printlogo


کد خبر: 163209تاریخ: 1395/6/15 00:00
اخبار

حضور سر زده رهبرانقلاب در آستان  امامزاده آقاعلی عباس و سلطانعلی(ع)
داوود کاظمی، مدیر داخلی آستان مقدس امامزادگان آقاعلی عباس (ع) گفت: رهبر انقلاب حدود ساعت ۱۱ صبح دیروز یکشنبه با اتوبوسی به آستان وارد شدند و حدود 15-10 دقیقه‌ای را در آستان حضور داشتند و ضمن زیارت، نماز به جا آوردند. طبق اخبار واصله، شهروندان بادرود که خبر حضور رهبرانقلاب را شنیده بودند، به بارگاه امامزاده آقا علی عباس(ع) شتافتند. رهبر حکیم انقلاب در این توقف کوتاه بعد از گفت‌وگوی کوتاه و صمیمانه با زائران این امامزادگان و اقامه نماز در آستان، محل را ترک کردند. به گفته منابع مطلع آستان مقدس، این سفر که بدون اطلاع مسؤولان آستان انجام شد، بدون تشریفات و هیات همراه صورت گرفت و رهبری به همراه فرزندشان حضور یافتند. همچنین معظم‌له با سفر به مشهد‌ اردهال کاشان، بارگاه مقدس حضرت سلطانعلی بن امام محمدباقر(ع) را نیز زیارت کردند.


توجیه‌کننده بدعهدی آمریکا در تمام جنایات آنان شریک است
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکایی‌ها خائن هستند، به صراحت می‌گویم هرکس به توجیه کار آمریکا بپردازد و بگوید آنها بدعهدی نکردند و نمی‌کنند در تمام جنایات آمریکا شریک است. به گزارش رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در اختتامیه سی و نهمین مسابقات قرآنی استان قم که در سالن همایش‌های امامزاده سید‌علی قم برگزار شد، با بیان اینکه اگر امروز کسی بخواهد یک دشمن صددرصد خدا و مسلمین پیدا کند قدر مسلم آمریکا و اوباماست، اظهار داشت: فرماندهی جنایات بحرین با آمریکا و انگلیس است، در سوریه و عراق وحشی‌گری‌های هولناک داعش که انسان از تصور آن وحشت می‌کند زیر سر آمریکا و اتحادیه اروپاست. آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: اجتناب از طاغوت در فرهنگ انبیا بوده و این اجتناب از طاغوت به معنای مرگ بر آمریکاست، این نفرت را تجربه حداقل 2 سال اخیر نیز ثابت کرد، آنها به عهد خود وفا نکردند؛ مساله وفادار بودن به عهد و پیمان یک اصل انسانی است اما این نامردها مطلقا عمل نکردند، قرار بود تحریم‌ها به یک باره از بین برود اما از بین نرفته است. عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مذاکره‌کنندگان خود را به تعبیر مقام معظم رهبری، امین می‌دانیم، گفت: این بحث مساله سیاسی و شخصی نیست، ما درباره مذاکره‌کنندگان خودمان بحثی نداریم اما طرف مقابل بدعهدی کرد. این نفرتی که مردم از آمریکا دارند ریشه در فرهنگ قرآنی دارد و تجربه نیز نشان داد بیگانگان قابل اعتماد نیستند.

سنگ‌اندازی آمریکا همچنان ادامه دارد
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می‌گوید از زمانی که توافق هسته‌ای صورت گرفت و سایه تحریم کمرنگ شد، فضا برای تقویت روابط بیش از گذشته فراهم شده است؛ هرچند آمریکایی‌ها همچنان سنگ‌اندازی می‌کنند ولی یک توافق بین‌المللی مورد احترام همه اعضای سازمان ملل خواهد بود. به گزارش تسنیم، علاءالدین بروجردی در دیدار  «سونوئورا» وزیر دولت در امور خارجی ژاپن، ضمن اشاره به بحران‌های موجود در منطقه از جمله اقدامات گروه‌های تروریستی در سوریه، عراق و دیگر کشورهای منطقه، تصریح کرد: آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای این کشور با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی و تقویت گروه‌های تروریستی مرتکب اشتباه بزرگی شدند که امروز مهار آن نیازمند همکاری‌های جمعی و بین‌المللی همه کشورهای جهان است. وی گفت: ایران در مبارزه با تروریسم جدی است و با توجه به اینکه تروریسم مرز نمی‌شناسد، نیازمند عزم جهانی و همکاری همگانی است و همکاری اطلاعاتی 2 کشور می‌تواند یکی از موارد این همکاری‌ها باشد. وزیر دولت در امور خارجی ژاپن نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت گروه‌های تروریستی از جمله داعش در منطقه، گفت: این گروه‌های تروریستی که تندروی، ویژگی بارز آنهاست، قطعاً هیچ جایگاهی در کشور ژاپن ندارند و مبارزه با آنها عزم و همکاری جامعه بین‌المللی را می‌طلبد و جامعه بین‌المللی باید برای تأمین امنیت منطقه تلاش کند.


Page Generated in 0/0049 sec