه‌های یکسان‌سازی نرخ ارز (در صورت اجرا)، مطالبات بانک مرکزی از بانک‌ها را برای تسویه مطالبات قانونی این بانک‌ها از دولت و افزایش سرمایه دولت در بانک‌های دولتی و همچنین بخشودگی سود تسهیلات تا یک میلیارد ریال، حداکثر تا سقف 450 هزار میلیارد ریال تسویه کند.
قطع یارانه خانوارهای غیرنیازمند ادامه دارد
اما معاون رفاه وزیر کار از ادامه قطع یارانه غیرنیازمندان با وجود مصوبه اخیر مجلس برای حذف قید «الزام» حذف یارانه‌بگیران پردرآمد خبر داد.  احمد میدری در پاسخ به این پرسش که آیا با حذف قید «الزام» برای حذف یارانه‌بگیران ثروتمند، دولت به قطع یارانه اقشار ثروتمند جامعه ادامه خواهد داد یا خیر، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی کلمه «الزام» را حذف کرد اما حذف یارانه‌بگیران ثروتمند براساس بانک‌های اطلاعاتی موجود همچنان به قوت خود ادامه خواهد داشت. گفتنی است تاکنون یارانه نقدی بالغ بر 4میلیون نفر قطع شده است.
آب 15 تومان گران شد
همچنین براساس اصلاحیه بند «ج» تبصره ۶ لایحه اصلاح قانون بودجه95 در مجلس، وزارت نیرو مکلف است از طریق شرکت‌های آبفای شهری سراسر کشور، علاوه ‌بر دریافت نرخ آب‌بهای ‌شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب مبلغ 15 تومان از مشترکان آب دریافت و به خزانه‌داری کل کشور واریز کند.۱۰۰ درصد وجوه دریافتی تا سقف 70 میلیارد تومان از این محل برای آبرسانی شرب روستایی و عشایری اختصاص می‌یابد.


Page Generated in 0/0216 sec