printlogo


کد خبر: 163210تاریخ: 1395/6/15 00:00
اخبار

روحانی باید از ملت عذرخواهی می‌کرد
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید رئیس‌جمهور باید درباره قصور فیش‌های نجومی از مردم عذرخواهی می‌کرد. حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور درباره بازداشت‌‌های اخیر متخلفان حقوق‌های نجومی اظهار کرد: براساس قانون اساسی وظیفه هر قوه کاملاً مشخص شده و حق قانونی قوه قضائیه است تا در اینگونه موارد ورود کرده و بدون اغماض با کسانی که به بیت‌المال دست‌درازی کرده‌اند، برخورد قاطع داشته باشد. وی افزود: بنابراین عنوان کردن چنین مطالبی از سوی رئیس‌جمهور خلاف قانون اساسی است و بیان این گفته‌ها سبب می‌شود ملت فکر کنند دولت در حال فرار و پاک ‌کردن موضوعی به این مهمی است. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه روحانی باید صادقانه درباره این قصور بزرگ از ملت عذرخواهی می‌کرد، گفت: باید پذیرفت متخلفانی در دولت، حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌ و موجب ناراحتی مردم و صدمه زدن به آبروی نظام شده‌اند.  وی تصریح کرد: اگر روحانی در رسانه‌ها این تخلفات را محکوم و از مردم عذرخواهی می‌کرد، مطمئنا محبوبیتش بین ملت افزایش می‌یافت اما متأسفانه موضوع کاملاً برعکس شده و برخی دولتمردان از این تخلفات، دفاع هم می‌کنند! حجت‌الاسلام پژمان‌فر در پایان افزود: باید تکلیف متخلفان حقوق‌های نجومی و اقدامات دولت در این زمینه برای افکار عمومی روشن شود و رئیس‌جمهور به جای برخورد آرام به دنبال مطالبه حق مردم و بیت‌المال باشد.

مقیمی قائم‌مقام وزیر کشور شد
محمدحسین مقیمی قائم‌مقام وزیر کشور شد. به گزارش میزان، با حکم عبدالرضا رحمانی‌فضلی، محمدحسین مقیمی به سمت قائم‌مقامی وزیر کشور و وجه‌الله خدمتگزار به سمت رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور منصوب شدند. مقیمی همچنان در سمت معاونت سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور نیز قرار دارد.

برگزاری اجلاسیه مجلس خبرگان در آذرماه
دومین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری (دوره پنجم) آذرماه سال جاری در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، دومین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری (دوره پنجم) روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ آذرماه سال جاری در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود. پیش از این، نوزدهمین و آخرین اجلاسیه مجلس خبرگان (دوره چهارم) روزهای ۱۸ و ۱۹ اسفندماه ۹۴ برگزار و خردادماه ۹۵ نیز انتخابات هیات رئیسه این مجلس در دوره پنجم با حضور همه اعضا انجام شد که طی آن آیت‌الله احمد جنتی برای یک دوره 2 ساله ریاست مجلس خبرگان رهبری را برعهده گرفت. پیش از این زمان برگزاری اجلاسیه‌های مجلس خبرگان  اواخر شهریور و اواخر اسفندماه بود.

وساطت ایران برای حل اختلافات حزب «اتحاد میهنی کردستان»
یک منبع در حزب اتحاد میهنی کردستان عراق اعلام کرد «برهم صالح» و «کوسرت رسول» پس از دیدار با هیأت ایرانی حاضر شده‌اند اختلافات را با رهبری حزب کنار بگذارند. به گزارش فارس، یک منبع در حزب اتحاد میهنی کردستان عراق از بازگشت «برهم صالح» و «کوسرت رسول» به درون دفتر سیاسی حزب پس از جدایی‌شان خبر داده و دلیل آن را نیز وساطت هیأت ایرانی عنوان کرده است. به نوشته پایگاه خبری المعلومه، «برهم صالح» و «کوسرت رسول» پیش از رسیدن هیأت ایرانی، با رهبران حزب اتحاد میهنی درباره بازگشت به شورای مرکزی حزب مذاکره کرده‌اند. به گفته این منبع، این دو نفر پس از دیدار با هیأت ایرانی که وارد استان «سلیمانیه» کردستان عراق شده بودند، تصمیم گرفته‌اند از 2 تکه شدن حزب جلوگیری کرده و اختلافات را کنار بگذارند. پنجشنبه هفته گذشته چند تن از بزرگان حزب «اتحاد میهنی کردستان» عراق از جمله «برهم صالح» و «کوسرت رسول» تشکیلاتی تحت عنوان «مرکز تصمیم‌گیری» در درون حزب ایجاد کردند که به عنوان یک جناح جدید محسوب می‌شد که شورای مرکزی حزب به رهبری «جلال طالبانی» بشدت این اقدام را رد کرد.
 


Page Generated in 0/0092 sec