printlogo


کد خبر: 164246تاریخ: 1395/7/6 00:00
رویدادها

اکران ۳ فیلم جدید از روز چهارشنبه
سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: قرارداد ۳ فیلم جدید در سینماها به ثبت رسید که از روز چهارشنبه اکران می‌شوند. به گزارش فارس، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش اظهار داشت: از روز چهارشنبه هفتم مهرماه فیلم‌های «خشکسالی و دروغ»، «هیهات» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» اکران می‌شود. فیلم خشکسالی و دروغ به جای فیلم سایه‌های موازی به سرگروهی زندگی، هیهات به جای فیلم ناردون در گروه آزادی و کربلا جغرافیای یک تاریخ در گروه آزاد اکران می‌شود. وی در ادامه گفت: قرارداد فیلم سینمایی «سلام بمبئی» در گروه استقلال بعد از فیلم «سیانور» و قرارداد «یتیم‌خانه ایران» بعد از هیهات در گروه آزادی به ثبت رسید. فیلم سینمایی «متولد 65» نیز در گروه آزاد از تاریخ 5 آبان‌ماه اکران می‌شود.

نوش‌آبادی در واکنش به رأی دادگاه بدوی به نفع رستاخیز:
همچنان نظرمان بر رفع اشکالات و اکران فیلم است
محمدحسین نوش‌آبادی درباره رای دادگاه بدوی به نفع فیلم رستاخیز گفت: بحث اکران این فیلم در دستور وزارت ارشاد قرار دارد و «رستاخیز» هیچگاه به طور کلی از دستور اکران خارج نشده بود و تنها نیازمند برخی اصلاحات است و اگر تعللی هم در اکران بوده، به دلیل عدم همکاری در جهت رفع ایرادات فیلم بوده است.  به گزارش نسیم،  وی با بیان اینکه همچنان نظرمان این است که با رفع اشکالات، رستاخیز اکران شود، ادامه داد: همان طور که رئیس سازمان سینمایی اعلام کرده، این فیلم به احتمال زیاد در ماه محرم اکران خواهد شد و معتقدیم شرایط برای رفع اشکالات فیلم بهتر شده و راحت‌تر می‌توان در این زمینه همکاری کرد. سخنگوی وزارت ارشاد گفت: برخی اشکالات براساس نظر برخی مراجع کشور به فیلم وارد شده که به دلیل عدم رفع آنها هنوز اکران فیلم انجام نشده است؛ پیش از این نیز اعلام کردیم «رستاخیز» توقیف نشده، بلکه موقتا از دستور اکران خارج شده بود و زمانی خسارت عینیت پیدا می‌کند که فیلمی به طور کلی از دستور اکران خارج شود. نوش‌آبادی با بیان اینکه داستان رستاخیز ارزشمند است و قطعا فیلم در کشورهای مختلف قابلیت اکران خواهد داشت، افزود: با این حال کاش دوستان به جای طلب خسارت به دنبال رفع اشکال فیلم بودند که اگر اینگونه بود تا به امروز مشکل فیلم حل شده بود.

جنگ؛ یک دوران طلایی برای پرتره‌نگاری
غلامعلی طاهری که پرتره‌های زیادی از شهدا ثبت کرده در حالی که این روزها مشغول پرتره‌نگاری شخصیت‌های هنری و فرهنگی است، معتقد است درباره نگهداری آثار هنری ثبت‌شده از شهدا سهل‌انگاری شده است.  
به گزارش مهر، غلامعلی طاهری نقاش و استاد دانشگاه هنرهای زیبای دانشگاه تهران که یکی از هنرمندان نقاشی است و در سال‌های دفاع‌مقدس پرتره شهدای بسیاری را روی بوم ماندگار کرده است، درباره آن روزها و خلق این آثار گفت: جوانان ما در آن روزگار با کمترین امکانات به جبهه‌ها می‌رفتند و از کشور دفاع می‌کردند و دیدن تصویر شهادت‌شان برای من بسیار تلخ بود. اگر چه برای آنها شهادت نعمت بود ولی من با دیدن این شرایط به سمت نقاشی از شهدا کشیده شدم و به جرأت می‌توانم بگویم درصد بسیار بالایی از باور همه ما به آرمان‌های انقلاب اسلامی به خاطر همین شهدا ماندگار شد.

افتتاح هفدهمین دوره جشنواره تئاتر عروسکی در ساری
هفدهمین دوره جشنواره تئاتر عروسکی صبح امروز در ساری افتتاح می‌شود. در این رقابت ۱۱ گروه نمایشی طی 2 روز آثار خود را روی صحنه می‌برند. به گزارش تسنیم، مراسم گشایش هفدهمین دوره جشنواره تئاتر عروسکی کانون ساعت 8 ششم مهر برگزار می‌شود و در ادامه 11 گروه نمایشی طی 2 روز به رقابت خواهند پرداخت و برگزیدگان آن نیز در آیین پایانی روز هشتم مهر معرفی می‌شوند.

جیرانی «خفگی» را می‌سازد
شورای صدور پروانه ساخت با تولید 4 فیلمنامه موافقت کرد. به گزارش مهر، فیلمنامه‌های «خفگی» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی فریدون جیرانی در ژانر اجتماعی، «ماجان» به تهیه‌‌کنندگی محمدمهدی عسگرپور و کارگردانی رحمان سیفی‌آزاد و نویسندگی لیلا لاریجانی در ژانر اجتماعی از فیلمنامه‌هایی هستند که موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.


Page Generated in 0/0105 sec