printlogo


کد خبر: 163857تاریخ: 1395/6/29 00:00
آوای شهر

شهردار تهران:
دولت مسؤولیت آلودگی هوا را برعهده گرفته است
«شهرداری تهران منطقی‌ترین و علمی‌ترین برنامه در حوزه کاهش آلودگی هوا را در اختیار دارد اما در حال حاضر دولت مسؤولیت این کار را بر عهده گرفته است». به گزارش تهران‌سما، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در آیین بهره‌برداری از 58 دستگاه واگن مترو، 24دستگاه اتوبوس برقی و 50 دستگاه اتوبوس تک‌کابین با بیان این مطلب عنوان کرد: سهم دولت در توسعه مترو طی 8 سال گذشته و سهم دولت در خرید اتوبوس‌های پایتخت از سال 89 تاکنون پرداخت نشده است. شهردار تهران آلودگی هوا و آلودگی صوتی را مهم‌ترین چالش شهر تهران دانست و گفت: محوریت و مسؤولیت حل آلودگی هوا برعهده دولت است. آنها هستند که باید بقیه دستگاه‌ها را هماهنگ کنند و ضمن مشخص کردن تکلیف هر بخش، پشتیبانی لازم را انجام دهند. وی یادآور شد: در جلسه‌های کارشناسی که در حضور معاون اول ریاست‌جمهور و معاونت اجرایی برگزار شد، همه دیدند شهرداری تهران منطقی‌ترین و علمی‌ترین برنامه مشخص از بعد کمی و کیفی را در حوزه کاهش آلودگی هوا در اختیار دارد؛ همه این موضوع را تایید کردند اما امروز خودشان مسؤولیت اجرای آن را بر عهده گرفتند و ما هم خوشحال هستیم. البته این کار باید انجام شود و ببینیم آیا اتفاقی می‌افتد یا خیر؟

انتصاب یک زن به عنوان شهردار منطقه 13
نرگس معدنی‌پور شهردار منطقه 13 شهرداری تهران شد. به گزارش«وطن‌امروز» با حکم محمدباقر قالیباف شهردار تهران، نرگس معدنی‌پور به عنوان شهردار منطقه 13 منصوب شد. بر اساس این گزارش، نرگس معدنی‌پور نخستین زنی است که از سوی شهردار تهران حکم شهرداری منطقه را دریافت کرده است. وی پیش از این مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران بود. گفتنی است، نرگس معدنی‌پور دارای فوق‌لیسانس مدیریت اجرایی است و پیش از دوره 5 ‌ساله مدیرکلی‌اش در اداره کل امور بانوان شهرداری تهران، رئیس فرهنگسرای فردوس بود.

نامگذاری خیابانی در پایتخت  به نام «جورج جرداق»
آیین نامگذاری خیابان جورج جرداق با حضور نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران و اعضای هیأت نمایندگی لبنان برگزار شد. به گزارش«وطن‌امروز» حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: نامگذاری یکی از خیابان‌های تهران به نام جورج جرداق باعث ایجاد انگیزه مضاعف سایر اندیشمندان و فرهیختگان برای روی‌آوری به دین اسلام و تبلیغ آن است. گفتنی است، شهرداری منطقه 6 بر مبنای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، حد فاصل خیابان‌های نجات‌اللهی و قرنی، مشرف به سفارت لبنان در تهران را به نام جورج جرداق، مؤلف لبنانی کتاب «امام علی(ع) صدای عدالت انسانی» نامگذاری کرده است.


وجود 40هزار چاه غیرمجاز در اطراف دریاچه ارومیه
شهردار ارومیه  دلایل خشک شدن دریاچه ارومیه را تشریح کرد و از حفر 40 هزار چاه غیرمجاز در اطراف این دریاچه خبر داد. به گزارش  آریا، محمد حضرت‌پور، شهردار ارومیه خشکی دریاچه ارومیه را ناشی از بی‌مدیریتی و برداشت غیراصولی آب دانست و اظهارداشت: آبیاری غیرحرفه‌ای و وجود 40هزار چاه غیرمجاز عامل اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه است. همچنین نباید از ایجاد سدهای غیرکارشناسی در بالادست این دریاچه غافل بود. شهردار ارومیه گفت: در حال حاضر میزان آب این دریاچه از 30میلیارد مترمکعب به 3میلیارد مترمکعب رسیده است که این میزان کاهش عمق فاجعه زیست‌محیطی را بیش از بیش  نمایان می‌کند. وی همچنین به پتانسیل آذربایجان غربی در بحث تولید انگور و سیب اشاره کرد و یادآورشد: سالانه 280هزار تن انگور از باغات این استان به دست می‌آید که تنها مقدار کمی از آن به خارج کشور صادر می‌شود. حضرت‌پور درباره برگزاری جشنواره انگور در ارومیه خاطرنشان کرد: به‌رغم وظیفه ذاتی جهاد کشاورزی این استان نسبت به حمایت از تولیدات کشاورزی، متاسفانه این سازمان در برگزاری جشنواره انگور ارومیه همکاری نداشته است.


Page Generated in 0/0067 sec