printlogo


کد خبر: 163199تاریخ: 1395/6/15 00:00
چهارگوشه

هدیه خوشمزه پوتین به شی
رئیس‌جمهور روسیه همان‌طور که قول داده بود در حاشیه نشست سران گروه 20 در هانگژوی چین، همتای چینی خود را با هدیه‌ای لذیذ غافلگیر کرد. ولادیمیر پوتین دیروز در دیدار با شی جین‌پینگ یک ظرف بستنی روسی به او تقدیم کرد. جین‌پینگ پیش‌تر گفته بود در سفرهای متعدد خود به مسکو، از طعم بستنی‌های روسیه خوشش آمده است. او پس از دریافت هدیه‌اش گفت: «هر بار که به روسیه می‌آیم از آنها می‌خواهم برای من بستنی روسی بخرند و بعد بستنی‌ها را در خانه می‌خوریم».

ترکیه در برابر اتحادیه کوتاه آمد
یک روزنامه آلمانی گزارش داد، آنکارا با پذیرش آزادسازی روادید اروپا برای اتباع خود تا پایان سال جاری میلادی به جای ماه اکتبر که قبلا در نظر گرفته شده بود، موافقت کرده است. آنکارا پیش‌تر تهدید کرده بود در صورتی که تا اکتبر تسهیلات مربوط به قوانین سفر اتباع ترکیه به اروپا را دریافت نکند از توافق با اتحادیه اروپایی درباره مقابله با موج ورود پناهجویان به این قاره خارج خواهد شد. اما وزیر امور اتحادیه اروپای دولت ترکیه، شنبه پس از دیدارش با وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپایی این احتمال را منتفی دانست.

اخراج 2 روحانی از ایتالیا
دولت ایتالیا امام جماعت 2 مسجد را به اتهام ترویج خشونت و افراط‌گرایی از این کشور اخراج کرد. دولت ایتالیا امام جماعت 2 مسجد را به اتهام ترویج خشونت و افراط‌گرایی از این کشور اخراج کرد. وزیر کشور ایتالیا در این باره گفته است: 2  تن از ائمه جماعت در ایتالیا که یکی اهل تونس و دیگری اهل مراکش بودند، به جرم ترویج افراط‌گرایی از کشور اخراج شدند. وی افزود: امام جماعت تونسی که 39 سال سن دارد به تونس و نفر دوم که 42 ساله است، به شهر دارالبیضای مراکش بازگردانده شدند.


کنترل حج در اختیار اسرائیل
گروه بین‌الملل: رادیو سراسری رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کرده بود عربستان سعودی با شرکت اسرائیلی «G4S» قراردادی برای تامین امنیت حجاج در موسم حج سال جاری منعقد کرده است. این منبع اسرائیلی گزارش داد در پی امضای قرارداد عربستان سعودی با شرکت اسرائیلی، حاجیان از زمان ورود به فرودگاه عربستان تا زمان بازگشتن به کشورهای‌شان با دستبندهای الکترونیکی اسرائیلی کنترل می‌شوند. طبق این گزارش، دستبندهای الکترونیکی به فناوری GPS مجهز است که می‌تواند موقعیت مکانی هر حاجی را در هر لحظه توسط دستگاه‌های اطلاعات امنیتی اسرائیلی مشخص کند و در صورت وقوع هرگونه حادثه، اتاق عملیات اطلاعاتی عربستان مجبور است اطلاعات مورد نیاز را از شرکت اسرائیلی دریافت کند. گفتنی است، این شرکت اسرائیلی، مجری چندین پروژه در کشورهای اروپایی است و سرمایه‌گذاری‌های چند میلیارد دلاری در آنها دارد. در واکنش به این افشاگری منابع عبری‌زبان، سفارت عربستان در قاهره مدعی شد، آنچه برخی منابع به نقل از رادیو اسرائیلی درباره عقد قرارداد مقامات آل‌سعود با یک شرکت‌ اسرائیلی برای تامین امنیت حجاج در جریان مراسم حج منتشر کرده‌اند، صحت ندارد. این موضع‌گیری در راستای تلاش برای سرپوش‌گذاری آل‌سعود بر روابطش با رژیم صهیونیستی بوده که در حال علنی شدن است. عربستان قبلا اعلام کرده بود قصد دارد به حجاج دستبندهای الکترونیکی ببندد تا شناسایی آنها آسان شده و در صورت گم شدن آنها پیدا کردن‌شان راحت‌تر شود. این تکذیب در حالی است که بسیاری از رسانه‌های اسرائیلی و غربی اخیراً از دیدارهای محرمانه عالی‌رتبه بین مقامات آل‌سعود و رژیم اشغالگر قدس پرده برداشتند که نشان از یک ائتلاف بین طرفین دارد و پس از سال‌ها در خفا بودن دیگر در حال علنی شدن است. آخرین دیدارهای علنی دو طرف بین مسؤولان رژیم صهیونیستی و نظام آل‌سعود دیدار انور عشقی، افسر سابق سازمان اطلاعات عربستان و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک و حقوقی خاورمیانه در جده با دوری گلد، مدیر کل وزارت خارجه اسرائیل بود.


Page Generated in 0/0054 sec