printlogo


کد خبر: 163846تاریخ: 1395/6/29 00:00
رویدادها

محمد خزاعی در نشست خبری  جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»:
امیدوارم جشنواره «مقاومت»  پاتوق فیلمسازان ضدسلطه شود
دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» اظهار امیدواری کرد این جشنواره پاتوق فیلمسازان ضدسلطه شود. به گزارش مهر، مراسم رونمایی از پوسترهای جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» و نشست خبری این رویداد سینمایی صبح روز ۲۸ شهریور ماه با حضور همسر شهید سردار سیدحمید طباطبایی مهر برگزار شد. همسر شهید طباطبایی در رونمایی از پوسترهای جشنواره، با تشکر از دست‌اندرکاران جشنواره عنوان کرد: خوشحالم که این لیاقت را دارم رونمایی از پوستر عزیزان آبرومند در حوزه دفاع‌مقدس و مقاومت نصیبم شد. زنده نگه داشتن اسلام به ایثارگری و فداکاری شهدا بستگی دارد و این مهم نیازمند شناخت و درک است. در ادامه از پوسترهای اصلی، جلوه‌گاه نور، بزرگداشت‌ها، نکوداشت‌ها، عماد مغنیه، بخش بین‌الملل و... به عنوان ۱۳ پوستر مورد استفاده در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت رونمایی شد. محمد خزاعی دبیر جشنواره در نشست خبری جشنواره فیلم «مقاومت» گفت: ما به دنبال اهداف بزرگ‌تری به بهانه برگزاری این جشنواره هستیم. جشنواره فیلم مقاومت فرصتی برای تجمیع و تشریح اهداف در منطقه است. متاسفانه فیلمسازان مستقل و مقاوم در برابر جریان ضد صهیونیستی امروز در دنیا جایگاه خاصی ندارند. خزاعی افزود: فراخوان جشنواره امسال فیلمسازی درباره پدران و مادران شهداست و اعلام کردیم ثبت و ضبط خاطرات این افراد در جشنواره مورد توجه است و ۲۰۰ اثر از تهران و شهرستان به طور آماتور و غیرحرفه‌ای در اختیارمان قرار گرفته است. همچنین در بخش قلم طلایی بالغ بر ۴۰ رمانی که حضرت رهبری بر آن تقریض نوشته‌اند نیز مورد داوری قرار می‌گیرند و امیدواریم فیلمنامه‌های اقتباسی از این آثار به مرحله تولید برسند.

نرگس آبیار:
مدیون حضور در عرصه دفاع‌مقدس هستم
نرگس آبیار، کارگردان سینما درباره تمایلش نسبت به پرداختن به سینمای دفاع‌مقدس گفت: نمی‌دانم چطور شد خدا سرنوشت من را با سینمای جنگ رقم زد یعنی زمانی که داستان می‌نوشتم و الان که فیلم می‌سازم به نحوی خودم را برای فعالیت در این زمینه مدیون می‌دانم. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کارگردان فیلم «شیار 143» افزود: فکر می‌کنم تا زمانی که در هر زمینه‌ای فیلم خواهم ساخت در کنار آنها به ساخت فیلم‌هایی با موضوع جنگ نیز توجه می‌کنم چون  این کار را وظیفه خودم می‌دانم. آبیار افزود: موضوعات دفاع‌مقدس بسیار پرمایه است و آنقدر بستر حوادث آن عجیب و غریب و خاص است که در ذهن مخاطب چالش ایجاد می‌کند و پرداختن به آن را دوست دارم. این کارگردان درباره پیش‌بینی استقبال از «نفس» در زمان اکران بیان کرد: هرچند اکران محرم به جهت عزاداری مردم‌مان سخت است و به دشواری پیش می‌رود اما چون «شیار 143» هم در محرم با استقبال روبه‌رو شد به این قضیه برای «نفس» امیدوارم و اگر همه چیز دست به دست هم بدهد با استقبال خوبی روبه‌رو خواهد شد.

ساخت مستندی براساس زندگی شهید مدافع حرم
ساخت مستند «اولین نفر» با محوریت شهید مجتبی زکوی‌زاده، مجاهد و مدافع حرم، در شهرستان باغملک استان خوزستان در دست ساخت قرار گرفت. عبدی هزاروند، تهیه‌کننده مستند «اولین نفر» با اعلام این خبر، افزود: در چند ماهی که گذشت، پژوهش عمیقی بر زندگی شهید زکوی‌زاده صورت گرفت و فیلمنامه این مستند تنظیم شد. عبدی هزاروند با تاکید بر اینکه استارت تصویربرداری در هفته‌های آینده در شهرستان باغملک زده می‌شود، از اکران عمومی این مستند همزمان با سالگرد شهادت شهید زکوی‌زاده در شهرستان باغملک نیز خبر داد. تهیه‌کننده مستند «اولین نفر» ادامه داد: با توجه به اینکه برای پخش آن اقداماتی صورت گرفت و مکاتباتی با برخی شبکه‌های ملی تلویزیونی درباره پخش این مستند داشتیم بعد از اکران عمومی این مستند برای پخش در شبکه‌های ملی ارسال می‌شود.


Page Generated in 0/0113 sec