printlogo


کد خبر: 163174تاریخ: 1395/6/15 00:00
محیط‌زیست

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد
ناکامی دولت در احیای دریاچه ارومیه
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های ناکارآمد دولت برای احیای دریاچه ارومیه انتقاد کرد. سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درد دریاچه ارومیه هنوز درمان نشده است، اظهار داشت: مدیران به بهانه احیای دریاچه ارومیه، سدهای اطراف را برای هدایت آب به سمت این دریاچه، غیرفعال کردند که به دلایل نامعلوم حتی یک قطره از آب آنها هم وارد دریاچه نشد. وی به باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: متاسفانه تنها اقدامی که تاکنون دولت در راستای احیای دریاچه ارومیه  انجام داده است، برنامه‌های غیرکارآمدی بود که غیر از فشار به روستاییان و کشاورزان حومه، نتیجه دیگری نداشت. خدادادی یادآور شد: مدیران اجرایی، غیرفعال کردن سدهایی که چندین دهه مطالعه و کارشناسی پشتوانه آن بود را تنها راهکار عملی احیای دریاچه دانستند که متاسفانه عملیاتی شدن این برنامه، منجر به ضربه زدن به اقتصاد کشاورزان و درآمد روستاییان شد.

هوای پایتخت همچنان در شرایط ناسالم
معاون نظارت محیط‌زیست استان تهران از کیفیت ناسالم هوای پایتخت برای گروه‌های حساس خبر داد. محمد رستگاری، معاون نظارت محیط‌زیست استان تهران درباره کیفیت هوا در روز یکشنبه به خبرگزاری صداوسیما گفت:‌ با توجه به ورود توده گردوغبار به پایتخت، هوای تهران همچنان تحت تاثیر این گردوغبار قرار دارد و ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون در هوا موجود است. وی افزود: طی روز یکشنبه شاخص کیفیت هوا  روی عدد 121 و وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. معاون پایش و نظارت اداره کل محیط‌زیست استان تهران تصریح کرد: از سالمندان، ‌بیماران قلبی و کودکان درخواست می‌شود از ترددهای غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

سیستان‌وبلوچستان در وضعیت بحرانی
توفان و گردوخاک نفس‌ها را در سیستان‌و بلوچستان به شماره انداخت و هوای سیستان را در وضعیت بحرانی قرار داد. به گزارش مهر، سیدمصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور در این باره عنوان کرد: ۵ روستای شهرستان‌های زابل و هیرمند در کانون توفان گردوخاک قرار گرفته‌اند و این موضوع مردم منطقه را غافلگیر کرد. وی عنوان کرد: کار امدادرسانی در منطقه توسط ۵ تیم امدادی صورت گرفته و با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر ادامه توفان و افزایش سرعت وزش باد و غلظت ریزگردها نیروهای امدادی در آماده‌باش قرار دارند. همچنین مصدق گودرزی‌فر، کارشناس هواشناسی سیستان‌وبلوچستان درباره تداوم این شرایط خاطرنشان کرد: وزش توفان در منطقه سیستان شدت می‌گیرد و طی 2 روز آینده سرعت باد به ۹۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.
 


Page Generated in 0/0050 sec