printlogo


کد خبر: 164232تاریخ: 1395/7/6 00:00
نبض جامعه

ادامه موج اعتراضات در دانشگاه شریف به قانون سنوات
تجمع دانشجویان به روز دوم کشید
روز گذشته جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در اعتراض به قانون سنوات تحصیلی برای دومین روز متوالی تجمع کردند. به گزارش تسنیم،‌ 5 مهرماه اعتراض دانشجویان دانشگاه شریف به قوانین سنوات تحصیلی به صورت تجمع دانشجویی برگزار شد. این در حالی است که روز یکشنبه نیز تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی شریف، امیرکبیر و شهید بهشتی در اعتراض به این موضوع تجمع برگزار کردند. همچنین هفته گذشته جمعی از دانشجویان دانشگاه اصفهان به دلیل تغییر مصوبات مربوط به سنوات تحصیلی دانشجویان کارشناسی و همچنین مشکلات خوابگاه و تغذیه‌ دانشجویان ارشد و دکترا تجمع کردند. گفتنی است، سنوات تحصیلی پس از اتمام ترم 8 برای دانشجویان کارشناسی، اتمام ترم 4 برای دانشجویان کارشناسی ارشد و اتمام ترم 9 برای دانشجویان دوره دکترا اعمال می‌شود که بر این اساس ادامه تحصیل دانشجویان منوط به پرداخت هزینه است.

بلاتکلیفی طرح تعطیلی  2 هفته‌ای مدارس
«وضعیت تعطیلی 2 هفته‌ای مدارس در پاییز هنوز مشخص نیست». به گزارش ایسنا، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش درباره پیشنهاد سازمان محیط زیست مبنی بر کاهش ساعت یا تعطیلی مدارس در فصل پاییز به دلیل آلودگی هوا، گفت: تعطیلی 2 هفته‌ای مدارس یک پیشنهاد است  و باید یک کمیته مشترک برگزار شود تا در این کمیته امکان اجرایی شدن این موضوع را بررسی کنیم و هر زمان به نتیجه رسیدیم اعلام می‌کنیم. وی پیش از این درباره این پیشنهاد گفته بود: ما نمی‌توانیم به طور شناور مدارس‌مان را تعطیل کنیم. اینکه در چه تاریخ‌هایی وارونگی هوا رخ می‌دهد از ابهامات است اما ما از این طرح استقبال می‌کنیم و در کمیته مشترکی با محیط زیست موضوع را بررسی می‌کنیم زیرا سلامت دانش‌آموزان برای ما مهم است. فانی در ادامه بیان داشت: از سوی دیگر 10 درصد مدارس ما در کل کشور 2 شیفته هستند و اگر بخواهیم ساعات مدارس را تغییر دهیم به دانش‌آموزان لطمه وارد می‌شود. اجرای این طرح ابعاد گوناگونی دارد و خیلی ساده نیست.

بودجه حوزه جوانان کافی نیست
بودجه حوزه جوانان در سال 95 برای رسیدگی و حل مشکلات جوانان کافی نیست. به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان، درباره تفکیک حوزه جوانان از ورزش اظهار داشت: تفکیک حوزه ورزش از جوانان در دستور کار نیست، چرا که سیاست دولت تداوم این 2 حوزه است و تاکید دارد حداقل به مدت 2 دوره باید این رویه ادامه یابد تا مشخص شود ادغام پاسخگو است یا خیر. وی تصریح کرد: اختصاص بودجه حوزه جوانان در سال 95حدود 35 میلیارد تومان است که این میزان برای رسیدگی و حل مشکلات جوانان کافی نیست. گودرزی بیان داشت: مدیران همه تلاش خود را جهت رفع نیاز‌ها بویژه در بخش جوانان به کار خواهند گرفت.

حمایت کمیته امداد از 1/5میلیون سالمند
معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از پوشش 5/1 میلیون نفر از جمعیت سالمند کشور در این نهاد خبر داد. به گزارش ایرنا، فاطمه رهبر، معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اعلام این خبر گفت: خراسان رضوی، فارس، سیستان‌وبلوچستان و گیلان کمترین تعداد سالمندان تحت پوشش کمیته امداد را دارند. رهبر افزود: تا پایان سال 94، 5/1 میلیون سالمند تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتند که 25 درصد جمعیت سالمندان کشور را تشکیل می‌دهند. وی خاطرنشان کرد: 62 درصد جمعیت سالمند تحت پوشش کمیته امداد در روستاها و 38 درصد در شهرها ساکن هستند و 62 درصد از جمعیت سالمندان تحت پوشش کمیته امداد را زنان و
38 درصد را مردان تشکیل می‌دهند. معاون کمیته امداد تصریح کرد: سالمندان تحت پوشش کمیته امداد از مشکلات عدیده‌ای از جمله مشکلات مالی و افسردگی رنج می‌برند. وی تاکید کرد: سلامت جسمی بسیاری از این افراد در خطر است و بیشتر آنها فاقد بیمه‌های اجتماعی هستند.


Page Generated in 0/0946 sec