printlogo


کد خبر: 163203تاریخ: 1395/6/15 00:00
رویدادها

«روزهای بیقراری» پورعرب در حرم امام رضا(ع)
تصویربرداری مجموعه «روزهای بیقراری» با بازی ابوالفضل پورعرب در مشهد مقدس و حرم امام رضا(ع) در حال انجام است.
به گزارش ایسنا، تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «روزهای بیقراری» به تهیه‌کنندگی امیرحسین شریفی و کارگردانی کاظم معصومی با ضبط یک سکانس ویژه در حرم مطهر امام رضا(ع) با حضور سارا صوفیانی از بازیگران اصلی به پایان رسید. «روزهای بیقراری» به لحاظ تعدد لوکشین جزو آثار نمایشی ویژه سیما محسوب می‌شود که در 5 استان تهران، اصفهان، همدان، مازندران و خراسان رضوی تصویربرداری آن انجام شده است.

برپایی جشن انیمیشنی‌ها
هشتمین جشن انیمیشن سینمای ایران با معرفی «درخت پرتغالی» به عنوان بهترین فیلم و 6 برگزیده در رشته‌های مختلف دیگر به کار خود پایان داد. به گزارش ایسنا، در این مراسم که در تالار ایوان شمس برگزار شد، بهرام عظیمی، دبیر جشن عنوان کرد: ۱۳۱ فیلم انیمیشن به دبیرخانه جشن رسید که از آن میان
۳۷ کار به بخش مسابقه راه پیدا کردند. عظیمی ادامه داد: هیات انتخاب یازده‌نفره‌ جشن انیمیشن، جز 3 فیلم، همه آثار را به اتفاق با ۱۱ رأی انتخاب کردند و کیفیت کارها بسیار به یکدیگر نزدیک بود که در نهایت 7 اثر در بخش‌های مختلف برگزیده شد. در این مراسم همچنین روانبخش صادقی، رئیس آسیفای ایران (انجمن بین‌المللی فیلمسازان انیمیشن) طی سخنانی گفت: ضعف سرمایه‌گذاری صحیح، ضعف نظام آموزشی و ضعف در تربیت نیروی انسانی از جمله ضعف‌های ماست که اگر قرار باشد به سمت سودآوری و بازارهای جهانی برویم، به چشم می‌خورند.

دبیر مجمع نوشت‌افزار ایرانی- ‌اسلامی:
دولت حمایت نمی‌کند
سیدسعید حسینی، دبیر مجمع نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی گفت: اگر بخواهم به صورت شفاف بگویم؛ از نهادهای فرهنگی فقط حمایت رسانه‌ها را داریم و دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی از این نمایشگاه حمایت نکرده‌اند. به گزارش فارس، سیدسعید حسینی، دبیر مجمع نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی در این‌باره افزود: یکی از مشکلات ما در این عرصه توزیع است و هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که بگوییم محصولات به دست مردم می‌رسد و همین سبب شد تمدید کنیم که مخاطبان بتوانند از این نمایشگاه خریدهای خود را داشته باشند. وی درباره عدم حمایت مسؤولان دولتی اضافه کرد: ما از وزارت آموزش‌وپرورش پیگیر بودیم و این وزارتخانه می‌توانست به مدارس اعلام کند تا والدین از این نمایشگاه بازدید کنند ولی همین کار را نیز نکردند.

تلویزیون به دنبال ساخت سریال طنز ۱۰۰ قسمتی
کورش نریمانی، نویسنده سریال «پادری» گفت: مدتی است طرحی برای مجموعه‌ای شبانه در دست دارم که بیش از ۱۰۰ قسمت خواهد بود و درونمایه کمدی دارد. به گزارش فارس، این نویسنده افزود: در حال حاضر طرح کامل آن را به چندین تهیه‌کننده تحویل داده‌ام و منتظر جواب قطعی هستم. نویسنده سریال «پایتخت2» همچنین افزود: تعداد قسمت‌های این مجموعه تلویزیونی بیش از 100 قسمت خواهد بود و درونمایه کمدی دارد. اصولا در نگارش متن‌هایم ژانر کمدی را به سایر ژانرها ترجیح می‌دهم. وی با اشاره به اپیزودی بودن این اثر بیان داشت: ساخت کارهای اپیزودی مرسوم شده است و باید دید که در چه ساختار و سبکی خواهد بود. این اثر در استودیو دوبله خواهد شد.

کارگردان «روزگار قریب» با «کاناپه» می‌آید
فیلم سینمایی«کاناپه» اثر جدیدی از کارگردانی خوشفکر است که «روزگار قریب» را ساخته است. «کاناپه» نام تازه‌ترین ساخته کارگردان خوشفکر سینمای ایران، کیانوش عیاری است؛ فیلمی که چندین‌بار متوقف شد اما باری دیگر جان و نفس گرفت و این روزها مراحل پایانی پیش‌تولید را پشت‌سر می‌گذارد. تا به حال بازیگرانی چون شهاب حسینی، مهدی هاشمی، جهانگیر الماسی و ابوالفضل پورعرب برای بازی در این فیلم انتخاب شده‌اند.


Page Generated in 0/0054 sec