printlogo


کد خبر: 164245تاریخ: 1395/7/6 00:00
اخبار

حضور سردار فضلی در نمایش «سردار»
علی فضلی پس از تماشای نمایش «سردار» گفت: قرارگاه راهیان نور آمادگی دارد چنین آثار نمایشی غیر از اجرا در تالارهای نمایشی، در اردوهای راهیان نور نیز اجرا شود؛ اقدامی که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در شناساندن مفاهیم ارزشمند دفاع‌مقدس داشته باشد.
به گزارش تسنیم، نمایش «سردار» به نویسندگی و کارگردانی نادر برهانی‌مرند یکشنبه‌شب چهارم مهرماه با حضور تعدادی از سرداران دفاع‌مقدس، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و هنرمندان در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرای خود را آغاز کرد.  سردار فضلی بعد از پایان اجرای نمایش ضمن حضور در پشت صحنه نمایش خطاب به اعضای گروه اجرایی گفت: «امشب شاهد اجرای بسیار ارزشمندی از سوی گروه اجرایی نمایش «سردار» بودیم که برای من یادآور رشادت‌ها و دلاوری‌های شهیدان والامقامی چون شهید همت و شهید باقری بود. بنده این افتخار را داشتم که به دلیل جانشینی شهید همت تا لحظه شهادت کنار این عزیز بزرگوار حضور داشتم و خدا را شاهد می‌گیرم به اندازه انگشتان 2 دستم شبی را ندیدم که او تا پاسی از شب براحتی خوابی داشته باشد. او همواره به این موضوع تاکید می‌کرد این مملکت نیاز به دفاع و خادم دارد و حال من مفتخرم نوکری مردی را کردم که برای حفظ انقلاب و نوامیس مردم از هیچ تلاش و فداکاری دریغ نکرد».

دیدگاه رضا کیانیان درباره نهضت  ترغیب به خدمت
افراد جامع‌الابعاد مشارکت کنند
رضا کیانیان، بازیگر مطرح سینما و تلویزیون درباره طرح نهضت ترغیب به خدمت و 200 روز از فعالیت مدیریت جدید آستان قدس رضوی گفت: نوع فعالیت‌های فرهنگی آستان قدس یک مساله فراگستر و عظیم است و باید جلسات هم‌اندیشی و برنامه‌های مفصلی برایش تدارک دیده شود تا به یک جمع‌بندی درباره نحوه انجام فعالیت‌ها برسیم. در واقع مساله آستان قدس نیاز به مشارکت و همراهی شخصیت‌هایی دارد که جامع‌الابعاد باشند و حرفشان محکم و ارزشمند باشد. آقای رئیسی و همکاران‌شان از طریق مشاوران با دانش و مطلعی که می‌گیرند باید به دنبال اجرای برنامه‌هایی هدفمند باشند. کیانیان افزود: همین که ایشان به انجام کارهای فرهنگی علاقه‌مند بوده و آستان قدس پس از سال‌ها ورود پیدا کرده مبارک است اما همانطور که عنوان کردم انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیاز به پروسه‌ای برنامه‌ریزی شده دارد.

«اسطوره‌همت» منتشر شد
نشر آرما همزمان با هفته دفاع‌مقدس کتاب اسطوره همت را منتشر کرد. به گزارش مهر، نشر آرما همزمان با هفته دفاع‌مقدس اقدام به انتشار و توزیع کتابی تازه از محسن حسام‌مظاهری با عنوان «اسطوره همت» کرد. مظاهری در این کتاب به بررسی شخصیت شهید همت از منظر مطالعات اجتماعی- فرهنگی درباره جنگ ایران و عراق پرداخته است و از همین مجرا شخصیت معرفی شده از شهید همت را در قالب تولیدات صداوسیما، روزنامه‌ها، آثار مستند روایت فتح، بیلبوردهای شهرداری، آلبوم‌های عکس خانوادگی و نیز تصویر وی در نگاه گروه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی مورد واکاوی قرار داده است.

حضور مصطفی مستور و حسن‌زاده در نمایشگاه کتاب بلگراد
مصطفی مستور و فرهاد حسن‌زاده، 2 نویسنده مطرح کشورمان در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب بلگراد حضور خواهند داشت. به گزارش تسنیم، جمهوری اسلامی ایران به عنوان میهمان ویژه در این دوره از نمایشگاه کتاب بلگراد حضور خواهد داشت. علاوه بر برنامه‌های مختلفی که برای حضور در این دوره از نمایشگاه در نظر گرفته شده 2 نویسنده مطرح کشورمان، مصطفی مستور و فرهاد حسن‌زاده نیز در غرفه ایران حضور می‌یابند. مستور نخستین داستان خود را با عنوان «روی ماه خداوند را ببوس» در سال 2000 منتشر کرد و به عنوان بهترین رمان سال‌های 2000 و 2001 برنده‌ جایزه‌ قلم زرین شد. فرهاد حسن‌زاده، نویسنده کتاب کودک و نوجوان نیز در غرفه ایران حضور خواهد داشت.  حسن‌زاده امسال از سوی ایران برای 2 جایزه جهانی آسترید لینگرن سال 2017 و هانس کریستن اندرسن 2018 نامزد شده است.


Page Generated in 0/0387 sec