printlogo


کد خبر: 163183تاریخ: 1395/6/15 00:00
رسول خادم به عضویت هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی درآمد
اتفاقی بزرگ برای ورزش ایران

رئیس فدراسیون کشتی ایران با کسب آرای لازم در انتخابات هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی به عضویت این هیات درآمد.  این اتفاق در حالی رخ داد که کشتی ایران سال‌ها در کشتی جهان کرسی نداشت. مجمع انتخاب اعضای هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی دیروز در حاشیه رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان در شهر ماکون فرانسه برگزار شد که رسول خادم توانست با کسب ۷۶ رای به عنوان عضو هیات‌رئیسه این اتحادیه انتخاب شود.
انتخابات اتحادیه جهانی کشتی برای تعیین اعضای هیأت رئیسه ظهر دیروز (به وقت فرانسه) در شهر ماکون برگزار شد و رسول خادم با ۷۶ رأی و بیشترین آرا به‌عنوان عضو هیأت رئیسه اتحادیه جهانی درآمد. در این انتخابات نامیک علی‌اف از آذربایجان با ۷۵ رأی، میشل دوسون از فرانسه با ۶۹ رأی، مارتین دیتمن از آلمان با ۶۲ رأی، خانم یاکشی از ترکیه با ۶۰ رأی و هاماکوس از یونان با ۵۹ رأی به عضویت هیأت رئیسه اتحادیه جهانی درآمدند. در این مراسم که برای انتخاب ۶ عضو هیأت رئیسه برگزار شد، ۱۱ نفر کاندیدا بودند که رسول خادم از مجموع ۹۸ رأی، به‌عنوان نفر نخست ۷۶ رأی را از آن خود کرد و برای مدت 4 سال عضو هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی شد. کشتی ایران بعد از پایان دوره عضویت دکتر محمد توکل در هیات رئیسه فیلا تا سال‌ها هیچ نماینده‌ای در هیات‌رئیسه نداشت.  آخرین تلاش کشتی ایران برای کسب کرسی در هیات رئیسه اتحادیه جهانی به ۱۷ سپتامبر سال ۲۰۱۰ برمی‌گردد که ثمری برای کشتی کشورمان نداشت. البته کشتی ایران 2 بار در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ با کاندیدا شدن امیررضا خادم برای به دست آوردن کرسی جهانی تلاش کرد اما برادر رئیس فعلی فدراسیون نتوانست آرای لازم برای حضور در هیات رئیسه را کسب کند.
لالوویچ خطاب به خادم: لایق این اتفاق بزرگ هستی
رئیس اتحادیه جهانی کشتی پس از رای مقتدرانه خادم در راهیابی به هیات رئیسه این اتحادیه از میان جمعیت او را فراخواند و وی را به خاطر این موفقیت بزرگ در آغوش گرفت. اتفاق بزرگی برای ورزش ایران بویژه رشته کشتی رقم خورد و رسول خادم پس از موفقیت‌هایی که در توسعه کشتی در ایران و جهان داشت و همچنین پس از رایزنی‌های مختلف با مسؤولان فدراسیون‌های دیگر کشورها موفق شد رضایت آنها را جلب کند و با کسب بیشترین رای برای ۴ سال به عضویت هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی در‌آید. پس از این موفقیت بزرگ، مسؤولان دیگر کشورها یک به یک به سمت خادم آمدند و به او به خاطر این موفقیت تبریک گفتند و همچنین آمادگی خود را برای همکاری با او اعلام کردند.   نناد لالوویچ، رئیس صربستانی اتحادیه جهانی کشتی با تمجید از نقش سازنده خادم در توسعه کشتی جهان و میزبانی بسیار خوب از مسابقات بین‌المللی، در پایان این جلسه با صدا زدن خادم در میان جمعیت او را فراخواند و ضمن در آغوش گرفتنش به او برای کسب این موفقیت بزرگ تبریک گفت.  لالوویچ خطاب به خادم گفت: برایت از صمیم قلب آرزوی موفقیت دارم و می‌دانم تو لایق این اتفاق خوب هستی.  روی توانایی تو حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم و امیدوارم بتوانیم همگی با کمک یکدیگر اتفاقات خوبی را در دوره جدید برای کشتی جهان
رقم بزنیم.
 


Page Generated in 0/0130 sec