printlogo


کد خبر: 163842تاریخ: 1395/6/29 00:00
اخبار

ساخت نخستین سریال ۳۰۰ قسمتی در کشور
معاون امور استان‌های صداوسیما گفت: برای اولین بار در کشور سریال ۳۰۰ قسمتی در راستای شناسایی تاریخ و تمدن گیلان ساخته می‌شود. به گزارش فارس، علی دارابی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان گفت: یونسکو اعلام کرده است 3 هزار زبان و گویش به نفع 5 زبان جهانی در حال نابودن شدن هستند که ما امیدواریم صداوسیمای گیلان در راستای ترویج زبان گیلکی بتواند گام‌های مثبتی بردارد. دارابی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا تمام مردم ایران در همه نقاط کشور به شبکه‌های تلویزیونی و رادیو دسترسی داشته باشند، اضافه کرد: 130 شبکه رادیویی و تلویزیونی در کشور وجود دارد که بیش از 70 شبکه آن مربوط به استان‌هاست.

جایزه ویژه زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور در جشنواره فیلم مقاومت
جایزه ویژه زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور در چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت اهدا می‌شود. به گزارش تسنیم، شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت جایزه زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور را در ساختار جوایز این رویداد سینمایی اضافه کرد. این جایزه قرار است از این پس به بهترین مجموعه تلویزیونی با محوریت انقلاب اسلامی اهدا شود. جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در نظر دارد از همین دوره با طراحی جایزه‌ای به نام این سینماگر ارزش‌مدار، تندیس و جایزه سلحشور را به بهترین سریال با محوریت انقلاب اسلامی اهدا کند. چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار «تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی» به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس از 2 تا 9 مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

تقدیم اکران فیلم «اینجا کسی نمی‌میرد» به سربازان میهن
سینا سعیدیان، یکی از تهیه‌کنندگان فیلم «اینجا کسی نمی‌میرد» این اثر را به سربازان میهن تقدیم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در مراسم اکران خصوصی فیلم
«اینجا کسی نمی‌میرد» در سینما فرهنگ که با حضور عوامل این فیلم و هنرمندان برگزار شد، حسین کندری کارگردان فیلم ضمن خیرمقدم به میهمانان گفت: این فیلم یک دغدغه شخصی برای من بوده و امیدوارم به عنوان یه دغدغه شخصی با همه کم و کاستی‌ها به آن نگاه کنید. فیلم سینمایی «اینجا کسی نمی‌میرد» به کارگردانی حسین کندری و تهیه‌کنندگی مشترک عباس رافعی و سینا سعیدیان که در جشنواره فجر سال گذشته حضور داشت، اکران خود را در گروه «هنر و تجربه» آغاز کرده است.

ترویج آموزه‌های ائمه اطهار(ع) با انتخاب جایزه «کتاب سال صادق»
علی‌اکبر اشعری از تاسیس جایزه ادبی تازه‌ای با عنوان «کتاب سال صادق» در بنیاد رفاه و ارشاد امام صادق(ع) خبر داد. به گزارش مهر، رئیس شورای راهبردی جایزه ادبی «جایزه کتاب صادق» ضمن اعلام تاسیس این جایزه ادبی، گفت: بنیاد ارشاد و رفاه امام صادق(ع) در راستای اهداف خود، پیشبرد مکتب اهل بیت(ع) و نیز تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت گسترش کیفی موضوع فرهنگ از طریق یافتن استعدادهای موجود در زمینه نویسندگی و تولید کتاب و در کنار برگزاری جایزه ادبی «خاتم» اقدام به برگزاری جایزه دیگری با عنوان
«کتاب سال صادق» کرده است. وی ابراز امیدواری کرد نخستین دوره این جایزه سال آینده و همزمان با میلاد امام جعفر صادق(ع) برگزار شود.

 مدیر فیلمبرداری فیلم «ماه‌گرفتگی»: برخی‌ها جوسازی می‌کنند
مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «ماه‌گرفتگی» با بیان اینکه این فیلم سیاسی نیست، از جوسازی برخی با استفاده از چند عکس از یک سکانس آن سخن گفت.
به گزارش مهر، مرتضی غفوری فیلمبردار مطرح سینما گفت: برخی فکر می‌کنند این فیلم در ادامه «قلاده‌های طلا» و «پایان‌نامه» است در حالی که اینطور نیست. این را باید بگویم که «ماه گرفتگی» اصلا سیاسی نیست بلکه یک فیلم معمایی و روایت کننده شخصی است که در سال ۸۸ به قتل می‌رسد اما در نهایت مشخص می‌شود او گم شده است. غفوری افزود: ما تنها یک سکانس از مواجهه نیروهای گاردی با سبزی‌ها را در سال ۸۸ در طول فیلم داریم که آن را بازسازی کرده‌ایم.


Page Generated in 0/0053 sec